Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Czy Tesla Model 3 może być udanym substytutem typowego auta klasy premium? Wiele na to wskazuje, ale są pewne kompromisy.
Wnętrze to ten obszar, w którym Tesla Model 3 zostawia swoich konserwatywnych rywali daleko w tyle. Główny kształt kokpitu jest do przesady minimalistyczny, dla niektórych pewnie zbyt surowy, ale całkowity brak fizycznych przycisków i cyfrowy interfejs definiują na nowo sposób komunikacji kierowcy z funkcjami auta. Sterowanie dosłownie wszystkim jest skupione w jednym, gładkim, błyszczącym ekranie dotykowym systemu infotainment. Zanim zaczniesz zwyczajowy monolog o niechybnej śmierci tradycyjnych przycisków powiem tylko, że Model 3 jest inny, bo jego interfejs działa szybko, jest czuły na dotyk i przede wszystkim jest zaprojektowany w taki sposób, że korzystanie z niego nie stanowi problemu.
To działa tak samo jak w przypadku pierwszego w życiu iPhone’a - potrzebujesz kilku dni, żeby się przyzwyczaić. Tak samo w Tesli potrzeba trochę czasu, ale potem wszystko przychodzi już naturalnie. Ustawienia takie jak pozycja fotela, lusterek czy temperatura są przypisane do poszczególnych profili kierowcy, więc nie trzeba ich na okrągło ustawiać, jeśli jednym autem jeździ kilka osób. Sama powierzchnia ekranu pozwala obserwować wszystkie interesujące obszary w tym samym czasie, co sprawia, że domyślna mapa ekranowa nie jest żadną przeszkodą, a jedynie podręczną pomocą. Wszelkie informacje związane z samochodem są wydzielone w kolumnie blisko kierowcy, więc kierowca ma je cały czas gdzieś na granicy pola widzenia, napisane dużą, wyraźną czcionką.

To pozwoliło na zupełnie inne rozplanowanie wnętrza, z którego jest świetna widoczność do przodu. Przednia szyba schodzi nisko, tak samo jak linia maski szybko opada, więc kierowca ma panoramiczny widok bez żadnych niepotrzebnych rzeczy przed oczami. Wszystkie modele są również wyposażone w przeszklony dach, składający się z niezwykłej kombinacji dużej, pojedynczej szyby tylnej, biegnącej aż do środkowej belki dachu, oraz drugiej tafli szkła wypełniającej lukę pomiędzy listwą czołową a przednią szybą, dzięki czemu kabina sprawia wrażenie otwartej i przepełnionej światłem.
Od roku 2021 Model 3 otrzymał przeprojektowaną konsolę środkową, z której zniknęło podatne na zarysowania błyszczące wykończenie na rzecz zakrytego schowka i filcowej podstawki pod telefon z wbudowanym bezprzewodowym ładowaniem dla dwóch urządzeń. Jakość wykonania wnętrza jest dzięki temu lepsza, ale nie wszystko jest tutaj udane. Fotele są okropne, typowo po amerykańsku miękkie i zapadające się, a niektóre plastiki są twarde. Nie każdemu od razu przypadnie do gustu minimalistyczna estetyka, ale podobnie jak układ napędowy, którego pionierem jest Tesla, również ten styl wnętrza wkrótce znajdzie naśladowców w całej branży. Wystarczy spojrzeć na nowego Volkswagena Golfa.
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Nowe projekty wokół klasycznych aut w Europie i Polsce. Community, emocje i kultura zamiast konkursów i inwestycji
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Kalendarz Pirelli 2026 „Elements” Sundsbø to filmowa opowieść o żywiołach, naturze i emocjach redefiniujących „The Cal”.
Poddana fabrycznej renowacji Carrera GT składa hołd zwycięzcom 1970 24h Le Mans w Porsche 917.
Tylko 10 lojalnych klientów Rimaca dostało przywilej nabycia dedykowanej Nevery R Founder’s Edition.
Silniki i skrzynie biegów BMW już od 25 lat stanowią podstawę napędów wszystkich modeli Morgana.
Nowoczesne powłoki ceramiczne, folie PPF i innowacyjne rozwiązania Ceramic Pro chronią lakier, zmieniają wygląd auta i podkreślają jego styl.
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Testujemy GAC Hyptec HT – elektrycznego SUV-a z Chin, który stawia na komfort, jakość i dojrzały styl.
Nowe projekty wokół klasycznych aut w Europie i Polsce. Community, emocje i kultura zamiast konkursów i inwestycji
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.
F.A. “Butzi” Porsche - twórca sylwetki 911 - został uhonorowany w edycji specjalnej modelu GT3.
Nie tylko AMG i Porsche, ale także Bentley Continental GT stał się obiektem zainteresowania Brabusa.
MSO i brytyjska artystka Nat Bowen stworzyli McLarena 750S pokrytego innowacyjną warstwą lakieru.
Projekty takie jak G90 Wingback Concept Genesis mają podkreślić sportowe aspiracje marki Genesis.