Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
A45 jest dowodem na to, że Mercedes-AMG znalazł receptę nie tylko na szybkiego hatchbacka, ale również prawdziwie angażującego.
To chyba największa różnica względem poprzednika. Kiedyś płytki w prowadzeniu i twardy jak kamień hothatch stawiający przyczepność ponad finezję, dziś A45S jest o wiele bardziej uniwersalne. Grzeczne i ułożone, gdy tego akurat potrzebujesz i rozrywkowe kiedy chcesz.
Jest w tym oczywiście mnóstwo możliwości. Poziom przyczepności jest niezwykły, od momentu obciążenia przedniej opony przy składaniu się w zakręt, aż do chwili odkręcenia kierownicy i startu do następnej prostej. W trybie Sport lub Sport+, które dają lepsze czucie niż Comfort, A45 reaguje tak dobrze, że możesz odhaczyć zakręt jako pokonany w momencie, gdy dopiero w niego wchodzisz. Jest wystarczająco dużo informacji na kierownicy, tak samo jak przewidywalności, więc można intuicyjnie dokręcać kierownicę w trakcie pokonywania łuku.
W połowie zakrętu A45S mocno opiera się na zewnętrznych oponach, ale robi to równomiernie. Kontrola nadwozia jest wystarczająca, aby wewnętrzna para również pozostała stabilnie osadzona. Jeśli stwierdzisz, że wjechałeś za mocno w zakręt - to mało prawdopodobne, biorąc pod uwagę mocne hamulce i czujny przód, ale możliwe - ujęcie gazu szybko zneutralizuje samochód.
Gdy za wcześnie dodasz gazu na wyjściu, nie wyjedziesz szeroko przodem jak można się spodziewać, ale pojedziesz mniej więcej w kierunku, w którym skręcone są koła. Tył pomoże tak przekazać moc, by obrócić samochód w stronę, w którą chciałeś jechać. Jeśli na wyjściu z ciasnego zakrętu dasz nieco za dużo gazu i tył chce delikatnie obrócić się w nadsterowności, możesz z łatwością założyć niewielką kontrę.
Jest sztywno, ale tego oczekujesz od samochodu z takimi osiągami. Co ważniejsze, nie jest niekomfortowo i tłumienie pracuje lepiej niż w jakiejkolwiek innej A-klasie dzięki inteligentnym amortyzatorom. Włączenie któregoś ze sportowych trybów nie pogarsza sprawy, nawet na wyboistych drogach.
W rezultacie A45S jest nie tylko szybkim kompaktem, ale również prawdziwym samochodem dla kierowcy. Nie trzeba go prowadzić na pełnym gazie, aby docenić jego walory, ale wystarczy poprosić o więcej, a samochód dostarczy to bez dwóch zdań - a wszystko przy pełnej kontroli kierowcy.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Aston Martin Vantage S kryje sporo detali, dzięki którym może zaciekawić klientów na Ferrari Amalfi.
Pagani pozbawiło swój klejnot koronny dachu i dodało opcję manualnej skrzyni. Hipersamochód idealny?
Podkręcony silnik Hondy Type R wystarcza, aby nowy Atom 4RR miał więcej mocy niż potężny Atom V8.
Tylko pozornie model ten jest elektryczną wersją udanego HR-V.
Przywiązani do klasycznego furgonu z Niemiec mogą nie znaleźć wspólnego języka z T7. I nie chodzi tu o to, co oferuje.
DBX nie miał dobrych początków, ale zdaje się, że wkracza na odpowiednią ścieżkę.
Debiutuje poliftowe Porsche 911 992 w wersji AWD oraz z nadwoziem Targa.
Nowa nazwa, odświeżony design i wnętrze - Ferrari Amalfi ma być nowym bazowym GT w miejsce Romy.
Pojawiają się przesłanki, że Lamborghini pracuje nad limitowanym hipersamochodem o nazwie Fenomeno.
Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.
Odwiedziliśmy Amerykę, aby przejechać kilka testowych kilometrów w pocisku o mocy 2059 KM.
Innowacyjna technologia silników i rewolucyjne baterie to główne cechy konceptu czterodrzwiowego AMG.