Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
Do czasu debiutu 900-konnego RS6 flagowcem nowej linii elektrycznego A6 będzie 551-konne S6.
Audi rozkręca swoją ofensywę modelową, czego przykładem jest nowa limuzyna A6 w wersji Sportback lub Avant, a ponieważ jest to samochód o oznaczeniu parzystym, będzie on wyłącznie elektryczny. Na początek producent proponuje dwie wersje: tylnonapędowe A6 lub czteronapędowe S6 z dwoma silnikami. W planach marki jest mocniejsze RS6, ale ten wariant zadebiutuje jako ostatni z gamy.
Nowe A6/S6 jest zbudowane wokół platformy PPE, tej samej co w niedawno pokazanym SUV-ie Q6 e-tron. Stąd dość niezgrabne, optycznie ciężkie proporcje nadwozia A6, które również ma standardowo instalację 800V, szybkie ładowanie z mocą do 270 kW i podobne akumulatory oraz silniki.
Topowe S6, podobnie jak inne modele z rodziny A6, jest wyposażone w wydajne ogniwo litowo-jonowe z dodatkiem kobaltu i manganu o łącznej pojemności 94.9 kWh. Poprawiony skład chemiczny zwiększył gęstość ogniw o 30% w porównaniu do e-tron GT i Q8 e-tron, co przekłada się na zasięg.
W nowym Audi S6 w trybie Normal moc wynosi 504 KM, ale po włączeniu launch control auto generuje maksymalnie 551 KM. Zastosowano tu silniki z magnesami trwałymi, w tym tylny wyposażony w oprogramowanie torque vectoring. Na tylną oś wedruje 580 Nm momentu obrotowego, a na przednią 275 Nm. W tylnonapędowym A6 przedniego silnika nie ma, a ten tylny generuje 565 Nm. W odpowiednim trybie nowe S6 przyspiesza do 100 km/h w 3,9 s, a jego prędkość maksymalna to 240 km/h.
Podstawowe A6 mają moc 367 KM i potrafią przyspieszyć do 100 km/h w 5,4 s, a kończą przyspieszanie na 210 km/h. RS6 pojawi się ze sporym opóźnieniem, ale będzie dostępny jako Sportback lub Avant. Moc będzie zdecydowanie wyższa niż w obecnej generacji RS6 z silnikiem V8 - może to być nawet poziom 900 KM jak w odświeżonym e-tron GT Performance.
Masa? Całe mnóstwo, bo nowe A6 startuje od 2175 kg (Sportback), a kombi Avant jest o 10 kg cięższe. Wyposażone w dwa silniki modele S6 ważą odpowiednio 2325 i 2335 kg.
Audi stworzyło dla nowego A6 kilka linii stylistycznych. Oprócz podstawowej jest Sport, S-line i Edition 1. Niedługo oferta zostanie uzupełniona o model z silnikiem 285 KM i mniejszą baterią 83 kWh oferujący zasięg 610 km.
Modele A6 w standardzie mają zawieszenie ze stalowymi sprężynami i adaptacyjnymi amortyzatorami. Droższe S6 ma na pokładzie bardziej zaawansowane aktywne zawieszenie pneumatyczne, którego sterownik zmienia prześwit podczas jazdy w zależności od prędkości i preferencji kierowcy. Bazowy model wyjeżdża z fabryki na kołach w rozmiarze 19 cali, S6 ma 20 cali, a z listy opcji można wybrać felgi 21-calowe.
Cechą wyróżniającą Audi A6 na tle konkurencji ma być zasięg zbliżony do tradycyjnych limuzyn z dieslem. W najbardziej optymalnych warunkach parametr ten ma wynosić 750 km dla wersji z jednym silnikiem, co jest zasługą bardzo opływowego nadwozia o współczynniku Cx równym 0,21. Żebyście nie musieli szukać w Google, stare Audi 100 z 1982 roku miało ten współczynnik na poziomie 0,30.
Audi, podobnie jak BMW, postanowiło nie tworzyć odrębnego języka stylistycznego dla modeli EV i zachować zbliżony wygląd do ich spalinowych odpowiedników. Tym samym nie powielono błędu Mercedesa i jego linii EQ. W kabinie nie zabrakło ogromnego ekranu do rozpraszania kierowcy, a jako opcję można dodać ekran po prawej stronie - pasażer będzie mógł z niego korzystać gdy tylko odklei wzrok od własnego smartfona. Nie zabrakło całej palety ekologicznie zrównoważonych tkanin i tworzyw sztucznych.
Nowe Audi A6 e-tron Sportback i Avant będzie można zamawiać od września. Ceny w Niemczech wyglądają następująco: A6 Sportback od 75 600 euro, A6 Avant od 77 250 euro. S6 zaczyna się od 99 500 euro za Sportbacka i 101 150 euro za Avanta. Pozostałe modele pojawią się w późniejszym terminie.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
To pierwszy raz, kiedy na okładce gości nie tylko samochód! O co chodzi w zestawieniu auta i motocykla?
Zapraszamy w okolice Gór Świętokrzyskich, jednego z najstarszych pasm górskich w Europie.
Był F1, P1 i teraz jest… W1. Zadaniem nowego McLarena jest rywalizacja z hipersamochodem Ferrari.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?
Koncept Mazda Iconic SP z silnikiem Wankla przeobrazi się w niewielki sportowy samochód produkcyjny.
Pierwszy elektryczny Bentley pojawi się w 2026 roku, ale marka zamierza pozostać przy ICE do 2035.
Morgan wprowadza istotny lifting całej gamy Plus Four. Model ten po raz pierwszy trafi do USA.
Wiele już powiedziano na temat hybrydowego M5, ale czas przestać gadać. Czas się przejechać.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
Pirelli i Bosch dążą do wykorzystania technologii MEMS Boscha w aplikacjach wewnątrzoponowych.
Napęd na cztery koła z Corolli GR zrobił z GR86 unikalną współczesną wersję Celiki GT-Four.
Circuito do Sol to zestaw zakrętów inspirowanych słynnymi torami świata. Można tu nawet wynająć dom.
Kodiaq RS rocznik 2025 ma pod maską 2-litrową benzynową jednostkę o mocy 265 KM z Golfa GTI.
Zbudowany przez Calluma drogowy Jaguar C-X75 jest ilustracją niewykorzystanego potencjału tego auta.
Fundusz CYVN Holdings z Abu Zabi chce przejąć dział samochodów drogowych McLarena.