Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
A45 jest dowodem na to, że Mercedes-AMG znalazł receptę nie tylko na szybkiego hatchbacka, ale również prawdziwie angażującego.
Mercedes A45S AMG kosztuje minimum 262 600 zł. To spora kwota jak za 5-drzwiowy samochód wielkości Forda Focusa, choć jednocześnie mniej niż trzeba wydać na inne auta o podobnych osiągach.
Standardowy samochód jest już nieźle wyposażony - ma komplet systemów bezpieczeństwa, felgi 19-calowe, sportowe fotele z czarną tapicerką, kierownicę wielofunkcyjną AMG pokrytą alcantarą i pełny system MBUX. Przyzwoicie, ale dopiero na liście opcji są naprawdę interesujące dodatki klasy premium.
Zacznijmy od pakietów, bo za nieco ponad 13 tys. zł można dostać zestaw Premium Plus, który dokłada bardzo dużo wartościowych funkcji, w tym oświetlenie Multibeam LED, nagłośnienie Burmester, dostęp bezkluczykowy, oświetlenie ambientowe, większy ekran dotykowy, podgrzewane fotele, pakiet parkowania i dach panoramiczny. Adaptacyjne amortyzatory to dodatkowy koszt niecałych 5 tys. złotych, ale efektowny, żółty lakier kosztuje już tylko tysiąc. Niewiele, bo za lakiery specjalne Designo Mercedes życzy sobie od 4,5 do ponad 9 tysięcy.
Jeśli chodzi o rywali to rynkowy byt A45S znacząco się utrudnił, od kiedy wyszło nowe Audi RS3, którego setup podwozia pozwala na o wiele więcej zabawy z mocą 5-cylindrowego silnika niż wcześniej. Inna sprawa, że podwozie poszło tak dużo do przodu, że silnik i skrzynia wydają się teraz przestarzałe i ociężałe. Odsyłamy do testu tego auta.
Wyjdźmy teraz z segmentu hothatchy, bo większość z nich jest o 50 tysięcy tańsza i 100 koni słabsza niż A45S. Poszukajmy aut o podobnej mocy i cenie, wśród pełnokrwistych samochodów sportowych.
W tym momencie segment małych i średnich coupe wygląda nadspodziewanie mocno. Jest Toyota Supra, BMW M240i, Alpine A110 czy Porsche 718 Cayman. Wszystkie z wyjątkiem Toyoty zaczynają się mniej więcej od 250 tys. zł, Supra od 210 tys. zł.
Moim zdaniem warto tu wyróżnić Alpine A110, bo w cenie A45S z paroma dodatkami można już myśleć o wersji S o mocy blisko 300 koni i naprawdę konkretnych osiągach. Dwudrzwiowe coupe to propozycja bardzo niepodobna do 5-drzwiowego hatchbacka, ale jeśli szukasz bardziej frajdy dla kierowcy, niż praktyczności kompakta, niewiele jest obecnie na rynku samochodów dorównujących A110S.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Czy testowanie i recenzowanie nowych modeli samochodów to praca marzeń? A może praca jak każda inna? Pora spojrzeć na życie redaktora EVO od kuchni.
Podstawowy Mercedes-AMG GT 43 ma pod maską dwulitrowe serce o mocy 422 KM.
Elektryczny Taycan przeszedł kurację w dziale GT. Efekt to najmocniejsze seryjne Porsche w historii.
Już za tydzień Porsche pokaże flagową wersję Taycana, jakiej jeszcze nie było.
Druga generacja Modelu 3 Performance ma tak dobre osiągi, że w przyszłości może konkurować z BMW M3.
Czy testowanie i recenzowanie nowych modeli samochodów to praca marzeń? A może praca jak każda inna? Pora spojrzeć na życie redaktora EVO od kuchni.
Jeszcze w tym roku w salonach Lamborghini zawita Urus SE z napędem plug-in o mocy 800 KM.
Po latach zapowiedzi wreszcie jest - klasa G z napędem elektrycznym w swojej finalnej formie.
Seria 4 w wersji Gran Coupe oraz elektryczne i4 przeszły niewielkie odświeżenie designu i wnętrza.
Najtańsze BMW i4 ma mniejszą baterię, mniej mocy i kosztuje 259 tysięcy. Czy warto go wybrać?
Koncern JLR opublikował zdjęcia z testów pierwszego w historii elektrycznego Range Rovera.
Od roku modelowego 2024 Aston Martin DBX dostanie nowe wnętrze inspirowane nowym Vantage.
Najlepsze rzeczy z Cayenne Turbo GT poprzedniej generacji znalazły drugie życie w nowym Cayenne GTS.
Mercedes-AMG dodał flagowe coupe GT do gamy modeli z napędem hybrydowym E-Performance.
Jeździmy najnowszym DB12 Volante, którego misją jest przywrócić Aston Martina na właściwe tory.
Elektryczne GranCabrio Folgore to pierwszy na rynku kabriolet segmentu GT z napędem bezemisyjnym.