Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

BMW iX z liftingiem na 2025 rok. Zmienił się wygląd, moc i wydajność

Na rok 2025 BMW przygotowało trzy warianty odświeżonego SUV-a iX z większą mocą i lepszym zasięgiem.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

29 stycznia 2025
2025 BMW iX lifting
13

BMW iX pokazano w 2021 roku i od tamtej pory trwa zażarta dyskusja na temat jego designu. Może nie jest to najbardziej udany projekt pod kątem stylizacji, za to iX okazało się całkiem niezłym, komfortowym i dopracowanym elektrycznym SUV-em. Teraz samochód ten przeszedł spory lifting. Na tylnej klapie pojawią się inne niż dotychczas oznaczenia sygnalizujące większą moc i lepszą wydajność. Poza tym producent popracował nad kalibracją podwozia i wprowadził kilka zmian w wyglądzie.

Wciąż do wyboru są trzy warianty napędu na wszystkie koła, ale nawet najtańszy model zyskał sporo mocy. Od wiosny 2025 podstawę oferty będzie stanowić wersja “45” zastępująca wcześniejszą “40”. Moc wzrosła o 82 KM i 70 Nm, do wartości 408 KM i 700 Nm, przez co przyspieszenie do 100 km/h poprawiło się o sekundę i trwa teraz 5,1 s. Pośrodku gamy zamiast xDrive50 będzie xDrive60 rozwijające 544 KM. Mimo wzrostu o 21 KM czas przyspieszenia do 100 km/h równy 4,6 s pozostał bez zmian. Oba te warianty - 45 i 60 - będą miały prędkość maksymalną ograniczoną do 200 km/h

Na szczycie BMW zaoferuje iX M70. Jego dwa silniki generują łącznie 659 KM i nawet do 1100 Nm przy użyciu odpowiedniego trybu. Przyspieszenie do 100 km/h w M70 wynosi 3,8 s, a ponieważ jest to produkt z gamy M, prędkość maksymalna wynosi 250 km/h.

Po liftingu BMW iX zyskało przede wszystkim na wydajności. Zasięg na baterii po raz pierwszy przekroczył 700 km.

Poza mocą BMW najbardziej podkreśla zwiększony zasięg nowych napędów. W zależności od wersji wyniki wydajności poprawiły się nawet o 40%. Według normy WLTP zasięg nowego BMW iX xDrive 45 waha się od 490 do 602 km, w M70 jest to od 521 do 600 km, a mistrzem wydajności jest pośredni model xDrive60. Jego zasięg producent określa na 563 do 701 km na jednym ładowaniu i jest to najlepszy wynik wśród wszystkich elektrycznych modeli BMW. Większy zasięg wszystkich wariantów jest zasługą nowej technologii inwertera elektroniki silnoprądowej oraz nowych ogniw o większej gęstości energetycznej (w modelu xDrive45 nawet o 30%). Ponadto BMW dokonało aktualizacji oprogramowania sterującego energią i zamontowało łożyska kół i opony o zmniejszonych oporach toczenia.

Reklama

Bazowy układ zawieszenia pozostał taki sam - podwójne wahacze z przodu, po pięć wahaczy na stronę z tyłu - ale według BMW zaszły tu szczegółowe zmiany mające na celu skompensować zmiany rozkładu masy i zwiększone możliwości napędu. Model M70 ze swoim adaptacyjnym zawieszeniem, elektronicznie sterowanymi amortyzatorami, aktywnym układem kierowniczym i stabilizatorami M jest jeszcze bardziej zaawansowany i dopracowany w kontekście jakości prowadzenia.

2025 BMW iX lifting design tył
13

Z zewnątrz nowego iX można poznać przede wszystkim z przodu. Pojawił się nieco inny grill z opcjonalnym podświetleniem LED. Inne są też przednie reflektory z pionowymi kierunkowskazami/światłami do jazdy dziennej, co odpowiada aktualnym standardom innych modeli w gamie BMW. Odświeżony przedni i tylny pas ma więcej lakierowanych powierzchni, a opcją dla wszystkich wariantów jest nowy pakiet dodatków M Sport. W pakiecie klienci dostają bardziej wyraziste wloty powietrza w przednim zderzaku i pionowe odblaski w tylnym. W konfiguratorze pojawiły się nowe wzory felg, gdzie największe rozmiary - 22 i 23 cale - łączone są z oponami mającymi dodatkowe absorbery piankowe dla lepszego komfortu akustycznego.

Przy okazji liftingu BMW postanowiło poprawić cennik modelu iX. W Polsce najtańszy wariant xDrive45 jest dostępny od 375 500 zł (-2800 zł), ale z pakietem M jest to już 403 700 zł, a M Pro kosztuje od 413 000 zł. Pozostałe wersje są sporo tańsze niż dotychczas. Pośredni model xDrive60 startuje od 450 000 zł (-48 000 zł), a topowe M70 wyceniono na 560 000 zł (-49 000 zł). Pierwsze egzemplarze poliftowego BMW iX pojawią się w salonach w maju.

Michał Sztorc z nową okładką EVO Magazine
PREMIERA EVO
Już jest nowe EVO Magazine. Rower na okładce?! Co im strzeliło do głowy?!

Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!

28 lutego 2025
Yokohama on Tour - Puszcza Białowieska - zimą
Prezentacja Partnera
Ruszamy na wschód do Puszczy Białowieskiej

Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!

28 lutego 2025
Ducati Panigale V4 na torze
Prezentacja Partnera
Co na nas czeka w salonach Ducati w 2025 roku?

Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji

25 lutego 2025
Test opon 2024
Test opon 2024
EVO TEST OPON 2024 - w corocznym teście wyłaniamy najlepsze opony

Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?

25 lutego 2025
Hennessey Venom F5 Evolution jazda
Hennessey / Venom F5
Hennessey Venom F5 Evolution - pretendent do rekordu prędkości

Odwiedziliśmy Amerykę, aby przejechać kilka testowych kilometrów w pocisku o mocy 2059 KM.

26 czerwca 2025
Mercedes-AMG GT XX Concept premiera
Mercedes / GT XX
Mercedes Concept AMG GT XX wkrótce zmieni się w produkcyjny model AMG

Innowacyjna technologia silników i rewolucyjne baterie to główne cechy konceptu czterodrzwiowego AMG.

26 czerwca 2025
Koenigsegg Sadair's Spear przód
Koenigsegg / Sadair's Spear
Nowy Koenigsegg ma dziwną nazwę, 1625 KM i bardzo agresywne aero

Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.

25 czerwca 2025
Lamborghini Fenomeno i przyszłość marki
Lamborghini / Lanzador
Nowy hipersamochód Lamborghini może się nazywać Fenomeno

Pojawiają się przesłanki, że Lamborghini pracuje nad limitowanym hipersamochodem o nazwie Fenomeno.

25 czerwca 2025
Zenvo Aurora kwiecień 2024
Zenvo / Aurora
Nowe Zenvo Aurora ma ponad dwa razy więcej mocy niż Ferrari 296

Z 1875-konnym V12 w modelu Aurora Zenvo ma ambicje wejść na poziom Koenigsegga. Produkcja w 2026.

24 czerwca 2025
BMW tworzywa karbon kompozyt
BMW
UE rozważa bana na włókna węglowe, tymczasem BMW ma już zastępstwo

BMW opracowało nowy, przyjazny środowisku kompozyt, który może być zastępstwem dla włókna węglowego.

23 czerwca 2025
Dacia Duster 1.2 tce test
Dacia / Duster
Dacia Duster 1.2 TCe 130 - czy obroni się przed chińskim natarciem?

Szlagier Dacii w ostatnich latach nie ma lekko. Czy niedawny lifting i nowe wersje silnikowe umocnią jego pozycję?

22 czerwca 2025
Volkswagen Golf GTI Edition 50 premiera
Volkswagen / Golf
Volkswagen Golf GTI Edition 50 - pierwszy taki hot hatch od dekady

VW wreszcie spuszcza ze smyczy Golfa MK8 GTI i prezentuje torowo usposobioną wersję Edition 50.

21 czerwca 2025
Lanzante Project 95-59 teaser
Lanzante
Inspirowane McLarenem F1 Lanzante 95-59 zadebiutuje na Goodwood FoS

Z okazji 30. rocznicy zwycięstwa w Le Mans, Lanzante tworzy samochód inspirowany kultowym F1 GTR.

20 czerwca 2025
2025 Land Rover Defender Trophy Edition
Land Rover / Defender
Land Rover Defender 110 Trophy - z wielbłądami w tle

Wersja specjalna Defender Trophy odnosi się do wielkiej tradycji Land Rovera w rajdzie Camel Trophy.

20 czerwca 2025
2025 HWA Evo restomod
Restomod
HWA będzie ścigać się restomodem stylizowanym na Mercedesa 190E Evo II

Twórcy Mercedesa CLK GTR i silników Pagani V12 wystartują restomodem Mercedesa 190E Evo II w N24.

20 czerwca 2025
Chevrolet Corvette ZR1X design
Chevrolet / Corvette C8
Nowa Corvette ZR1X jest mocniejsza i szybsza od Ferrari F80

Flagowe Corvette ZR1X już tu jest i ma dokładnie tak ogromną moc jakiej się spodziewaliśmy.

19 czerwca 2025