Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Obecny model Porsche 911 GT3 jeszcze nie zdążył się znudzić, a w przygotowaniu już jest następca.
Ze względu na swój wolnossący motor wchodzący na 9000 obrotów i opcjonalną ręczną skrzynię obecnie Porsche 911 GT3 jest w swoim segmencie czymś w rodzaju reliktu poprzedniej epoki. Na nasze szczęście Porsche nie zamierza zmieniać tej formuły, a kolejne wcielenie kultowego modelu powinno zadebiutować jeszcze w tym roku. Na razie trwa ostatnia faza testów drogowych.
Spotterzy zdołali sfotografować dwa muły testowe poliftowego GT3 - jeden standardowy, drugi Touring bez skrzydła - i wydaje się, że przynajmniej z przodu niewiele się zmieniło. Znając Porsche może pojawić się delikatna kosmetyka świateł czy zderzaka, zwłaszcza jeśli inżynierowie będą chcieli wygenerować większy docisk. Gdy lifting przechodziła poprzednia generacja 911, GT3 po modernizacji rzeczywiście dostał rozległe poprawki aerodynamiczne generujące docisk podobny jak w modelu 997 GT3 RS.
Nawet jeśli Porsche na razie nie chce pokazywać zmian w wyglądzie, to raczej nie będą one tak radykalne, jak te które widzieliśmy przy okazji poprzednich faceliftingów. Tylne skrzydło wygląda niemal identycznie jak w poprzednim modelu, podobnie jak pokrywa silnika. Zakamuflowany tylny zderzak sugeruje pewne zmiany w tym miejscu, chociaż profile dyfuzora wydają się identyczne zarówno dla samochodu w wersji standardowej, jak i Touring.
W tej chwili wydaje się, że największe zmiany związane z liftingiem 992 dotyczą odświeżonych linii modelowych Carrera i Turbo. Właśnie w nich ma się pojawić nowatorski jak na ten model napęd z modułem hybrydowym. GT3 raczej pójdzie własną drogą i zachowa 4-litrowe, wolnossące serce sparowane z 7-stopniowym PDK lub skrzynią manualną.
Jeśli będzie jakiś wzrost mocy, to raczej symboliczny - obecnie generowane 510 KM i 470 Nm w zupełności nas zadowalają. Zuffenhausen zawsze może skupić się na właściwościach jezdnych - popracować nad geometrią i zawieszeniem lub nad ustawieniami. Pewne jest, że firma przeprowadzi obszerny lifting wnętrza. W kabinie pojawi się nowy w pełni cyfrowy zestaw wskaźników podobny do tego z Taycana.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Startujemy materiałem okładkowym z Audi R8 V10 performance RWD w roli głównej.
Razem z Team Bołtowicz ruszamy na Tor Modlin by w gronie niemal 300 osób uczcić klubowy jubileusz.
Jakie są korzyści wynikające z użycia AI w motoryzacji? Czy samochody zostaną wkrótce „smartfonami na kołach”?
Przyszedł czas na prawdziwie rasowy wariant Range Rovera, który rozbudzi emocje jak żadne inne auto w tym segmencie.
Nowozelandzki rywal Aston Martina Valkyrie Rodin FZero właśnie wchodzi w kluczową fazę rozwoju.
Startujemy materiałem okładkowym z Audi R8 V10 performance RWD w roli głównej.
Brytyjski Morgan stworzył elektrycznego trójkołowca na bazie Super 3, aby eksplorować możliwości napędu EV.
Zadebiutowała pierwsza odmiana Mercedesa CLE od AMG, ale topowy model wciąż jest w drodze…
Hyundai wykorzystał każdy możliwy trik, aby stworzyć fun z jazdy EV. Rezultat jest oszałamiający.
Choć poprzednik sprzedawał się znakomicie, w odbiorze był dość przeciętny. Co nowego wnosi Austral?
Razem z Team Bołtowicz ruszamy na Tor Modlin by w gronie niemal 300 osób uczcić klubowy jubileusz.
Po kilku latach przekładania terminów pikap Tesla Cybertruck zaczyna trafiać do odbiorców.
Francuzi opublikowali pierwsze zdjęcia zapowiadające Renault 5 EV, nowego konkurenta dla Mini EV.
BMW M3 kolejnej generacji dostanie napęd elektryczny. A to nie koniec złych wieści.
Nowa ładowarka Lotusa ma oferować 450 kW i niesamowicie szybkie ładowanie. Przynajmniej w teorii.
Hondę ostatnio już niemal głównie kojarzymy z autami o wyższym prześwicie. Do gamy dołącza ZR-V, które powinno być bestsellerem japońskiego producenta.