Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Czy Tesla Model 3 może być udanym substytutem typowego auta klasy premium? Wiele na to wskazuje, ale są pewne kompromisy.
Zacznijmy od Performence, bo jest tego mnóstwo. Tesla podaje czas od 0 do 100 km/h w 3,3 s - niewiarygodna liczba w odniesieniu do pięciomiejscowego hatchbacka klasy średniej. Przyspieszenie wersji Performance jest tak agresywne, że niemal bolesne. Jeśli popełnisz podstawowy błąd i spróbujesz to zrobić bez aktywnego trybu Sport, osiągi mogą wydawać się trochę niedoszacowane. Dopiero po wybraniu odpowiedniego trybu do ostrego przyspieszania motory elektryczne się w parę minut rozgrzeją do właściwej temperatury i Model 3 będzie gotowy, by wyrzucić cię z butów.
Przyspieszenie ze startu zatrzymanego to jedno, ale przyspieszenia od pewnej prędkości pochodzą nie z tego świata. Piszący te słowa zanim wsiadł do Tesli jeździł dwoma pod rząd supersamochodami z silnikiem V10 i był kompletnie rozwalony osiągami Tesli za 280 tys. zł. To wystarczająca rekomendacja. Słabsze modele Long Range i standardowy mają takie osiągi jakie można wyczytać z ich specyfikacji (odpowiednio 4,4 s i 6,1 s), ale każda Tesla Model 3 daje kierowcy poczucie nadmiaru mocy w codziennej jeździe. Dane dotyczące masy własnej są jak zwykle w przypadku EV wysokie, ale nie aż tak jak można by oczekiwać, co po części tłumaczy tak znakomite osiągi Modelu 3 w porównaniu do Modelu S. Najtańsza Tesla z jednym motorem waży 1645 kg, czyli tyle, ile tylnonapędowy, aluminiowy Jaguar XE napędzany benzyną. Wersje dwusilnikowe mają większą baterię, więc są około 200 kg cięższe, a ich wynik to 1847 kg.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
To pierwszy raz, kiedy na okładce gości nie tylko samochód! O co chodzi w zestawieniu auta i motocykla?
Zapraszamy w okolice Gór Świętokrzyskich, jednego z najstarszych pasm górskich w Europie.
Jaguar pracuje nad rywalem dla Porsche Taycan - mamy pierwsze zdjęcie konceptu tego auta.
Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.
Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.
Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.
Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.
Podobnie jak Veyron i Chiron, ostatnie Bugatti z W16 żegna się niebagatelnym rekordem prędkości.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.
CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?
Koncept Mazda Iconic SP z silnikiem Wankla przeobrazi się w niewielki sportowy samochód produkcyjny.
Pierwszy elektryczny Bentley pojawi się w 2026 roku, ale marka zamierza pozostać przy ICE do 2035.