BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Do czasu debiutu 900-konnego RS6 flagowcem nowej linii elektrycznego A6 będzie 551-konne S6.
Audi rozkręca swoją ofensywę modelową, czego przykładem jest nowa limuzyna A6 w wersji Sportback lub Avant, a ponieważ jest to samochód o oznaczeniu parzystym, będzie on wyłącznie elektryczny. Na początek producent proponuje dwie wersje: tylnonapędowe A6 lub czteronapędowe S6 z dwoma silnikami. W planach marki jest mocniejsze RS6, ale ten wariant zadebiutuje jako ostatni z gamy.
Nowe A6/S6 jest zbudowane wokół platformy PPE, tej samej co w niedawno pokazanym SUV-ie Q6 e-tron. Stąd dość niezgrabne, optycznie ciężkie proporcje nadwozia A6, które również ma standardowo instalację 800V, szybkie ładowanie z mocą do 270 kW i podobne akumulatory oraz silniki.
Topowe S6, podobnie jak inne modele z rodziny A6, jest wyposażone w wydajne ogniwo litowo-jonowe z dodatkiem kobaltu i manganu o łącznej pojemności 94.9 kWh. Poprawiony skład chemiczny zwiększył gęstość ogniw o 30% w porównaniu do e-tron GT i Q8 e-tron, co przekłada się na zasięg.
W nowym Audi S6 w trybie Normal moc wynosi 504 KM, ale po włączeniu launch control auto generuje maksymalnie 551 KM. Zastosowano tu silniki z magnesami trwałymi, w tym tylny wyposażony w oprogramowanie torque vectoring. Na tylną oś wedruje 580 Nm momentu obrotowego, a na przednią 275 Nm. W tylnonapędowym A6 przedniego silnika nie ma, a ten tylny generuje 565 Nm. W odpowiednim trybie nowe S6 przyspiesza do 100 km/h w 3,9 s, a jego prędkość maksymalna to 240 km/h.
Podstawowe A6 mają moc 367 KM i potrafią przyspieszyć do 100 km/h w 5,4 s, a kończą przyspieszanie na 210 km/h. RS6 pojawi się ze sporym opóźnieniem, ale będzie dostępny jako Sportback lub Avant. Moc będzie zdecydowanie wyższa niż w obecnej generacji RS6 z silnikiem V8 - może to być nawet poziom 900 KM jak w odświeżonym e-tron GT Performance.
Masa? Całe mnóstwo, bo nowe A6 startuje od 2175 kg (Sportback), a kombi Avant jest o 10 kg cięższe. Wyposażone w dwa silniki modele S6 ważą odpowiednio 2325 i 2335 kg.
Audi stworzyło dla nowego A6 kilka linii stylistycznych. Oprócz podstawowej jest Sport, S-line i Edition 1. Niedługo oferta zostanie uzupełniona o model z silnikiem 285 KM i mniejszą baterią 83 kWh oferujący zasięg 610 km.
Modele A6 w standardzie mają zawieszenie ze stalowymi sprężynami i adaptacyjnymi amortyzatorami. Droższe S6 ma na pokładzie bardziej zaawansowane aktywne zawieszenie pneumatyczne, którego sterownik zmienia prześwit podczas jazdy w zależności od prędkości i preferencji kierowcy. Bazowy model wyjeżdża z fabryki na kołach w rozmiarze 19 cali, S6 ma 20 cali, a z listy opcji można wybrać felgi 21-calowe.
Cechą wyróżniającą Audi A6 na tle konkurencji ma być zasięg zbliżony do tradycyjnych limuzyn z dieslem. W najbardziej optymalnych warunkach parametr ten ma wynosić 750 km dla wersji z jednym silnikiem, co jest zasługą bardzo opływowego nadwozia o współczynniku Cx równym 0,21. Żebyście nie musieli szukać w Google, stare Audi 100 z 1982 roku miało ten współczynnik na poziomie 0,30.
Audi, podobnie jak BMW, postanowiło nie tworzyć odrębnego języka stylistycznego dla modeli EV i zachować zbliżony wygląd do ich spalinowych odpowiedników. Tym samym nie powielono błędu Mercedesa i jego linii EQ. W kabinie nie zabrakło ogromnego ekranu do rozpraszania kierowcy, a jako opcję można dodać ekran po prawej stronie - pasażer będzie mógł z niego korzystać gdy tylko odklei wzrok od własnego smartfona. Nie zabrakło całej palety ekologicznie zrównoważonych tkanin i tworzyw sztucznych.
Nowe Audi A6 e-tron Sportback i Avant będzie można zamawiać od września. Ceny w Niemczech wyglądają następująco: A6 Sportback od 75 600 euro, A6 Avant od 77 250 euro. S6 zaczyna się od 99 500 euro za Sportbacka i 101 150 euro za Avanta. Pozostałe modele pojawią się w późniejszym terminie.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
Porsche testuje poszerzony i wyposażony w ogromne skrzydło prototyp Tacyana. Pytanie tylko po co?
Może nie wygląda, ale to całkiem nowy Ariel Atom. Stanowi ogromny krok naprzód względem poprzednika.
Nowe Ducati V4 RS: Diavel i Multistrada w numerowanych seriach. Styl, lekkość i osiągi inspirowane MotoGP.
Analogue Automotive prezentuje projekt na bazie Elise z podobnym podejściem do lekkości jak w GMA.
W Europie póki co nie zobaczymy GR Yarisa z dodatkowym pakietem aero. To opcja tylko na Japonię.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.
McLaren 750S JC96 – 61 egzemplarzy tylko dla Japonii. Limitowana edycja upamiętnia zwycięstwo McLarena F1 GTR w JGTC 1996.
Do katalogu części historycznych Toyoty dołączyły bloki i głowice do jednostki 4A-GE.
Lukę w gamie powstałą po wycofaniu linii SF90 Ferrari wypełnia nowym modelem 849 Testarossa.
Technologia T-Hybrid posłużyła Porsche do stworzenia najmocniejszego cywilnego 911 w historii.
Niby to tylko kolejny elektryczny SUV, ale realnie iX3 to początek nowej strategii produktowej BMW.