Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama
REKLAMA
Reklama
REKLAMA

Poznaliśmy nowego Mercedesa-AMG GLC w wersjach 43 i 63 E-Performance

680-konny napęd hybrydowy AMG E-Performance trafił również do aktualnej generacji SUV-a GLC.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

18 lipca 2023
Mercedes-AMG GLC 63 S E-Performance główne
14

Podążając ścieżką wytyczoną przez nowe C63, Mercedes-AMG zaaplikował swój najnowszy napęd E-Performance także do średniej wielkości SUV-a GLC. Nowy model nazwany w konsekwencji GLC 63 S E-Performance debiutuje w parze ze słabszym GLC 43. Jego imponujące parametry plasują go na szczycie swojej klasy, a charakterystyczny dla AMG design zewnętrzny i wewnętrzny ma odróżniać tę wersję od pozostałych odmian GLC.

Podobnie jak w C63, potężne 4-litrowe V8 twin turbo zostało zastąpione 2-litrową jednostką czterocylindrową M139l znaną chociażby z A45. Sam silnik generuje 474 KM, ale ponad 200-konny motor elektryczny podnosi tę wartość do 680 KM, a moment obrotowy do niedorzecznych 1020 Nm. W porównaniu z bezpośrednim poprzednikiem nowy model ma o 170 KM i 320 Nm więcej.

Nowe GLC 63 S wskakuje na fotel lidera swojej klasy z mocą hybrydowego systemu na poziomie 680 KM.

Reklama

Mimo to stosunek mocy do masy nie jest wcale aż tak dobry. Powód jest prosty - układ hybrydowy sprawia, że auto jest aż 260 kg cięższe i waży 2310 kg. Daje to w przeliczeniu 294 KM na tonę masy, 45 więcej niż poprzednik, ale 27 mniej niż wyposażone w ten sam napęd C63 z nadwoziem sedan. Hybrydowy GLC 63 S osiąga 100 km/h o 0,3 s szybciej niż poprzednik (3,5 vs 3,8 s), a jego prędkość maksymalna wynosi 275 km/h.

Za przeniesienie napędu na wszystkie koła odpowiada 9-biegowy automat, elektronicznie sterowany dyferencjał ze szperą i jednostka sterująca płynnie rozdzielająca moment obrotowy pomiędzy osie. Napęd Mercedesa może być rozdzielany w proporcji 50:50, ale w skrajnym przypadku komputer podaje nawet 100% mocy na tył. Umieszczony z tyłu motor elektryczny także ma 2-stopniową skrzynię, w której drugi bieg załącza się automatycznie powyżej 140 km/h.

Mercedes-AMG GLC 63 S E-Performance tył dynamiczne
14

Innowacyjny, aktywny system stabilizacji przechyłów pozwolił wyeliminować z układu jezdnego tradycyjne stabilizatory z korzyścią dla precyzji prowadzenia. Pakiet AMG Ride Control jest wyposażeniem standardowym zarówno w GLC 43 jak i 63 S, a składa się na niego adaptacyjne zawieszenie, dedykowane zwrotnice i skrętna tylna oś z kołami wychylającymi się do 2.5 stopnia od osi. Standardem w wersji 63 są 390-milimetrowe kompozytowe tarcze przednie z 6-tłoczkowymi zaciskami i 370-milimetrowe tarcze tylne z pojedynczym zaciskiem pływającym. Słabsze GLC 43 ma mniejsze tarcze w rozmiarach 370 mm (4-tłoczkowe) z przodu i 360 mm (pływający zacisk) z tyłu.

Nowe AMG GLC 43 jako model wejściowy oferuje 421 KM i 500 Nm w połączeniu z modułem mild hybrid 48V.

Reklama

Tańsze i słabsze GLC 43 jest wyposażone w ten sam 2-litrowy silnik AMG M139l, ale z mniejszą turbosprężarką i bez wsparcia układu plug-in. Jego moc to 421 KM i 500 Nm przesyłane na 4 koła w stałej proporcji 31:69 na korzyść tylnej osi. Pośrednikiem w napędzie jest identyczna skrzynia 9-biegowa. Standardowo ten wariant jest wyposażony w 14-konny układ mild hybrid zastępujący alternator i rozrusznik, którego dodatkową funkcją jest wspomaganie silnika spalinowego podczas dużego obciążenia. Mercedes-AMG GLC 43 przyspiesza do 100 km/h w 4,8 s i osiąga 250 km/h.

Mercedes-AMG GLC 63 S E-Performance wnętrze
14

Design nowego GLC 43 i 63 to klasyka w wykonaniu AMG. Najbardziej widoczną cechą charakterystyczną obu tych aut będzie grill z pionowymi żeberkami Panamericana. Inne są też zderzaki ze zintegrowanymi większymi wlotami (przód) oraz czterema końcówkami wydechu (tył). Opcjonalnie będzie można zamówić do GLC pakiety z wykończeniem zewnętrznym z karbonu albo ze wszelkimi chromami polakierowanymi na kolor czarny.

W środku bez zaskoczenia - pośrodku kokpitu znajduje się pionowy ekran najnowszej generacji systemu MBUX przejęty wprost z klasy C. Tapicerkę wykonano ze skóry Nappa lub tkaniny Microcut (odpowiednik alcantary - standard dla 63 S), a kierowca ma do dyspozycji kierownicę AMG z podciętym u dołu wieńcem. Poza tym wyróżnikiem wersji AMG na tle pozostałych odmian GLC są dedykowane pokrycia pedałów, dywaniki i podświetlane progi boczne. Ciekawą funkcją w 63 S (za dopłatą w 43) jest system AMG Track Pace pozwalający śledzić i zapisywać swoje czasy podczas sesji na torze.

Cenniki i szczegóły wyposażenia poszczególnych wersji Mercedesa-AMG GLC nie zostały jeszcze opublikowane.

Połączenie motoryzacji, natury i relaksu – jesienna wyprawa Alpine A110 GTS
Alpine / A110
Alpine A110 GTS – jesienna podróż w stylu premium

Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.

24 października 2025
Przód Alfy Romeo Junior podkreślający sportowy charakter włoskiego SUV-a
Prezentacja Partnera
Alfa Romeo Junior: elektryk i hybryda z włoską duszą

Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.

14 października 2025
Andrzej Bargiel zdobył Mount Everest i zjechał na nartach
Wyprawa
Andrzej Bargiel zdobył Mount Everest i zjechał na nartach

Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.

25 września 2025
BLEU DE CHANEL L’Exclusif
Perfumy
BLEU DE CHANEL L’Exclusif – zapach wolności i stylu

BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.

12 września 2025
Tancerki na scenie podczas premiery hybrydowego SUV-a Chery Tiggo 4 HEV w Warszawie
Chery
Chery świętuje w Polsce i wprowadza nowe SUV-y Tiggo

Chery świętuje w Polsce dostarczenie 5-milionowego auta i prezentuje dwa nowe modele – Tiggo 4 HEV oraz Tiggo 9 PHEV.

25 października 2025
Połączenie motoryzacji, natury i relaksu – jesienna wyprawa Alpine A110 GTS
Alpine / A110
Alpine A110 GTS – jesienna podróż w stylu premium

Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.

24 października 2025
Rolls-Royce Phantom Centenary Private Collection design
Rolls-Royce / Phantom
Nowy Rolls-Royce Phantom Centenary – luksusowa ikona na stulecie marki

Rolls-Royce świętuje 100 lat Phantoma limitowaną, wyjątkową edycją Centenary Private Collection.

23 października 2025
2026 Porsche Macan GTS premiera
Porsche / Macan
Wariant GTS uzupełnia gamę elektrycznego Porsche Macan

Między Macana 4S i Turbo Porsche wprowadza nowy wariant GTS o typowo sportowym charakterze.

21 października 2025
Ferrari SC40 design
Ferrari / SC40
Ferrari SC40 - unikat na miarę legendy F40

Dział projektów specjalnych Ferrari przedstawia SC40 - one-off jawnie inspirowany kultowym F40.

20 października 2025
2026 Alfa Romeo Tonale prezentacja
Alfa Romeo / Tonale
Nowa Alfa Romeo Tonale - więcej stylu, technologii i emocji

Stylowy SUV Alfy Romeo przeszedł lifting obejmujący wygląd, wyposażenie i technologie pokładowe.

20 października 2025
2026 Cupra Formentor VZ5 prezentacja
Cupra / Formentor
Pięć cylindrów wraca pod maskę Formentora - Cupra przywraca model VZ5

Cupra jeszcze nie żegna się z silnikiem 2.5 TFSI i przywraca model Formentor VZ5 do czasowej oferty.

16 października 2025
Honda NSX italdesign koncept
Honda / NSX
Honda NSX powróci? Mamy oficjalną zapowiedź!

Studio Italdesign wkrótce zaprezentuje nowy projekt inspirowany kultowym japońskim supersamochodem.

15 października 2025
Bańka i Możdżer - koncert
Kultura
Bańka i Możdżer w Archicom Collection – kultura premium pełna poezji

Małgorzata Bańka i Leszek Możdżer zaprezentowali album „Będę drżała” w galerii Archicom Collection w Warszawie.

15 października 2025
Mercedes-Benz Vision Iconic koncept
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz Vision Iconic - pomost między tradycją, a nowoczesnością

Mercedes chwali się własną wizją mobilności… w postaci steampunkowego konceptu rodem z filmu sci-fi.

14 października 2025
Przód Alfy Romeo Junior podkreślający sportowy charakter włoskiego SUV-a
Prezentacja Partnera
Alfa Romeo Junior: elektryk i hybryda z włoską duszą

Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.

14 października 2025
Ferrari Elettrica EV platforma
Ferrari / Elettrica
Ferrari Elettrica na horyzoncie. Poznaliśmy parametry architektury EV

Ferrari przedstawiło szczegóły nowej autorskiej platformy dedykowanej do samochodów elektrycznych.

13 października 2025