Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama
REKLAMA
Reklama
REKLAMA

Inspirowane McLarenem F1 Lanzante 95-59 zadebiutuje na Goodwood FoS

Z okazji 30. rocznicy zwycięstwa w Le Mans, Lanzante tworzy samochód inspirowany kultowym F1 GTR.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

20 czerwca 2025
Lanzante Project 95-59 teaser
3

McLaren F1 i jego wyścigowy odpowiednik o nazwie GTR to samochody, które zbudowały pozycję producenta z Woking wśród fanów motoryzacji na całym świecie. W 1995 roku słynny F1 GTR z numerem #59 zwyciężył w klasyfikacji generalnej wyścigu 24h Le Mans. Dziś, 30 lat później, mieszczący się w Petersfield zespół Lanzante, który wówczas doprowadził McLarena do tego zwycięstwa, tworzy własny hipersamochód upamiętniający tamto wydarzenie.

Projekt o roboczym numerze 95-59, co odnosi się do roku tego sukcesu oraz numeru startowego pamiętnego auta, jest najbardziej ambitną rzeczą jakiej podjęło się Lanzante, nawet przy całym swoim doświadczeniu zdobytym przy McLarenach przez wszystkie te lata. Ściśle limitowany model, którego wnętrze będzie trzymiejscowe jak w oryginalnym F1, ma zawierać znaczną ilość dedykowanej technologii i inżynierii, aby dostarczać nielicznym właścicielom emocje z najwyższej półki.

Lanzante chce stworzyć limitowany hipersamochód inspirowany wyścigowym McLarenem F1 GTR z 1995 r.

Lanzante potwierdza, że samochód będzie zbudowany na aktualnie stosowanej architekturze McLarena. Nie sprecyzowano której, ale trzymiejscowy układ wnętrza i sylwetka dziwnie podobna do Speedtaila są tu wymowną podpowiedzią. Projekt autorstwa Paula Howse’a zawiera też podobieństwa do limitowanego modelu Sabre z jego wydatnym tylnym skrzydłem. Deklarowany stosunek mocy do masy 700 KM na tonę także jest zbliżony do Speedtaila, ale czy pod maskę Lanzante trafi zelektryfikowany napęd, czy w pełni benzynowa jednostka premiująca niską masę, pozostaje w sferze domysłów.

Reklama

Nowe zdjęcia opublikowane przez Lanzante w dniu 30. rocznicy zwycięstwa McLarena w Le Mans zdają się potwierdzać, że główna połać skrzydła będzie pracowała aktywnie , chowając się w linii nadwozia w stanie spoczynku, podobnie jak w McLarenie 720S, 765LT i 750S. Poza tym mamy też potwierdzenie, że samochód nie będzie dzielił zbyt dużo części z istniejącymi autami - wyposażono go w dedykowane zespoły oświetleniowe i unikalną końcówkę wydechu z ognioodporną osłoną. Podobne rozwiązanie widzieliśmy w 600LT. Duży dyfuzor jest niemalże oddzielony od nadwozia w stylu jaki znamy już z McLarena 765LT.

Lanzante Project 95 59 design
3

Bardzo chętnie zobaczylibyśmy w tym aucie donośne V12 S70/2 z oryginalnego McLarena F1, ale najbardziej prawdopodobną opcją jest wykorzystanie 4-litrowego V8 twin turbo stworzonego dla nowoczesnych McLarenów przez Ricardo. Biorąc pod uwagę poprzednie projekty Lanzante do spółki z Cosworthem, możliwa jest jakaś mechaniczna ingerencja w napęd 95-59.

Osiągi w tym momencie nie są znane, ale 700 KM na tonę to parametr wyższy niż w McLarenie P1 (616 KM / tonę), więc z pewnością wóz będzie szybki. P1 ma przyspieszenie do 100 km/h w 2,8 s i rozpędza się do 350 km/h, a jego hybrydowy układ napędowy generuje 903 KM.

Reklama

Wiele wskazuje na to, że bazą strukturalną dla 95-59 będzie McLaren Speedtail.

W przeszłości Lanzante upamiętniało 25-lecie swojego zwycięstwa w Le Mans wypuszczając pakiety LM25 Edition dla istniejących McLarenów. Były to przeróbki nawiązujące do kultowego F1 GTR z 1995 roku. Zmiany obejmowały zmniejszenie masy, zastosowanie anodowanych na złoto przełączników wewnętrznych, układ wydechowy pokryty złotą powłoką ceramiczną, oklejenie w stylu Le Mans na nadwoziu i wiele innych poprawek konstrukcyjnych w odniesieniu do F1 GTR. W nowym projekcie Lanzante na pewno wróci do niektórych pomysłów, albo jeszcze je rozwinie.

McLaren Speedtail lanzante news
3

Brytyjczycy twierdzą, że priorytetem był aspekt inżynieryjny , ale pod uwagę wzięto też łatwość użytkowania auta, czego nie można powiedzieć o większości hipersamochodów na rynku. Z tego powodu projekt Lanzante pewnie będzie miał interwały serwisowe bardziej odpowiadające samochodom do regularnego użytku na drogach.

Wóz ten jest przede wszystkim hołdem dla wersji GTR i jej wyjątkowego osiągnięcia w 1995 roku, ale jednocześnie 95-59 został zaprojektowany trochę jak drogowy McLaren F1. Cechą wyróżniającą ma być w nim zdolność do podróżowania na długich dystansach i praktyczność przewyższająca przyjętą normę dla tego typu hipersamochodów. 95-59 będzie miał miejsce na bagaż i „zwiększony zasięg”, cytując producenta.

Jak na razie firma ma za sobą zamknięte pokazy dla potencjalnych klientów, ale oficjalnie podano, że Lanzante Project 95-59 zadebiutuje na Goodwood Festival of Speed 2025. Dokładna data premiery to 10 lipca o godzinie 11.00.

Fiat 126P Bis przed scenografią Hot Wheels podczas finału Legends Tour 2025.
Hot Wheels
Fiat 126P Bis wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025

Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.

17 listopada 2025
Bartek Kołaczkowski – życie w rytmie podróży i obiektywu
Życie przez obiektyw
Bartek Kołaczkowski – życie w rytmie podróży i obiektywu

Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.

8 listopada 2025
Kobieta przy klasycznym Porsche 944 Dakarista w rajdowej stylistyce vintage
Prezentacja Partnera
Yokohama on Tour: Porsche 944 „Dakarista” i marzenia o wyprawach

Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.

3 listopada 2025
Połączenie motoryzacji, natury i relaksu – jesienna wyprawa Alpine A110 GTS
Alpine / A110
Alpine A110 GTS – jesienna podróż w stylu premium

Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.

24 października 2025
Bugatti Bolide ostatni egzemplarz
Bugatti / Bolide
Bugatti zakończyło produkcję torowego modelu specjalnego Bolide

Bolide to projekt, który jak żaden inny poszerzył wiedzę Bugatti w zakresie osiągów na torze.

29 listopada 2025
Audi V6 TDI mhev prezentacja
Audi
Audi prezentuje nowy silnik V6 TDI z technologią MHEV plus

Audi udowadnia, że da się jeszcze stworzy mocny i oszczędny silnik diesla o większej pojemności.

29 listopada 2025
2026 Mercedes-AMG GT 4-door ev
Mercedes / AMG GT
Mercedes-AMG zorganizował pierwszy dynamiczny pokaz nowego GT 4-door

W światłach Las Vegas Mercedes-AMG pokazał najnowszy prototyp elektrycznego następcy AMG GT 4-door.

29 listopada 2025
BMW Z4 Final Edition prezentacja
BMW / Z4
BMW Z4 Final Edition - pożegnanie w dobrym stylu

BMW żegna roadstera Z4 limitowaną edycją dla miłośników marki i modelu.

26 listopada 2025
Land Rover Defender Dakar D7X-R prezentacja
Land Rover / Defender
Land Rover Defender D7X-R gotowy na Dakar 2026

Land Rover jako oficjalny partner Dakaru 2026 nie mógł pominąć okazji do posłania w bój Defendera.

25 listopada 2025
2026 Mercedes-Benz CLA Shooting Brake cena
Mercedes / CLA
Nowy Mercedes CLA Shooting Brake wyceniony. Na razie tylko jako EV

Nowy Mercedes CLA Shooting Brake łączy sportowy styl z praktycznością kombi i wydajnym napędem.

25 listopada 2025
Brabus XL 800 Cabrio premiera
Mercedes / klasa G
Brabus XL 800 Cabrio - niebo nad głową i 800 KM pod maską

Pustynia w Emiratach i bulwary w Monako - Brabus XL 800 Cabrio świetnie pasuje do obu tych miejsc.

24 listopada 2025
Porsche 911 992.2 GT3 Manthey
Porsche / 911 GT3
Porsche 992.2 GT3 z Manthey Kit - minus 2,8 sekundy na Ringu

Nowe Porsche 911 GT3 z Manthey Kit urywa kolejne kilka sekund z wyniku na torze Nürburgring.

24 listopada 2025
Genesis GV60 Magma debiut
Genesis / GV60
Genesis GV60 Magma - koreański sposób na połączenie luksusu i osiągów

Genesis GV60 Magma bazuje na rozwiązaniach Hyundaia Ioniq 5 N, ale aspiruje do segmentu premium.

21 listopada 2025
Lotus Emeya moc ładowania
Lotus / Emeya
Lotus Emeya z rekordem mocy ładowania wśród EV

443 kW - tyle mocy Lotus wycisnął ze swojej elektrycznej architektury 800V w modelu Emeya.

19 listopada 2025
Porsche Cayenne Electric premiera
Porsche / Cayenne
Nowe Porsche Cayenne Electric - sport i luksus w elektrycznym SUV-ie

Z mocą 1156 KM nowe Cayenne w wersji Turbo jest najmocniejszym seryjnym Porsche w historii.

19 listopada 2025
McLaren 750S Project Viva premiera
McLaren / 750S
McLaren 750S Spider "Project Viva" - design skrojony pod Las Vegas

Podczas Grand Prix Las Vegas McLaren zaprezentuje wyjątkowy model 750S Spider od MSO.

17 listopada 2025