Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Czy Tesla Model 3 może być udanym substytutem typowego auta klasy premium? Wiele na to wskazuje, ale są pewne kompromisy.
Wnętrze to ten obszar, w którym Tesla Model 3 zostawia swoich konserwatywnych rywali daleko w tyle. Główny kształt kokpitu jest do przesady minimalistyczny, dla niektórych pewnie zbyt surowy, ale całkowity brak fizycznych przycisków i cyfrowy interfejs definiują na nowo sposób komunikacji kierowcy z funkcjami auta. Sterowanie dosłownie wszystkim jest skupione w jednym, gładkim, błyszczącym ekranie dotykowym systemu infotainment. Zanim zaczniesz zwyczajowy monolog o niechybnej śmierci tradycyjnych przycisków powiem tylko, że Model 3 jest inny, bo jego interfejs działa szybko, jest czuły na dotyk i przede wszystkim jest zaprojektowany w taki sposób, że korzystanie z niego nie stanowi problemu.
To działa tak samo jak w przypadku pierwszego w życiu iPhone’a - potrzebujesz kilku dni, żeby się przyzwyczaić. Tak samo w Tesli potrzeba trochę czasu, ale potem wszystko przychodzi już naturalnie. Ustawienia takie jak pozycja fotela, lusterek czy temperatura są przypisane do poszczególnych profili kierowcy, więc nie trzeba ich na okrągło ustawiać, jeśli jednym autem jeździ kilka osób. Sama powierzchnia ekranu pozwala obserwować wszystkie interesujące obszary w tym samym czasie, co sprawia, że domyślna mapa ekranowa nie jest żadną przeszkodą, a jedynie podręczną pomocą. Wszelkie informacje związane z samochodem są wydzielone w kolumnie blisko kierowcy, więc kierowca ma je cały czas gdzieś na granicy pola widzenia, napisane dużą, wyraźną czcionką.
To pozwoliło na zupełnie inne rozplanowanie wnętrza, z którego jest świetna widoczność do przodu. Przednia szyba schodzi nisko, tak samo jak linia maski szybko opada, więc kierowca ma panoramiczny widok bez żadnych niepotrzebnych rzeczy przed oczami. Wszystkie modele są również wyposażone w przeszklony dach, składający się z niezwykłej kombinacji dużej, pojedynczej szyby tylnej, biegnącej aż do środkowej belki dachu, oraz drugiej tafli szkła wypełniającej lukę pomiędzy listwą czołową a przednią szybą, dzięki czemu kabina sprawia wrażenie otwartej i przepełnionej światłem.
Od roku 2021 Model 3 otrzymał przeprojektowaną konsolę środkową, z której zniknęło podatne na zarysowania błyszczące wykończenie na rzecz zakrytego schowka i filcowej podstawki pod telefon z wbudowanym bezprzewodowym ładowaniem dla dwóch urządzeń. Jakość wykonania wnętrza jest dzięki temu lepsza, ale nie wszystko jest tutaj udane. Fotele są okropne, typowo po amerykańsku miękkie i zapadające się, a niektóre plastiki są twarde. Nie każdemu od razu przypadnie do gustu minimalistyczna estetyka, ale podobnie jak układ napędowy, którego pionierem jest Tesla, również ten styl wnętrza wkrótce znajdzie naśladowców w całej branży. Wystarczy spojrzeć na nowego Volkswagena Golfa.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Od wielu miesięcy Toyota testuje zamaskowane coupe w stylu GT z silnikiem V8. Co to właściwie jest?
Po wielu miesiącach zapowiedzi Hyundai wypuszcza swój drugi sportowy model z napędem elektrycznym.
Zbliża się premiera nowego Cayenne. Po raz pierwszy model ten będzie oferowany także jako EV.
Rimac Nevera R to nowy najszybciej przyspieszający samochód świata z 24 rekordami na koncie.
Aston Martin Vantage S kryje sporo detali, dzięki którym może zaciekawić klientów na Ferrari Amalfi.
Pagani pozbawiło swój klejnot koronny dachu i dodało opcję manualnej skrzyni. Hipersamochód idealny?
Podkręcony silnik Hondy Type R wystarcza, aby nowy Atom 4RR miał więcej mocy niż potężny Atom V8.
Tylko pozornie model ten jest elektryczną wersją udanego HR-V.
Przywiązani do klasycznego furgonu z Niemiec mogą nie znaleźć wspólnego języka z T7. I nie chodzi tu o to, co oferuje.
DBX nie miał dobrych początków, ale zdaje się, że wkracza na odpowiednią ścieżkę.
Debiutuje poliftowe Porsche 911 992 w wersji AWD oraz z nadwoziem Targa.
Nowa nazwa, odświeżony design i wnętrze - Ferrari Amalfi ma być nowym bazowym GT w miejsce Romy.