Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Do czasu debiutu 900-konnego RS6 flagowcem nowej linii elektrycznego A6 będzie 551-konne S6.
Audi rozkręca swoją ofensywę modelową, czego przykładem jest nowa limuzyna A6 w wersji Sportback lub Avant, a ponieważ jest to samochód o oznaczeniu parzystym, będzie on wyłącznie elektryczny. Na początek producent proponuje dwie wersje: tylnonapędowe A6 lub czteronapędowe S6 z dwoma silnikami. W planach marki jest mocniejsze RS6, ale ten wariant zadebiutuje jako ostatni z gamy.
Nowe A6/S6 jest zbudowane wokół platformy PPE, tej samej co w niedawno pokazanym SUV-ie Q6 e-tron. Stąd dość niezgrabne, optycznie ciężkie proporcje nadwozia A6, które również ma standardowo instalację 800V, szybkie ładowanie z mocą do 270 kW i podobne akumulatory oraz silniki.
Topowe S6, podobnie jak inne modele z rodziny A6, jest wyposażone w wydajne ogniwo litowo-jonowe z dodatkiem kobaltu i manganu o łącznej pojemności 94.9 kWh. Poprawiony skład chemiczny zwiększył gęstość ogniw o 30% w porównaniu do e-tron GT i Q8 e-tron, co przekłada się na zasięg.
W nowym Audi S6 w trybie Normal moc wynosi 504 KM, ale po włączeniu launch control auto generuje maksymalnie 551 KM. Zastosowano tu silniki z magnesami trwałymi, w tym tylny wyposażony w oprogramowanie torque vectoring. Na tylną oś wedruje 580 Nm momentu obrotowego, a na przednią 275 Nm. W tylnonapędowym A6 przedniego silnika nie ma, a ten tylny generuje 565 Nm. W odpowiednim trybie nowe S6 przyspiesza do 100 km/h w 3,9 s, a jego prędkość maksymalna to 240 km/h.
Podstawowe A6 mają moc 367 KM i potrafią przyspieszyć do 100 km/h w 5,4 s, a kończą przyspieszanie na 210 km/h. RS6 pojawi się ze sporym opóźnieniem, ale będzie dostępny jako Sportback lub Avant. Moc będzie zdecydowanie wyższa niż w obecnej generacji RS6 z silnikiem V8 - może to być nawet poziom 900 KM jak w odświeżonym e-tron GT Performance.
Masa? Całe mnóstwo, bo nowe A6 startuje od 2175 kg (Sportback), a kombi Avant jest o 10 kg cięższe. Wyposażone w dwa silniki modele S6 ważą odpowiednio 2325 i 2335 kg.
Audi stworzyło dla nowego A6 kilka linii stylistycznych. Oprócz podstawowej jest Sport, S-line i Edition 1. Niedługo oferta zostanie uzupełniona o model z silnikiem 285 KM i mniejszą baterią 83 kWh oferujący zasięg 610 km.
Modele A6 w standardzie mają zawieszenie ze stalowymi sprężynami i adaptacyjnymi amortyzatorami. Droższe S6 ma na pokładzie bardziej zaawansowane aktywne zawieszenie pneumatyczne, którego sterownik zmienia prześwit podczas jazdy w zależności od prędkości i preferencji kierowcy. Bazowy model wyjeżdża z fabryki na kołach w rozmiarze 19 cali, S6 ma 20 cali, a z listy opcji można wybrać felgi 21-calowe.
Cechą wyróżniającą Audi A6 na tle konkurencji ma być zasięg zbliżony do tradycyjnych limuzyn z dieslem. W najbardziej optymalnych warunkach parametr ten ma wynosić 750 km dla wersji z jednym silnikiem, co jest zasługą bardzo opływowego nadwozia o współczynniku Cx równym 0,21. Żebyście nie musieli szukać w Google, stare Audi 100 z 1982 roku miało ten współczynnik na poziomie 0,30.
Audi, podobnie jak BMW, postanowiło nie tworzyć odrębnego języka stylistycznego dla modeli EV i zachować zbliżony wygląd do ich spalinowych odpowiedników. Tym samym nie powielono błędu Mercedesa i jego linii EQ. W kabinie nie zabrakło ogromnego ekranu do rozpraszania kierowcy, a jako opcję można dodać ekran po prawej stronie - pasażer będzie mógł z niego korzystać gdy tylko odklei wzrok od własnego smartfona. Nie zabrakło całej palety ekologicznie zrównoważonych tkanin i tworzyw sztucznych.
Nowe Audi A6 e-tron Sportback i Avant będzie można zamawiać od września. Ceny w Niemczech wyglądają następująco: A6 Sportback od 75 600 euro, A6 Avant od 77 250 euro. S6 zaczyna się od 99 500 euro za Sportbacka i 101 150 euro za Avanta. Pozostałe modele pojawią się w późniejszym terminie.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
BMW planuje wyprodukować 50 egzemplarzy efektownego roadstera Skytop bazującego na M8.
Tajemniczy prototyp Porsche 911 wyróżnia się znacznie poszerzonym tyłem i agresywną aerodynamiką.
Zaprezentowany pierwszy raz w 2019 roku butikowy hipersamochód De Tomaso P72 doczeka się produkcji.
Na drogach pojawiły się nowe, mniej zamaskowane i bardziej agresywne, prototypy Genesis GV60 Magma.
Elektryczna Skoda Enyaq RS w ramach liftingu otrzymała odświeżający design i wzrost wydajności.
Jak zapewnia Chevrolet, wnętrze nowej Corvette C8 zyskało głównie na ergonomii i technologii.
Nowa odsłona popularnej gry wyścigowej z 2014 roku właśnie zyskała pierwszą aktualizację.
Land Rover jako oficjalny partner Dakaru 2026 nie mógł pominąć okazji do posłania w bój Defendera.
Mija prawie połowa roku, a nadal niewiele wiemy o testowanym elektrycznym Porsche Cayman/Boxster.
Nowe AMG GT wygląda dobrze, ale jego długoterminowa wartość będzie zależała od sukcesu filmu “F1”.
Nowy Singer oprócz wyjątkowej jakości zawiera odrobinę wyścigowego know-how Red Bulla i Coswortha.
Rysunki patentowe Mazdy zdradzają założenia wieloczęściowej baterii elektrycznego następcy MX-5.