Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
A45 jest dowodem na to, że Mercedes-AMG znalazł receptę nie tylko na szybkiego hatchbacka, ale również prawdziwie angażującego.
Mercedes A45S AMG kosztuje minimum 262 600 zł. To spora kwota jak za 5-drzwiowy samochód wielkości Forda Focusa, choć jednocześnie mniej niż trzeba wydać na inne auta o podobnych osiągach.
Standardowy samochód jest już nieźle wyposażony - ma komplet systemów bezpieczeństwa, felgi 19-calowe, sportowe fotele z czarną tapicerką, kierownicę wielofunkcyjną AMG pokrytą alcantarą i pełny system MBUX. Przyzwoicie, ale dopiero na liście opcji są naprawdę interesujące dodatki klasy premium.
Zacznijmy od pakietów, bo za nieco ponad 13 tys. zł można dostać zestaw Premium Plus, który dokłada bardzo dużo wartościowych funkcji, w tym oświetlenie Multibeam LED, nagłośnienie Burmester, dostęp bezkluczykowy, oświetlenie ambientowe, większy ekran dotykowy, podgrzewane fotele, pakiet parkowania i dach panoramiczny. Adaptacyjne amortyzatory to dodatkowy koszt niecałych 5 tys. złotych, ale efektowny, żółty lakier kosztuje już tylko tysiąc. Niewiele, bo za lakiery specjalne Designo Mercedes życzy sobie od 4,5 do ponad 9 tysięcy.
Jeśli chodzi o rywali to rynkowy byt A45S znacząco się utrudnił, od kiedy wyszło nowe Audi RS3, którego setup podwozia pozwala na o wiele więcej zabawy z mocą 5-cylindrowego silnika niż wcześniej. Inna sprawa, że podwozie poszło tak dużo do przodu, że silnik i skrzynia wydają się teraz przestarzałe i ociężałe. Odsyłamy do testu tego auta.
Wyjdźmy teraz z segmentu hothatchy, bo większość z nich jest o 50 tysięcy tańsza i 100 koni słabsza niż A45S. Poszukajmy aut o podobnej mocy i cenie, wśród pełnokrwistych samochodów sportowych.
W tym momencie segment małych i średnich coupe wygląda nadspodziewanie mocno. Jest Toyota Supra, BMW M240i, Alpine A110 czy Porsche 718 Cayman. Wszystkie z wyjątkiem Toyoty zaczynają się mniej więcej od 250 tys. zł, Supra od 210 tys. zł.
Moim zdaniem warto tu wyróżnić Alpine A110, bo w cenie A45S z paroma dodatkami można już myśleć o wersji S o mocy blisko 300 koni i naprawdę konkretnych osiągach. Dwudrzwiowe coupe to propozycja bardzo niepodobna do 5-drzwiowego hatchbacka, ale jeśli szukasz bardziej frajdy dla kierowcy, niż praktyczności kompakta, niewiele jest obecnie na rynku samochodów dorównujących A110S.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?
Wiele już powiedziano na temat hybrydowego M5, ale czas przestać gadać. Czas się przejechać.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
Lamborghini nie będzie kontynuować przygody z WEC w sezonie 2025. Zadecydowała zmiana regulaminu.
Jaguar pracuje nad rywalem dla Porsche Taycan - mamy pierwsze zdjęcie konceptu tego auta.
Aston Martin wreszcie pokazał kosmiczne osiągi Valkyrie. Samochód ten pobił rekord toru Silverstone.
W 2025 roku Mercedes powraca do Le Mans z AMG GT dostosowanym do wymogów klasy LMGT3.
Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.
Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.
Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.
Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.
Podobnie jak Veyron i Chiron, ostatnie Bugatti z W16 żegna się niebagatelnym rekordem prędkości.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.
CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.