Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
GR Supra ma zwolenników i przeciwników, ale na krytykę odpowiada charyzmą i właściwościami jezdnymi.
Tradycyjne proporcje sportowego auta w połączeniu z kilkoma fajnymi trikami stylistycznymi. Niezależnie co kryje się pod spodem, nadwozie Supry to całkowicie dzieło stylistów Toyoty i wygląda bardzo oryginalnie. Trudno nawet doszukać się podobieństwa do innych Toyot, bo jedynym takim elementem jest zaokrąglony przód zaadaptowany niedawno do paru modeli. Dzięki temu design Supry to coś całkiem świeżego i niepowtarzalnego.
Ostateczny werdykt zależy od gustu i od spojrzenia na nadmiernie zaokrąglone kształty i te wszystkie wloty i wycięcia. Wiele z nich nie ma żadnej funkcji poza estetyką, przynajmniej w samochodzie cywilnym. Supra widziana z niskiej perspektywy jest całkiem atrakcyjna, ma muskularny kształt i kilka ciekawych detali jak spojler typu "ducktail" z tyłu. Pod wyższym kątem może wydawać się, że zaburzona jest proporcja powierzchni blach do powierzchni przeszklonej, za to dobrze widać podwójne wybrzuszenie na dachu przypominające tradycyjny design Zagato.
Toyota ma proporcje typowe dla coupe z silnikiem z przodu i napędem na tył. Mimo pokrewieństwa z aktualnym Z4, gdy na nią patrzę przypomina mi się inne Z4 - pierwsza generacja w wersji coupe, która też miała długą maskę i krótki tył z mocno cofniętą kabiną. Całe auto wydaje się niższe i szersze niż jest w rzeczywistości, ale to tylko dobrze świadczy w przypadku każdego coupe.
Jeśli chodzi o różnice między poszczególnymi wersjami silnikowymi Supry, to każda z nich wygląda tak samo, oprócz mniejszych kół w wersji 2.0. 18-calowe koła mają realny wpływ na komfort tłumienia, za to samochód jako całość traci część atrakcyjności wizualnej. Większe, 19-calowe koła wyglądają bardziej godnie, mają ciekawy wzór i chromowane wstawki, a ponadto podkreślają agresywne odsadzenie felg Toyoty.
Nowe modele 3.0 z roku modelowego 2022, zarówno w wersji z manualną, jak i automatyczną skrzynią biegów, otrzymają zestaw mniej efektownych, ale lżejszych kutych 19-calowych kół o wzorze podobnym do felg Enkei stosowanych w mniejszym GR Yaris. Obecny konfigurator Toyoty pozwala wybrać tylko dwa niemetaliczne lakiery - czerwony i żółty, oraz cztery “metaliki” - biały, czarny i dwa odcienie szarości. Dopiero wspomniana aktualizacja gamy wniesie nowe opcje kolorystyczne.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?
Wiele już powiedziano na temat hybrydowego M5, ale czas przestać gadać. Czas się przejechać.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
Lamborghini nie będzie kontynuować przygody z WEC w sezonie 2025. Zadecydowała zmiana regulaminu.
Jaguar pracuje nad rywalem dla Porsche Taycan - mamy pierwsze zdjęcie konceptu tego auta.
Aston Martin wreszcie pokazał kosmiczne osiągi Valkyrie. Samochód ten pobił rekord toru Silverstone.
W 2025 roku Mercedes powraca do Le Mans z AMG GT dostosowanym do wymogów klasy LMGT3.
Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.
Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.
Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.
Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.
Podobnie jak Veyron i Chiron, ostatnie Bugatti z W16 żegna się niebagatelnym rekordem prędkości.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.
CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.