Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Mercedes-AMG S63 Coupe (2014-2021) - luksusowe GT w cenie Civika TR

Stylowy i luksusowy Mercedes S63 Coupe to niedoceniane, choć świetne GT za dobre pieniądze.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

9 kwietnia 2024
2014 Mercedes-AMG S63 Coupe test
13
Ocena Evo
Cena:
250-700 tys. zł
dobre osiągi; luksusowo wykonana kabina; świetne GT na długie trasy
brak podwójnej natury jak w najlepszych GT na rynku

Nie daj się zwieść logotypom AMG: S63 Coupe to bardzo wygodny grand tourer i w żadnym stopniu nie posiada cech samochodu sportowego. Jeśli jesteś fanem nieco twardszych GT z wrodzonym genem sportowca, są lepsze sposoby na wydanie około 250 tysięcy złotych. Z drugiej strony za wygodniejszego pożeracza tras trzeba będzie zapłacić zapewne dwa razy tyle.

Z niewiadomych powodów klasa S Coupe nigdy nie zdołała przełożyć swojej genialnej technologii i inżynierii na sukces sprzedażowy. Prawdopodobnie w zderzeniu z konkurencją od Bentleya czy Aston Martina nie pomagał fakt, że S63 Coupe wyglądem przypomina nieco podpompowaną klasę E Coupe. Tymczasem Mercedes stworzył wóz tak komfortowy i dopieszczony pod względem jakości, że śmiało może konkurować ze światową czołówką. Tym bardziej w wydaniu AMG, gdy pod maską pracuje bardzo mocny silnik opakowany w powściągliwe i dyskretne nadwozie, przez co S63 przypomina ugrzecznionego hot-roda obdarzonego bardzo spójnym charakterem.

Mercedes-AMG S63 generacji C217 ma świetny napęd i wnętrze. Brakuje mu tylko nieco egzotyki...

W momencie debiutu w 2014 roku S63 Coupe miało pod maską 5.5-litrowe V8 twin turbo od AMG. Motor ten ma wspaniałą elastyczność i moc, ogromne rezerwy momentu obrotowego i piękny dźwięk, który jednak nie narusza efektu izolacji od otoczenia podczas spokojnego cruisingu. Moc 585 KM wystarcza do bardzo szybkiego poruszania prawie dwutonowego samochodu. Późniejsze 4-litrowe V8 M177 w poliftowym modelu (2017-2021) jest jeszcze mocniejsze, bo generuje 612 KM, ale oba te silniki idealnie wpisują się w charakter międzykontynentalnego okrętu jakim jest klasa S Coupe.

2014 Mercedes-AMG S63 Coupe tył
13

Ostrzejsze i sztywniejsze nastawy zawieszenia w wersji AMG, które w nadwoziu limuzyny wydają się trochę nie na miejscu, w niższym i krótszym Coupe pasują jak ulał. S63 nadal jest Mercedesem, więc tłumi nierówności i wyboje z gracją, ale tuning AMG dał mu lepszą kontrolę ruchu pionowego, przez co koła są w lepszej synchronizacji z drogą. Z opcjonalnym systemem Magic Body Control zdolność pneumatycznego zawieszenia do niwelowania przechyłów w zakrętach wydaje się aż nierealna.

Jeśli teraz czujesz się zachęcony do badania granic przyczepności S63 Coupe, jego masa i przytłaczająca moc szybko wybiją ci to z głowy. Opony poddają się gdy w grę wchodzą większe przeciążenia, lepiej więc nie opuszczać strefy komfortu Mercedesa. To Coupe znacznie lepiej czuje się podczas dynamicznej, ale płynnej jazdy, gdy może wykazać rewelacyjną pracę zawieszenia jednocześnie otaczając kierowcę i pasażera poczuciem luksusu w przepięknie wykonanym wnętrzu. To Grand Tourer w najczystszym znaczeniu tej frazy.

AMG obdarzyło S63 Coupe mocnym sercem, ale to przede wszystkim komfortowy okręt pełnomorski, nie dynamiczne auto sportowe.

Reklama

Jak na samochód, którego najstarsze egzemplarze mają już 10 lat, S63 można dziś mieć za całkiem niezłe pieniądze. Egzemplarze z początku produkcji z przebiegami około 150 tys. kilometrów można nabyć za około 250-260 tys. zł. Co ciekawe, poliftowe egzemplarze, takie jak na zdjęciach, są około dwukrotnie droższe. Najwyraźniej klienci doceniają mocniejszy i bardziej wydajny silnik V8 4.0 w zestawieniu z szybką 9-biegową skrzynią MCT w miejsce starszej skrzyni 7-stopniowej.

2014 Mercedes-AMG S63 Coupe silnik
13

Eksploatacja tego modelu nie przysparza wiele problemów - mechanika jest w dużej części wspólna z bardziej popularną klasą S sedan, więc zakup S63 Coupe nie jest opatrzony takim ryzykiem jak pójście w stronę bardziej egzotycznych GT. Oba dostępne silniki słyną z trwałości i odporności na trudy eksploatacji, a jedyną większą bolączką przedliftowego S63 jest szarpiąca skrzynia biegów. Można to rozwiązać prostą aktualizacją oprogramowania u lokalnego dealera MB. Innym słabym punktem wersji Coupe są nieszczelności okien w bezramkowych drzwiach. Jest to elegancki zabieg stylistyczny, ale uszczelki drzwi w tym modelu wymagają starannej regulacji, aby zachowały nienaganną izolację i komfort akustyczny podczas jazdy z większą prędkością.

2014 Mercedes-AMG S63 Coupe (przedlift) - podstawowe dane

Silnik: 5461 cm3, V8 twin turbo
Moc: 585 KM / 5500 obr.
Moment obrotowy: 900 Nm / 2250-3750 obr.
Masa: 1995 kg (293 KM/tonę)
0-100 km/h: 4,3 s
Prędkość: 250 km/h (ogr. elektr.)
Cena nowego: 950 tys. zł
Cena dziś: 250-400 tys. zł

Michał Sztorc z nową okładką EVO Magazine
PREMIERA EVO
Już jest nowe EVO Magazine. Rower na okładce?! Co im strzeliło do głowy?!

Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!

28 lutego 2025
Yokohama on Tour - Puszcza Białowieska - zimą
Prezentacja Partnera
Ruszamy na wschód do Puszczy Białowieskiej

Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!

28 lutego 2025
Ducati Panigale V4 na torze
Prezentacja Partnera
Co na nas czeka w salonach Ducati w 2025 roku?

Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji

25 lutego 2025
Test opon 2024
Test opon 2024
EVO TEST OPON 2024 - w corocznym teście wyłaniamy najlepsze opony

Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?

25 lutego 2025
Lamborghini Fenomeno i przyszłość marki
Lamborghini / Fenomeno
Lamborghini Fenomeno zadebiutuje podczas Monterey Car Week

Pojawiają się przesłanki, że Lamborghini pracuje nad limitowanym hipersamochodem o nazwie Fenomeno.

27 czerwca 2025
Jaguar Type 00 spysyhot
Jaguar / Type 00
Nowy Jaguar GT rozpoczyna testy na torze Nürburgring

Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.

27 czerwca 2025
Hennessey Venom F5 Evolution jazda
Hennessey / Venom F5
Hennessey Venom F5 Evolution - pretendent do rekordu prędkości

Odwiedziliśmy Amerykę, aby przejechać kilka testowych kilometrów w pocisku o mocy 2059 KM.

26 czerwca 2025
Mercedes-AMG GT XX Concept premiera
Mercedes / GT XX
Mercedes Concept AMG GT XX wkrótce zmieni się w produkcyjny model AMG

Innowacyjna technologia silników i rewolucyjne baterie to główne cechy konceptu czterodrzwiowego AMG.

26 czerwca 2025
Koenigsegg Sadair's Spear przód
Koenigsegg / Sadair's Spear
Nowy Koenigsegg ma dziwną nazwę, 1625 KM i bardzo agresywne aero

Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.

25 czerwca 2025
Zenvo Aurora kwiecień 2024
Zenvo / Aurora
Nowe Zenvo Aurora ma ponad dwa razy więcej mocy niż Ferrari 296

Z 1875-konnym V12 w modelu Aurora Zenvo ma ambicje wejść na poziom Koenigsegga. Produkcja w 2026.

24 czerwca 2025
BMW tworzywa karbon kompozyt
BMW
UE rozważa bana na włókna węglowe, tymczasem BMW ma już zastępstwo

BMW opracowało nowy, przyjazny środowisku kompozyt, który może być zastępstwem dla włókna węglowego.

23 czerwca 2025
Dacia Duster 1.2 tce test
Dacia / Duster
Dacia Duster 1.2 TCe 130 - czy obroni się przed chińskim natarciem?

Szlagier Dacii w ostatnich latach nie ma lekko. Czy niedawny lifting i nowe wersje silnikowe umocnią jego pozycję?

22 czerwca 2025
Volkswagen Golf GTI Edition 50 premiera
Volkswagen / Golf
Volkswagen Golf GTI Edition 50 - pierwszy taki hot hatch od dekady

VW wreszcie spuszcza ze smyczy Golfa MK8 GTI i prezentuje torowo usposobioną wersję Edition 50.

21 czerwca 2025
Lanzante Project 95-59 teaser
Lanzante
Inspirowane McLarenem F1 Lanzante 95-59 zadebiutuje na Goodwood FoS

Z okazji 30. rocznicy zwycięstwa w Le Mans, Lanzante tworzy samochód inspirowany kultowym F1 GTR.

20 czerwca 2025
2025 Land Rover Defender Trophy Edition
Land Rover / Defender
Land Rover Defender 110 Trophy - z wielbłądami w tle

Wersja specjalna Defender Trophy odnosi się do wielkiej tradycji Land Rovera w rajdzie Camel Trophy.

20 czerwca 2025
2025 HWA Evo restomod
Restomod
HWA będzie ścigać się restomodem stylizowanym na Mercedesa 190E Evo II

Twórcy Mercedesa CLK GTR i silników Pagani V12 wystartują restomodem Mercedesa 190E Evo II w N24.

20 czerwca 2025