Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama
REKLAMA
Reklama
REKLAMA

Mercedes A45S AMG - potyczka z Audi RS3 o pierwszeństwo w klasie

A45 jest dowodem na to, że Mercedes-AMG znalazł receptę nie tylko na szybkiego hatchbacka, ale również prawdziwie angażującego.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

4 listopada 2021
  1. 1.Wstęp
  2. 2.Osiągi i czas 0-100
  3. 3.Prowadzenie i amortyzacja
  4. 4.Zużycie paliwa i koszty eksploatacji
  5. 5.Design
  6. 6.Ceny, wyposażenie i konkurencja
Mercedes A45S AMG
37
Ocena Evo
Cena:
od 262 600 zł
Imponujące osiągi, świetne podwozie, design wnętrza
Drogi, A35 dostarcza podobne emocje za mniej

Prowadzenie i amortyzacja - kompletnie inne niż poprzednie A45, przede wszystkim daje radość z jazdy zamiast po prostu być szybkim

To chyba największa różnica względem poprzednika. Kiedyś płytki w prowadzeniu i twardy jak kamień hothatch stawiający przyczepność ponad finezję, dziś A45S jest o wiele bardziej uniwersalne. Grzeczne i ułożone, gdy tego akurat potrzebujesz i rozrywkowe kiedy chcesz.

Jest w tym oczywiście mnóstwo możliwości. Poziom przyczepności jest niezwykły, od momentu obciążenia przedniej opony przy składaniu się w zakręt, aż do chwili odkręcenia kierownicy i startu do następnej prostej. W trybie Sport lub Sport+, które dają lepsze czucie niż Comfort, A45 reaguje tak dobrze, że możesz odhaczyć zakręt jako pokonany w momencie, gdy dopiero w niego wchodzisz. Jest wystarczająco dużo informacji na kierownicy, tak samo jak przewidywalności, więc można intuicyjnie dokręcać kierownicę w trakcie pokonywania łuku.

W połowie zakrętu A45S mocno opiera się na zewnętrznych oponach, ale robi to równomiernie. Kontrola nadwozia jest wystarczająca, aby wewnętrzna para również pozostała stabilnie osadzona. Jeśli stwierdzisz, że wjechałeś za mocno w zakręt - to mało prawdopodobne, biorąc pod uwagę mocne hamulce i czujny przód, ale możliwe - ujęcie gazu szybko zneutralizuje samochód.

Mercedes A45S AMG
37
Reklama
Reklama

Gdy za wcześnie dodasz gazu na wyjściu, nie wyjedziesz szeroko przodem jak można się spodziewać, ale pojedziesz mniej więcej w kierunku, w którym skręcone są koła. Tył pomoże tak przekazać moc, by obrócić samochód w stronę, w którą chciałeś jechać. Jeśli na wyjściu z ciasnego zakrętu dasz nieco za dużo gazu i tył chce delikatnie obrócić się w nadsterowności, możesz z łatwością założyć niewielką kontrę.

Jest sztywno, ale tego oczekujesz od samochodu z takimi osiągami. Co ważniejsze, nie jest niekomfortowo i tłumienie pracuje lepiej niż w jakiejkolwiek innej A-klasie dzięki inteligentnym amortyzatorom. Włączenie któregoś ze sportowych trybów nie pogarsza sprawy, nawet na wyboistych drogach.

W rezultacie A45S jest nie tylko szybkim kompaktem, ale również prawdziwym samochodem dla kierowcy. Nie trzeba go prowadzić na pełnym gazie, aby docenić jego walory, ale wystarczy poprosić o więcej, a samochód dostarczy to bez dwóch zdań - a wszystko przy pełnej kontroli kierowcy.

Zużycie paliwa i koszty eksploatacji
Defender z przyczepą na haku
Prezentacja Partnera
Podróż Defenderem w Dolomity – test opon Yokohama Geolandar A/T G015

Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.

13 sierpnia 2025
Garagisti GP1 koncept
Garagisti / GP1
Garagisti GP1 to kolejne po GMA T.50 superauto z V12 i manualem

Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.

11 sierpnia 2025
Lamborghini Temerario test torowy
Lamborghini / Temerario
Lamborghini Temerario - pełen ogień hybrydowym następcą Huracána

Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?

3 sierpnia 2025
Chevrolet Corvette ZR1X design
Chevrolet / Corvette C8
Nowa Corvette ZR1X pobiła czas Mustanga GTD na Nürburgringu

…dokładnie tak jak powinna zważając na ponad 450 KM różnicy mocy.

1 sierpnia 2025
Lotus Elise VHPK Analogue Automotive
Lotus / Elise
Lotus Elise z centralnym fotelem za ułamek ceny GMA T.50? Poprosimy!

Analogue Automotive prezentuje projekt na bazie Elise z podobnym podejściem do lekkości jak w GMA.

13 września 2025
Toyota GR Yaris Aero Performance
Toyota / Yaris GR
Toyota GR Yaris zyska pakiet Aero Performance. Niestety, nie u nas…

W Europie póki co nie zobaczymy GR Yarisa z dodatkowym pakietem aero. To opcja tylko na Japonię.

12 września 2025
Lamborghini Fenomeno premiera
Lamborghini / Fenomeno
Fenomeno uczy jak sprzedawać hipersamochody - mają być rzadkie i z V12

Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.

12 września 2025
McLaren 750S JC96 – limitowana edycja w malowaniu LARK
McLaren / 750S
McLaren 750S JC96 – limitowana edycja upamiętniająca sukcesy McLarena F1 w Japonii

McLaren 750S JC96 – 61 egzemplarzy tylko dla Japonii. Limitowana edycja upamiętnia zwycięstwo McLarena F1 GTR w JGTC 1996.

11 września 2025
Toyota Gazoo Racing AE86
Toyota
Toyota wznowiła produkcję bloków silnika do kultowej Corolli AE86

Do katalogu części historycznych Toyoty dołączyły bloki i głowice do jednostki 4A-GE.

11 września 2025
Ferrari 849 Testarossa premiera
Ferrari / 849 Testarossa
Ferrari Testarossa powraca jako hybryda V8 o mocy 1050 KM

Lukę w gamie powstałą po wycofaniu linii SF90 Ferrari wypełnia nowym modelem 849 Testarossa.

10 września 2025
2026 Porsche 911 Turbo S 992.2
Porsche / 911 Turbo
Poznajcie nowe, zelektryfikowane Porsche 911 Turbo S o mocy 711 KM

Technologia T-Hybrid posłużyła Porsche do stworzenia najmocniejszego cywilnego 911 w historii.

8 września 2025
2026 BMW iX3 premiera
BMW / iX3
2026 BMW iX3 - era Neue Klasse rozpoczyna się od SUV-a

Niby to tylko kolejny elektryczny SUV, ale realnie iX3 to początek nowej strategii produktowej BMW.

5 września 2025
Mercedes klasy G Cabriolet
Mercedes / klasa G
Będzie nowy Mercedes klasy G Cabriolet, chociaż nikt go nie potrzebuje

Obecna klasa G w końcu zrzuca dach. Mercedes zapowiada nową odmianę Cabriolet.

5 września 2025
2026 Porsche Cayenne ładowanie
Porsche / Cayenne
Porsche Wireless Charging - technologia jutra zadebiutuje w Cayenne EV

Pod koniec roku poznamy nowe Porsche Cayenne EV wyposażone w technologię ładowania indukcyjnego.

4 września 2025
2026 Volkswagen ID.Polo GTI przedprodukcyjny
Volkswagen / ID.Polo
Volkswagen ID.Polo GTI - VW trzyma się dobrze znanych oznaczeń

Nowa strategia VW zakłada oznaczanie elektrycznych modeli nazwami, które klienci znają i lubią.

3 września 2025
Audi Concept C prezentacja
Audi / Concept C
Audi Concept C zapowiada nowe sportowe coupe od Audi

Widzicie tu nowy język stylistyczny Audi, a przy okazji zapowiedź sportowego samochodu przyszłości.

3 września 2025