Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
GR Supra ma zwolenników i przeciwników, ale na krytykę odpowiada charyzmą i właściwościami jezdnymi.
Supra radzi sobie przyzwoicie jak na relatywnie niedużą moc silnika, ale najwięcej przyjemności obie jednostki dają w średnim zakresie obrotów. Sposób przyspieszania Supry bardzo przypomina… cóż, BMW. Na pewno istnieje mnóstwo silników o gorszej ścieżce dźwiękowej niż rzędowe 3.0, ale sam charakter silnika i skrzyni biegów nie posiada charyzmy 4-litrowego boksera Porsche ani nawet 5-cylindrowego 2.5 turbo z Audi TT.
Producent starał się nadać Suprze pewne walory słuchowe, w efekcie w trybach sportowych pojawia się obowiązkowe strzelanie z wydechu po odpuszczeniu gazu. Czas przyspieszenia do “setki” 4,3 s nie wydaje się przesadzony - z czystej intuicji wynika, że może być nawet lepszy. Supra daje komfortowy zapas mocy i przyspiesza ochoczo nawet z niskich obrotów. Strumień momentu obrotowego zdaje się nie kończyć aż do momentu, gdy wskazówka uderza w czerwone pole. Dobra jest także reakcja na gaz podczas jazdy, a samochód zdaje się być czuły na wszelkie dotknięcia prawego pedału.

Nisko umieszczony fotel i mała powierzchnia przeszklona wydają się jeszcze potęgować odczucia zza kierownicy, a nawet jest w Suprze jakiś pierwiastek prawdziwych muscle cars. Skrzynia biegów to jedyny element tego samochodu, który wydaje się ograniczać interakcje. Jak dobry ZF by nie był, nie oferuje tych samych wrażeń co dwusprzęgłowe skrzynie konkurencji. Aby wydusić z tej skrzyni choć trochę życia należy włączyć tryb Sport, przestawić lewarek w pozycję zmiany ręcznej i zbić pół tuzina biegów, a to nie jest ani fajne, ani ekonomiczne, a już na pewno nie poprawia wrażeń z jazdy.
Właśnie dlatego pokładamy duże nadzieje w szumnie zapowiadanej wersji ze skrzynią ręczną. Pewnie Supra z manualem będzie wolniejsza na prostej, ale z całą pewnością da więcej radości z jazdy i zdecydowanie bardziej będzie pasować do charakteru silnika, co z dnia na dzień poprawi wizerunek całego auta. Ponadto Toyota już zapowiedziała, że nowa skrzynia będzie mieć funkcję automatycznych międzygazów podczas redukcji, a sam proces zmiany biegów był przedmiotem intensywnych prac zespołu Gazoo Racing.
Jeśli chodzi o silnik czterocylindrowy, Supra 2.0 ma całkiem niezły czas przyspieszenia do 100 km/h - 5,2 s. Na tym jednak sportowy charakter się kończy, bo jednostka B48 po prostu nie jest stworzona do wyciskania ostatnich potów w wyczynowym stylu. Silnik ten ma duży moment obrotowy dostępny przy niższych partiach obrotomierza, więc niezbyt dużo jest go pod czerwonym polem. Sam silnik reaguje nieźle na gaz, tylko co z tego, skoro jeździ się nim jak dieslem, z wykorzystywaniem tylko niskich i średnich obrotów i szybkimi zmianami na wyższe biegi. Niezależnie od silnika Supra jest w stanie osiągnąć prędkość maksymalną 250 km/h.
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
MSO i brytyjska artystka Nat Bowen stworzyli McLarena 750S pokrytego innowacyjną warstwą lakieru.
Projekty takie jak G90 Wingback Concept Genesis mają podkreślić sportowe aspiracje marki Genesis.
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Luksusowe samochody i malarstwo? Bentley i Mulliner udowadniają, że to bardzo dobre połączenie.
Lamborghini rozwija swój program zamówień specjalnych, stąd pomysł na nowe Temerario Ad Personam.
Następca LFA będzie samochodem elektrycznym. Jego oficjalną zapowiedzią jest nowy LFA Concept.
Stworzona od podstaw, flagowa Toyota GR GT ma być perłą w koronie oddziału Gazoo Racing.
NSX od JAS Motorsport ma być autem, w którym spotyka się piękno, osiągi i sztuka inżynieryjna.
Bridgestone umacnia pozycję lidera: w 2025 r. zdobywa topowe wyniki w testach opon zimowych, całorocznych i letnich.
Edycja Collezione Giulii i Stelvio nawiązuje do koniczyny obecnej w drogowych Alfach od 1963 roku.
Luksusowa terenówka Mercedesa powróci do korzeni i zyska nowy, lifestyle’owy rodzaj nadwozia.
Bolide to projekt, który jak żaden inny poszerzył wiedzę Bugatti w zakresie osiągów na torze.