Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Lamborghini Revuelto na okładce piętnastego wydania EVO Magazine – pożegnanie sezonu z superautem!
Specyfika obecnych czasów polega przede wszystkim na tym, że coraz bardziej boimy się tego, co zaoferują nam producenci. Nowe modele często przerażają stroną wizualną, ale przede wszystkim techniczną (celowo nie używamy zwrotu “mechaniczną”, bo tej na ich pokładzie zwyczajnie coraz mniej…).
Aby rozpalić w Was nutkę nadziei na “lepsze jutro”, podwarszawskie ulice eksplorujemy najnowszym Lamborghini Revuelto. To świeży model, który pokazuje, że nadzieja umiera ostatnia. W dobie elektryfikacji, Włosi pokazali, że dwa światy, które muszą ze sobą koegzystować - da się skutecznie połączyć. Czy nowe auto, które zachowało legendarne wolnossące V12, ale nie uciekło od wsparcia silnikami elektrycznymi, skutecznie wprowadzi Revuelto do nowożytnego świata superaut, w którym odnajdzie się jako dziedzic dorobku modeli takich jak: Countach, Diablo, Murciélago czy Aventador?
Na łamach 15. wydania EVO sprawdzamy też inne włoskie superauto, które pokazało się na rynku w tym roku - Ferrari 12Cilindri. Ponętna sylwetka klasycznego GT, mnóstwo mocy na tylnej osi i morze technologii - czy jak zwykle zachwyci odbiorców, czy może sprawi, że tupną nogą z oburzeniem na ludzi z Maranello, którzy notorycznie straszą ich, że “to już ostatnie Ferrari z V12”?
Po latach starań udało się nam też odhaczyć jazdę samochodem marzeń z młodzieńczych lat. Co ciekawe, nie jest to nic twórczości którejś ze znanych firm. Mowa o sześciokołowym Covini, którego autor nieustannie odgraża się, że wprowadzi model ten do seryjnej produkcji. Czy ma na to jakiekolwiek szanse?
W EVO lubimy przyglądać się pojazdom nieco bliżej. Często - z bardzo bliska. Tak też uczyniliśmy z Penske PC23 - bolidem serii IndyCar z lat 80., który niekiedy bywa mylony z F1. Co dzieli te dwie dziedziny motosportu i czym unikalnym wyróżniał się ten samochód? Sprawdzamy organoleptycznie, przy okazji dzieląc się z Wami wyjątkową sesją zdjęciową.
Odwiedzamy też dwa wyjątkowe miejsca na mapie motoryzacji. Jedno nieco bardziej odległe z perspektywy mieszkańca Polski, drugie znacznie bliższe. Mowa o zbiorach brytyjskiego oddziału Forda oraz dostępnym dla szerszego grona odbiorców Nationales Automuseum The Loh Collection w Niemczech. Czy warto pokonać 1000 km z Warszawy dla tych niepowtarzalnych eksponatów?
Spełniamy też jedno z marzeń wielu petrolheadów. Kupujemy coraz bardziej legendarne Corvette C5 Z06, przejeżdżamy nim Stany Zjednoczone, a po pełnej przygód trasie wysyłamy auto do Polski, aby po kilku miesiącach było cennym trofeum oraz cieszyło oko i ucho na co dzień.
Klasycznie już bierzemy udział w kilku wydarzeniach motoryzacyjnych. W tym wydaniu przedstawiamy Wam imprezę inaugurującą nowy projekt centrum szkoleniowego marki Alpine w naszym kraju, odwiedzamy Audi Driving Experience na Silesia Ringu, ale oprócz treningu sportowej jazdy, oddajemy się też uczcie związanej z motoryzacją klasyczną. We Francji gościmy na Chantilly Arts & Elegance Richard Mille, a w Wielkiej Brytanii na Goodwood Revival.
Sprawdzamy również kilka nowości na rynku, zarówno podczas europejskich wojaży, jak i lokalnie - w Polsce. Wśród świeżych modeli znalazły się m.in. odświeżona Toyota GR Yaris, rodzinne, choć atrakcyjne stylistycznie Renault Rafale, elektryczne Porsche Macan Turbo, ciągle fascynujący Ford Mustang GT, radujące serce Maserati GranCabrio Trofeo czy rozgrzewający do czerwoności na torze wyścigowym Radical SR1 XXR.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Cupra jeszcze nie żegna się z silnikiem 2.5 TFSI i przywraca model Formentor VZ5 do czasowej oferty.
Studio Italdesign wkrótce zaprezentuje nowy projekt inspirowany kultowym japońskim supersamochodem.
Małgorzata Bańka i Leszek Możdżer zaprezentowali album „Będę drżała” w galerii Archicom Collection w Warszawie.
Mercedes chwali się własną wizją mobilności… w postaci steampunkowego konceptu rodem z filmu sci-fi.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Ferrari przedstawiło szczegóły nowej autorskiej platformy dedykowanej do samochodów elektrycznych.
Niemiecki Capricorn debiutuje na rynku hipersamochodów z 900-konnym 01 stworzonym wspólnie z Zagato.
Na szczyt oferty Aston Martina DB12 wskakuje nowy model S oferujący 700 KM i garść stylowych detali.
35 lat temu rynkiem supersamochodów wstrząsnęła Honda NSX. Po latach ponownie odkrywamy jej uroki.
W nowym elektrycznym Porsche Cayenne większą powierzchnię wnętrza pokrywają ekrany niż skóra.
Niezależnie czy to prototyp Toyoty czy Lexusa LFR, Japończycy nie zwalnia tempa rozwoju tego modelu.
Niemiecka inżynieria z włoskim designem i drzwiami “gullwing” - taki ma być hipersamochód od Zagato.