Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

2023 Porsche Cayenne - świetny SUV, choć nie w każdej wersji

Trzecie Porsche Cayenne sprawdza się w roli dużego SUV-a, ale niektóre wersje nie są godne polecenia.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

24 stycznia 2023
  1. 1.Wstęp
  2. 2.Silnik, skrzynia biegów i szczegóły techniczne
  3. 3.Osiągi i czas 0-100
  4. 4.Prowadzenie i tłumienie
  5. 5.Zużycie paliwa i koszty eksploatacji
  6. 6.Wnętrze i technologia
  7. 7.Design
2023 Porsche Cayenne test
42
Ocena Evo
Cena:
od 398 000 zł
najlepiej jeżdżący SUV poza klasą luksusową; unikalny feeling Porsche; bezbłędna jakość montażu
ociężałe modele hybrydowe; wersja Coupe nie wnosi nic wartościowego

Porsche jest klasą samą w sobie jeśli chodzi o przeniesienie kultowych wzorców i detali z jednego auta do innych modeli i segmentów. Duży, centralnie umieszczony, analogowy obrotomierz najlepiej świadczy o przywiązaniu marki do tradycji. Nie przeszkadza, że wokół niego pojawiło się mnóstwo cyfrowych wskaźników - korzystanie z komputera pokładowego zostało tak starannie przemyślane, że obsługa z miejsca kierowcy jest bardzo przyjemna i nie sprawia trudności jak u rywali.

Ekran centralny o przekątnej 12,3 cala to pokładowe centrum sterowania, a jego interfejs graficzny wydaje się wystarczająco przejrzysty i łatwy w obsłudze. Pod nim znajduje się szeroki, dotykowy panel klimatyzacji i ogrzewania, a jeszcze niżej funkcje dynamiczne i przełącznik trybów jazdy.

Wnętrze Cayenne stanowi klasę samą w sobie pod kątem materiałów, jakości i nawiązań do historii Porsche.

Porsche Cayenne Coupe - wnętrze ogólne
42
Reklama

Ładna grafika to nie wszystko - Porsche oferuje wzorową jak na SUV-a pozycję za kierownicą, a same fotele są sztywne i komfortowe zarazem. Świetnie sprawdzają się szczególnie na długich dystansach.

Modele Coupe wyposażone w opcję o nazwie “Pakiet optymalizujący masę własną” mają wyjątkowo efektowne wnętrze z fotelami częściowo pokrytymi tkaniną w pepitkę. Tym samym Porsche jednocześnie nawiązuje do swojej bogatej tradycji, ale także nadaje Cayenne charakter premium na poziomie niedostępnym dla większości konkurentów. Bez względu na cenę i specyfikację danego egzemplarza to wnętrze po prostu pasuje do Cayenne. Efektowną kabinę ma także najdroższy w gamie model Turbo GT. Oprócz stylu retro obecne są w nim spore ilości alcantary, a całość dopełniają dedykowane złote przeszycia tapicerki.

Michał Sztorc z nową okładką EVO Magazine
PREMIERA EVO
Już jest nowe EVO Magazine. Rower na okładce?! Co im strzeliło do głowy?!

Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!

28 lutego 2025
Yokohama on Tour - Puszcza Białowieska - zimą
Prezentacja Partnera
Ruszamy na wschód do Puszczy Białowieskiej

Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!

28 lutego 2025
Ducati Panigale V4 na torze
Prezentacja Partnera
Co na nas czeka w salonach Ducati w 2025 roku?

Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji

25 lutego 2025
Test opon 2024
Test opon 2024
EVO TEST OPON 2024 - w corocznym teście wyłaniamy najlepsze opony

Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?

25 lutego 2025
BMW M2 CS pakiet
BMW / M2 CS
BMW M2 na razie bez wersji CSL, za to z pakietem M Performance

Intrygujący prototyp BMW M2 z dodatkowym aero to nie nowy CSL, a jedynie pakiet płatnych dodatków M.

16 lipca 2025
Maserati MCPura premiera goodwood
Maserati / MCPura
Maserati zastępuje MC20 nowym supersamochodem - MCPura

MCPura to głęboki lifting Maserati MC20 z dodatkami pozyskanymi z ekstremalnego modelu GT2 Stradale.

16 lipca 2025
Toyota GR GT3 goodwood 2025
Toyota / GR GT3
Po raz pierwszy z bliska widzieliśmy tajemniczą Toyotę GT z V8

Od wielu miesięcy Toyota testuje zamaskowane coupe w stylu GT z silnikiem V8. Co to właściwie jest?

15 lipca 2025
Hyundai Ioniq 6 N premiera
Hyundai / Ioniq 6
Hyundai Ioniq 6 N - 650 KM za połowę ceny Porsche Taycan

Po wielu miesiącach zapowiedzi Hyundai wypuszcza swój drugi sportowy model z napędem elektrycznym.

15 lipca 2025
2026 Porsche Cayenne EV prototyp
Porsche / Cayenne
Prototyp elektrycznego Porsche Cayenne pojawił się w Goodwood

Zbliża się premiera nowego Cayenne. Po raz pierwszy model ten będzie oferowany także jako EV.

15 lipca 2025
Rimac Nevera R rekordy
Rimac / Nevera
Rimac Nevera R miażdży kolejne rekordy i rozpędza się do 431 km/h

Rimac Nevera R to nowy najszybciej przyspieszający samochód świata z 24 rekordami na koncie.

14 lipca 2025
2026 Aston Martin Vantage S premiera
Aston Martin / Vantage
Nowy Aston Martin Vantage S - więcej mocy i garść ciekawych zmian

Aston Martin Vantage S kryje sporo detali, dzięki którym może zaciekawić klientów na Ferrari Amalfi.

14 lipca 2025
Pagani Huayra Codalunga Speedster debiut
Pagani / Huayra
Pagani Huayra Codalunga Speedster ma 864 KM i opcjonalny manual

Pagani pozbawiło swój klejnot koronny dachu i dodało opcję manualnej skrzyni. Hipersamochód idealny?

13 lipca 2025
Ariel Atom 4RR
Ariel / Atom
Ariel Atom 4RR ma lepszy stosunek mocy do masy niż Bugatti Chiron

Podkręcony silnik Hondy Type R wystarcza, aby nowy Atom 4RR miał więcej mocy niż potężny Atom V8.

13 lipca 2025
Honda e:Ny1 test PL
Honda / e:Ny1
Honda e:Ny1 - trudna nazwa trudnego samochodu

Tylko pozornie model ten jest elektryczną wersją udanego HR-V.

12 lipca 2025
VW Transporter T7 test
Volkswagen / Transporter
Volkswagen Transporter T7 - nie dla ortodoksów

Przywiązani do klasycznego furgonu z Niemiec mogą nie znaleźć wspólnego języka z T7. I nie chodzi tu o to, co oferuje.

11 lipca 2025
Aston Martin DBX S debiut w Polsce
Aston Martin / DBX
Aston Martin DBX S w Polsce

DBX nie miał dobrych początków, ale zdaje się, że wkracza na odpowiednią ścieżkę.

11 lipca 2025