Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Następca McLarena 750S dostanie osłabioną hybrydę z W1

Nowo zaprojektowany układ hybrydowy McLarena W1 z silnikiem V8 będzie służył w następnych modelach.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

28 lutego 2025
McLaren 750S następca
3

McLaren podał informację, że planowany co najmniej na 2028 rok następca 750S będzie wyposażony w napęd hybrydowy zbliżony do nowego hypiersamochodu W1. Źródłem tej informacji jest szef McLarena ds. Komunikacji Piers Scott. Podczas ostatnich warsztatów technologicznych, gdzie omawiano szczegóły i innowacje nowego napędu opartego o silnik V8 twin turbo MHP-8, który stanie się źródłem mocy dla flagowego modelu W1.

Zapytany czy nowe V8 znajdzie zastosowanie w szerszym zakresie niż planowane 399 sztuk W1, Scott odparł: “Myślę, że bezpiecznym stwierdzeniem jest to, że w ten nowy układ napędowy zainwestowano znaczną ilość pracy i środków.

“Pioniersko wprowadzamy ten napęd do W1, ale nie inwestowalibyśmy w nowy silnik tylko na potrzeby 399 aut. Ten nowy hybrydowy napęd o wysokiej wydajności z motorem V8 posłuży następnej generacji supersamochodów McLarena, ale w tej chwili nie udostępniamy informacji na temat tego, kiedy to dokładnie nastąpi.”

McLaren oficjalnie potwierdza, że hybrydowy napęd z W1 trafi do całej generacji nowych modeli tej marki.

Następca całej serii 750 pojawi się najprędzej za 3 lata; przedtem marka stworzy jeszcze bazujący na 750S wariant LT. Jeśli ten model zadebiutuje za mniej więcej rok (prawdopodobnie wtedy będziemy już mogli przejechać się W1), miną jeszcze około 3 lata nim zobaczymy kolejną generację supersamochodu McLarena.

Dystans jaki dzieli nas od premiery, jak i płynność przepisów regulujących rynek samochodowy, nie pozwalały do tej pory trafnie ocenić co będzie źródłem napędu przyszłego McLarena. Przypuszczaliśmy, że nie będzie to BEV, ale czy konstruktorzy sięgną po V6 z Artury, obecne V8 czy nowe V8 z modelu W1, pozostawało kwestią otwartą.

McLaren W1 news
3

Teraz wiemy już, że będzie to trzecia opcja, V8 pochodzące od W1 z jakimś rodzajem systemu hybrydowego. Główne parametry W1, zarówno jego silnika spalinowego, jak i całości napędu, są oczywiście spektakularne. Pytanie jak bardzo producent obniży poziom mocy i momentu obrotowego na potrzeby linii tańszych i mniejszych supersamochodów. Przypomnijmy, że samo V8 w W1 generuje więcej mocy niż cały hybrydowy układ poprzedniego hiper-McLarena, P1. Konkretnie jest to 928 KM i 900 Nm generowane przez silnik zdolny wkręcać się na 9200 obrotów, co przy elektrycznej asyście o mocy 350 KM daje łącznie 1275 KM i 1340 Nm przekazywane tylko na tylną oś.

Reklama

Biorąc pod uwagę hybrydyzację, następca 750S będzie cięższy niż obecny, typowo spalinowy samochód, więc moc będzie musiała wzrosnąć na tyle, aby pobić 533 KM / tonę w 750S. Przyjmując masę na sucho na poziomie 1480-1580 kg, samochód będzie musiał mieć jakieś 850 KM. Jest duża szansa, że do nowego supersamochodu trafi także nowa skrzynia 8-biegowa dwusprzęgłowa z W1. Bateria powinna mieć pojemność nieco większą niż stworzone w celach czysto wydajnościowych ogniwo 1.384 kWh w W1. Pewnie bliżej jej będzie do Artury wyposażonej w baterię 7.4 kWh, przez co możliwa będzie krótkotrwała jazda tylko na prądzie.

W ciemno można obstawiać, że następca 750S będzie cięższy, ale i sporo mocniejszy.

Przy okazji premiery W1 McLaren mocno podkreślał, że w tym nowym układzie napędowym chodzi o coś więcej niż liczby. Chodzi o szeroki zakres osiągów, dźwięku i emocji. Twórcy skupili się na perfekcyjnym dopracowaniu układu dolotowego i wydechowego silnik MHP-8, a także w resztę aspektów mających wpływ na dźwięk, aby dostarczać więcej tego czego pragniesz, a wymazywać to, co nie powinno docierać do kierowcy.

McLaren silnik v8 hybryda
3

Richard Jackson, główny inżynier układu napędowego, wyjaśnił: „Pracowaliśmy nad budowaniem dźwięku i wibracji do crescendo przy limicie obrotów. Naprawdę zachęcamy w ten sposób kierowców do szukania czerwonego pola.”

“Długo pracowaliśmy nad sposobem przekazywania dźwięku z wydechu i dolotu do kabiny. Aby wyróżnić pozytywne dźwięki, wyeliminowaliśmy zbędny hałas mechaniczny. Zbudowanie dobrego crescendo i wzmocnienie dźwięku dostosowanego do podwyższonego limitu obrotów wymagało przede wszystkim pracy nad układem wydechowym w rejonie kolektorów. Dostosowaliśmy więc długość prowadnic i kolektora w taki sposób, aby uzyskać efekt nasilania się dźwięku w miarę zbliżania się do czerwonego pola.”

Michał Sztorc z nową okładką EVO Magazine
PREMIERA EVO
Już jest nowe EVO Magazine. Rower na okładce?! Co im strzeliło do głowy?!

Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!

28 lutego 2025
Yokohama on Tour - Puszcza Białowieska - zimą
Prezentacja Partnera
Ruszamy na wschód do Puszczy Białowieskiej

Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!

28 lutego 2025
Ducati Panigale V4 na torze
Prezentacja Partnera
Co na nas czeka w salonach Ducati w 2025 roku?

Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji

25 lutego 2025
Test opon 2024
Test opon 2024
EVO TEST OPON 2024 - w corocznym teście wyłaniamy najlepsze opony

Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?

25 lutego 2025
2025 24h Le Mans zapowiedź
24h Le Mans
Le Mans 24h 2025 - zwycięski marsz Ferrari. Trzeci triumf z rzędu

Już po raz 93. najlepsi kierowcy zmierzyli się na torze pod Le Mans, ale to znów Ferrari było górą.

16 czerwca 2025
Hyundai Ioniq 5 test 2025
Hyundai / Ioniq 5
2025 Hyundai Ioniq 5 - koreański rywal VW ID.4 to czysty biznes

Czas płynie, a w 2025 roku praktyczny Hyundai Ioniq 5 nadal jest jednym z liderów swojego segmentu.

15 czerwca 2025
2026 Peugeot 208 GTi premiera
Peugeot / 208 GTi
Peugeot 208 GTi powrócił, aby podjąć walkę z elektrycznym Alpine A290

Rynek elektrycznych hot hatchy rośnie. Podczas 24h Le Mans Peugeot przedstawił nowego 208 GTi.

14 czerwca 2025
Genesis GMR-001 WEC 2026
WEC
Genesis GMR-001 z silnikiem V8 zmierzy się z Ferrari w Le Mans

W 2026 roku na starcie 24h Le Mans stanie zespół Genesis Magma Racing z modelem GMR-001.

14 czerwca 2025
Alpine A390 produkcyjne
Alpine / A390
Debiutuje Alpine A390 - francuska odpowiedź na Porsche Macan

Ofensywa modelowa Alpine nabiera rozpędu. Podczas 24h Le Mans debiutuje sportowy SUV A390 na prąd.

14 czerwca 2025
2025 Volkswagen Golf GTI Edition 50
Volkswagen / Golf
Volkswagen Golf GTI Edition 50 bliski rekordu Nürburgringu w klasie FWD

VW wreszcie spuszcza ze smyczy Golfa MK8 GTI i prezentuje torowo usposobioną wersję Edition 50.

14 czerwca 2025
Volkswagen T-Cross test PL 2025
Volkswagen / T-Cross
Volkswagen T-Cross 1.0 DSG - lubimy to co znamy

Lifting małego crossovera z Niemiec to żadna rewolucja. I chyba nikt nie ma mu tego za złe.

11 czerwca 2025
Caterham Seven 310 Encore prezentacja
Caterham / Seven
Caterham 310 Encore to model pożegnalny dla fordowskiego silnika 1.6

Serią 25 egzemplarzy o nazwie Encore marka Caterham kończy produkcję modelu Seven 310.

11 czerwca 2025
Aston Martin Valkyrie LM prezentacja
Aston Martin / Valkyrie
Aston Martin Valkyrie LM pozwoli 10 osobom poczuć się jak w Le Mans

Valkyrie LM będzie dla garstki osób okazją, aby przejechać się bolidem wyścigowym rodem z Le Mans.

9 czerwca 2025
Porsche 963 RSP na drodze
Porsche / 963 RSP
Porsche 963 RSP: drogowy samochód klasy Le Mans Hypercar (tak jakby)

Niemcy przerobili hipersamochód Porsche 963 z serii WEC na auto drogowe. Są tylko dwa haczyki.

9 czerwca 2025
2025 Aston Martin Vantage Roadster test
Aston Martin / Vantage
2025 Aston Martin Vantage Roadster - największy rywal Ferrari Roma

Opracowany równolegle z coupe Vantage Roadster pokazuje sportową spójność w jeździe bez dachu.

6 czerwca 2025
2025 Lotus Emira V6 SE
Lotus / Emira
Lotus wprowadza nowego flagowca do gamy Emiry

Debiutuje Emira V6 SE z poprawioną kalibracją podwozia i mocą 400 KM. Cel: Porsche 911 Carrera.

5 czerwca 2025