Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Obecny model Porsche 911 GT3 jeszcze nie zdążył się znudzić, a w przygotowaniu już jest następca.
Ze względu na swój wolnossący motor wchodzący na 9000 obrotów i opcjonalną ręczną skrzynię obecnie Porsche 911 GT3 jest w swoim segmencie czymś w rodzaju reliktu poprzedniej epoki. Na nasze szczęście Porsche nie zamierza zmieniać tej formuły, a kolejne wcielenie kultowego modelu powinno zadebiutować jeszcze w tym roku. Na razie trwa ostatnia faza testów drogowych.
Spotterzy zdołali sfotografować dwa muły testowe poliftowego GT3 - jeden standardowy, drugi Touring bez skrzydła - i wydaje się, że przynajmniej z przodu niewiele się zmieniło. Znając Porsche może pojawić się delikatna kosmetyka świateł czy zderzaka, zwłaszcza jeśli inżynierowie będą chcieli wygenerować większy docisk. Gdy lifting przechodziła poprzednia generacja 911, GT3 po modernizacji rzeczywiście dostał rozległe poprawki aerodynamiczne generujące docisk podobny jak w modelu 997 GT3 RS.
Nawet jeśli Porsche na razie nie chce pokazywać zmian w wyglądzie, to raczej nie będą one tak radykalne, jak te które widzieliśmy przy okazji poprzednich faceliftingów. Tylne skrzydło wygląda niemal identycznie jak w poprzednim modelu, podobnie jak pokrywa silnika. Zakamuflowany tylny zderzak sugeruje pewne zmiany w tym miejscu, chociaż profile dyfuzora wydają się identyczne zarówno dla samochodu w wersji standardowej, jak i Touring.

W tej chwili wydaje się, że największe zmiany związane z liftingiem 992 dotyczą odświeżonych linii modelowych Carrera i Turbo. Właśnie w nich ma się pojawić nowatorski jak na ten model napęd z modułem hybrydowym. GT3 raczej pójdzie własną drogą i zachowa 4-litrowe, wolnossące serce sparowane z 7-stopniowym PDK lub skrzynią manualną.
Jeśli będzie jakiś wzrost mocy, to raczej symboliczny - obecnie generowane 510 KM i 470 Nm w zupełności nas zadowalają. Zuffenhausen zawsze może skupić się na właściwościach jezdnych - popracować nad geometrią i zawieszeniem lub nad ustawieniami. Pewne jest, że firma przeprowadzi obszerny lifting wnętrza. W kabinie pojawi się nowy w pełni cyfrowy zestaw wskaźników podobny do tego z Taycana.
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Nowe projekty wokół klasycznych aut w Europie i Polsce. Community, emocje i kultura zamiast konkursów i inwestycji
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Kalendarz Pirelli 2026 „Elements” Sundsbø to filmowa opowieść o żywiołach, naturze i emocjach redefiniujących „The Cal”.
Poddana fabrycznej renowacji Carrera GT składa hołd zwycięzcom 1970 24h Le Mans w Porsche 917.
Tylko 10 lojalnych klientów Rimaca dostało przywilej nabycia dedykowanej Nevery R Founder’s Edition.
Silniki i skrzynie biegów BMW już od 25 lat stanowią podstawę napędów wszystkich modeli Morgana.
Nowoczesne powłoki ceramiczne, folie PPF i innowacyjne rozwiązania Ceramic Pro chronią lakier, zmieniają wygląd auta i podkreślają jego styl.
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Testujemy GAC Hyptec HT – elektrycznego SUV-a z Chin, który stawia na komfort, jakość i dojrzały styl.
Nowe projekty wokół klasycznych aut w Europie i Polsce. Community, emocje i kultura zamiast konkursów i inwestycji
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.
F.A. “Butzi” Porsche - twórca sylwetki 911 - został uhonorowany w edycji specjalnej modelu GT3.
Nie tylko AMG i Porsche, ale także Bentley Continental GT stał się obiektem zainteresowania Brabusa.
MSO i brytyjska artystka Nat Bowen stworzyli McLarena 750S pokrytego innowacyjną warstwą lakieru.
Projekty takie jak G90 Wingback Concept Genesis mają podkreślić sportowe aspiracje marki Genesis.