Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Niektóre nowe AMG porzuciły V8 na rzecz silników czterocylindrowych, ale G63 ten trend nie dotyczy.
Mercedes wprowadza na rynek klasę G po lekkiej modernizacji. Kosmetyczne zmiany wyglądu nadwozia i wnętrza, zaktualizowana technologia pokładowa, oprogramowanie i napęd mają uczynić ten wóz bardziej praktycznym, dopracowanym i wydajnym niż kiedykolwiek. Nic jednak nie wskazuje, aby klasa G straciła swój jedyny i niepowtarzalny urok. Ceny poliftowego modelu nie zostały jeszcze opublikowane.
Chociaż G500 zamiast ośmiu cylindrów będzie miało sześć, G63 od AMG zachowało swój silnik V8. Flagowa jednostka M177 twin turbo z Affalterbach nadal ma moc 585 KM i moment obrotowy 850 Nm, ale dzięki instalacji 48V dostała moduł mild hybrid o mocy 20 KM i momencie 200 Nm. Taka forma elektryfikacji ma poprawić liniowość dostarczania mocy, ale przyczyni się również do zmniejszenia zużycia paliwa. Zwłaszcza to ostatnie właściciele G63 powinni docenić jak nikt inny.
Napęd jest przenoszony na cztery koła przez tę samą 9-stopniową skrzynię automatyczną, ale mimo masy 2640 kg i aerodynamiki cegły, 100 km/h pojawia się po 4,3 s. To aż o 0,2 s szybciej niż w starszym modelu. Prędkość maksymalna wynosi 240 km/h jeśli zdecydujesz się wykupić pakiet AMG Performance.
Najbardziej znaczące zmiany AMG wprowadziło w układzie jezdnym. Zaadaptowano do G63 układ hydraulicznej stabilizacji AMG Active Ride Control, więc tradycyjne stabilizatory były zbędne. Nowością po lifcie są też amortyzatory adaptacyjne z hydraulicznymi łącznikami zapewniające lepszy komfort i elastyczność w dostosowaniu się do warunków na drodze lub poza nią.
Mercedesy-AMG G63 zazwyczaj spędzają większość życia bliżej galerii handlowych niż pasm górskich, ale producent zadbał, aby nowa G-klasa radziła sobie w trudnym terenie. Po wybraniu opcjonalnych pakietów AMG Active Ride Control oraz AMG Offroad Pro będziesz mieć dostęp do trybu AMG Traction Pro. Maksymalizuje on trakcję w trybach Sand oraz Rock z użyciem hamulców i oprogramowania rozdzielającego moment obrotowy pomiędzy poszczególne koła. Do tego AMG Active Balance Control poprawiający kontakt kół z nawierzchnią (czyli trakcję) poprzez ciągłe zmiany sztywności amortyzatorów w trybach Trail, Sand i Rock.
Wygląd zewnętrzny nowej klasy G pozostaje wierny założeniom oryginału z 1979 roku - pudełkowate nadwozie jest niemal identyczne jak przed liftingiem. Dopiero po bliższym zapoznaniu widać niewielkie owiewki dodane przy słupkach A i inną krawędź górną przedniej szyby. Celem tych zmian jest zmniejszenie hałasu w kabinie i poprawa wydajności aerodynamicznej. Najłatwiej nową G63 poznać po przednim zderzaku z pionowymi żeberkami. Za dopłatą można mieć pakiet elementów zewnętrznych z karbonu oraz wyczernione emblematy, listwy, przyciemnione klosze lamp wraz z analogicznym wystrojem wnętrza. Gama wzorów felg powiększy się o sześć nowych pozycji w rozmiarach 20-22 cale.
W środku G-wagen nie różni się mocno od innych współczesnych modeli Mercedes-Benz. Dwa ponad 12-calowe ekrany systemu MBUX wyświetlają niezbędne treści, a standardowym wyposażeniem każdego G63 jest kierownica AMG Performance. Podróże umilają podgrzewane/chłodzone cupholdery, podgrzewane podłokietniki, bezprzewodowa ładowarka do smartfonów i dodatkowy system multimedialny obsługujący tylny rząd siedzeń. Kierowcy oddano nowy tryb “przezroczystej maski”, w którym na ekranie pokazuje się obraz przestrzeni przed samochodem - przydatne podczas grzebania się w ciężkim terenie. Po raz pierwszy kultowe klamki drzwi mają funkcję bezkluczykowego odblokowywania, a o wyciszenie dba lepszej jakości materiał izolacyjny.
W Polsce gama będzie się składała z trzech modeli: oprócz topowego G63 powinny pojawić się G500 i G450d z silnikami sześciocylindrowymi i elektryczną asystą mild hybrid. Pierwszy z wymienionych stracił 4.0 V8 na rzecz mniejszego motoru rzędowego. W przyszłości w ofercie Mercedesa pojawi się pierwsza w pełni elektryczna klasa G, czyli model EQG.
Ceny odświeżonego G-wagena 2024 nie zostały jeszcze podane, ale każdy kto interesował się tematem wie, że model ten od dawna należy do najdroższych terenówek na rynku. Przedliftowe wersje zaczynały się od niespełna 600 tys. zł (G350d) i dobijały do prawie 1 mln zł za topowe G63 bez dodatków.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?
Wiele już powiedziano na temat hybrydowego M5, ale czas przestać gadać. Czas się przejechać.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
Lamborghini nie będzie kontynuować przygody z WEC w sezonie 2025. Zadecydowała zmiana regulaminu.
Jaguar pracuje nad rywalem dla Porsche Taycan - mamy pierwsze zdjęcie konceptu tego auta.
Aston Martin wreszcie pokazał kosmiczne osiągi Valkyrie. Samochód ten pobił rekord toru Silverstone.
W 2025 roku Mercedes powraca do Le Mans z AMG GT dostosowanym do wymogów klasy LMGT3.
Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.
Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.
Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.
Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.
Podobnie jak Veyron i Chiron, ostatnie Bugatti z W16 żegna się niebagatelnym rekordem prędkości.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.
CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.