Maro Engel raz jeszcze zasiadł za kierownicą hypercara AMG z silnikiem F1 i ustanowił czas 6:29,09.
Brytyjska firma technologiczna Nyobolt tworzy samochód o unikalnej formule i technologii baterii.
Gdy jesteś projektantem, twoje CV zawiera m.in. Lotusa Elise S1, a ty zostajesz poproszony o stworzenie projektu małego i lekkiego sportowego auta przyszłości, logicznym jest cofnięcie się do korzeni i sięgnięcie jeszcze raz po kultowy wzorzec. Właśnie tak postąpił Julian Thomson, projektant samochodu Nyobolt EV zaprezentowanego w zeszłym roku. Pokazowa makieta została teraz przekształcona w prawdziwy, jeżdżący prototyp wyposażony w przełomową technologię baterii.
Thomson, którego osobista kolekcja samochodów obejmuje zarówno klasyczne Ferrari Dino, jak i szalonego Civica Type R, rozpoczął pracę nad projektem na prośbę firmy Nyobolt, brytyjskich specjalistów w dziedzinie ładowania akumulatorów. Właśnie taką nazwę otrzymał prezentowany samochód sportowy, którego główną funkcją jest demonstrowanie technologii ultraszybkiego ładowania. Na bazie podwozia modelu Exige S Thomson stworzył pierwsze szkice EV, które potem przekazał do pracowni Callum kierowanej przez byłego szefa Thomsona w JLR, Iana Calluma. Właśnie on pociągnął projekt aż do dzisiejszej fazy.
Linie nadwozia EV wprost nawiązują do Elise. Zastosowano tutaj takie same okrągłe światła przednie, wpuszczone w zderzak lampy tylne, wciętą “talię” i spoilerek typu “ducktail”. Pod karoserią kryją się jednak akumulatory najnowszej generacji Nyobolt wpasowane w podwozie starego Exige’a.
Pojemność ogniw wynosi w tym przypadku 35 kWh i w testach wykazano, że można je naładować od 10% do 80% w 4 minuty 37 sekund minut korzystając z ładowarki 350 kW. Wtedy auto będzie w stanie przejechać kolejne 250 km (mierzone wg normy WLTP).
Bateria została przetestowana do symulowanego przebiegu 600 tys. mil (blisko 1 mln km), po którym nadal miała ponad 80% pierwotnej pojemności. W osiągnięciu takich parametrów pomaga zintegrowana elektronika mocy i konstrukcja ogniw o niskiej impedancji, a celem Nyobolt jest pokazanie, że samochody elektryczne nie potrzebują dużych i ciężkich baterii, aby spełniać swoje zadanie.
Unikalne podejście do technologii sprawia, że Nyobolt EV waży tylko 1250 kg. To o wiele mniej niż konwencjonalne sportowe EV (np. MG Cyberster waży 1885 kg) i tylko 148 kg więcej niż masa spalinowego Alpine A110. Z silnikiem generującym ponad 450 KM i 475 Nm stosunek mocy do masy jest tu lepszy niż w nowym Porsche 911 GTS.
Głównym celem stworzenia tego samochodu jest prezentacja technologii Nyobolt, ale Callum na etapie projektowania przewidział możliwość małoseryjnej produkcji na poziomie 25 sztuk rocznie. Poza tym firma rozmawia z ośmioma dużymi producentami OEM o potencjalnym wykorzystaniu tej technologii w samochodach sportowych przyszłości.
Maro Engel raz jeszcze zasiadł za kierownicą hypercara AMG z silnikiem F1 i ustanowił czas 6:29,09.
Ducati Multistrada Pikes Peak V4 ocieka sportem, dzięki wprowadzonym innowacjom i nowemu zawieszeniu Öhlins.
Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Włoski hot hatch na bazie Fiata 500 miał długie i owocne życie, ale nadszedł czas pożegnania.
Maro Engel raz jeszcze zasiadł za kierownicą hypercara AMG z silnikiem F1 i ustanowił czas 6:29,09.
Nowoczesne coupe Caterhama z elektryczną technologią Yamahy zakończy proces rozwojowy w 2025 r.
Mulliner to wersja specjalna dla klientów, którym zwykły Continental GT wydaje się zbyt pospolity.
RS5 następnej generacji zastąpi jednocześnie modele RS4 Avant i RS5 Sportback.
McLaren zapowiada premierę nowego hipersamochodu W1 - duchowego następcy F1 i P1.
Nasilają się plotki o powrocie na rynek Nissana Silvia opartego o elektryczną architekturę Alpine.
Toyota testuje Corollę GR na Nürburgringu, co wywołało lawinę spekulacji o przyszłości tego modelu.
Firma CNC Motorsport podjęła się stworzenia nowych Fordów Sierra RS500 Cosworth wyścigowej grupy A.
Szybki coupe-crossover A390 będzie drugim modelem w elektrycznym portfolio marki Alpine.
Technologia sześciosuwowa Porsche to szansa na zwiększenie mocy silnika przy zmniejszeniu emisji.
Ducati Multistrada Pikes Peak V4 ocieka sportem, dzięki wprowadzonym innowacjom i nowemu zawieszeniu Öhlins.
Na potrzeby serii Australian Supercars Toyota zamontuje w Suprze jednostkę 5.0 V8 2UR-GSE Lexusa.