Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Na 2025 rok producent symulatora jazdy Assetto Corsa zapowiada nową wersję popularnej serii.
Forza Horizon i Gran Turismo to najbardziej znane serie w świecie symulatorów jazdy, ale w 2014 roku mało znana włoska firma wypuściła Assetto Corsa. Precyzyjnie odwzorowane tory i imponujący realizm jazdy przyniosły temu tytułowi wielu fanów. Nieco ponad dekadę później ma pojawić się długo wyczekiwana kontynuacja: Assetto Corsa EVO.
Do tej pory nie wiedzieliśmy prawie nic o nowej grze, ale pierwszy oficjalny trailer ujawnia, że w EVO zachowano unikalny etos oryginału. Twórcy gry potwierdzają: „Podobnie jak w poprzedniej edycji, Assetto Corsa EVO będzie zawierać samochody z różnych klas i okresów historii motoryzacji. Od samochodów drogowych, klasyków, hipersamochodów aż do samochodów wyścigowych”. Na nieco ponad miesiąc przed rozpoczęciem pre-akcesu 15 stycznia 2025 roku, otrzymaliśmy więcej informacji na temat tego wydania.
Z informacji od internetowego twórcy znanego z przejazdów po Nürburgringu, Mishy Charoudina, wiemy że świat gry będzie obejmował około 1000 kilometrów kwadratowych otwartych terenów wokół toru. Miejscowe drogi zostały szczegółowo zeskanowane radarem LiDAR, dlatego każdy pojedynczy budynek, znak i punkt charakterystyczny, w tym wasze ulubione restauracje serwujące steki na gorących kamieniach, są dokładnie odwzorowane. Gracze mają nawet możliwość udania się do wypożyczalni wozów wokół toru, aby wirtualnie “wypożyczyć” z nich ulubione auto.
Pełna lista samochodów nie jest jeszcze znana, ale już w zwiastunach i screenach widać sporo ciekawych wozów, które nie pojawiały się w innych tytułach np. Hyundai Ioniq 5 N, Lamborghini Huracán STO i Ferrari Daytona SP3. W tle widać też wiele kultowych torów.
Abarth 695 Biposto
Alfa Romeo Giulia GTAm
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
Alpine A110
Alpine A290 concept
Audi RS3
BMW M4 CSL (G82)
BMW M2
Chevrolet Camaro ZL1
Ferrari 296 GTB
Ferrari Daytona SP3
Hyundai i20 N
Hyundai i30 N
Hyundai Ioniq 5 N
Hyundai N Vision 74 concept
Lancia Delta Integrale
Lamborghini Huracán STO
Lotus Emira
McLaren 765LT
Mercedes-AMG GT
Mercedes-AMG GT3
Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evolution II
Mini Cooper
Morgan Super 3
Porsche 911 GT3 Cup (992)
Porsche 911 Turbo (964)
Toyota GR86
Volkswagen Golf GTI (Mk1)
Volkswagen Golf GTI (Mk8)
Wypuszczony po 10 latach sequel Assetto Corsa Evo będzie oczywiście dysponował nowym silnikiem gry dla lepszego realizmu. Dokładne szczegóły nie zostały jeszcze ogłoszone, ale deweloper potwierdził, że „każdy pojazd ma zaawansowany system symulujący jego wydajność mechaniczną, elektroniczną i aerodynamiczną, a wierność odtworzenia torów gwarantuje technologia Laserscan”. Istotnymi nowościami w grze jest zmienność pogody i cykl dnia i nocy, czyli coś, czego bardzo brakowało w pierwszej wersji gry.
Jednym z kluczowych atutów Assetto Corsa zawsze była fizyka jazdy, płynność, responsywność i różnorodność właściwości jezdnych poszczególnych aut. Assetto Corsa Competizione, symulator GT World Challenge i najnowszy tytuł w ofercie, wprowadził nową technologię i oszałamiającą grafikę, ale niektórzy zmagali się z fizyką jazdy na nowej platformie Unreal Engine 4. W EVO deweloperzy mają nadzieję uniknąć tego zjawiska, dlatego powrócili do „autorskiego, fotorealistycznego silnika o wysokiej wydajności”.
Gra Assetto Corsa EVO, opracowana przez Kunos Simulazioni i 505 Games, zostanie uruchomiona w pre-accesie na PC na platformie Steam 16 stycznia 2025 roku. Nie wiadomo jeszcze czy będzie dostępna na Xbox, PlayStation i inne konsole, ale oryginalna Assetto Corsa była dostępna tylko na PC aż przez dwa lata po premierze.
OS: Windows 10 64-bit (zalecany Windows 10 64-bit / Windows 11 64-bit)
Procesor: Intel i7 8700k / AMD 1500X (zalecany Intel i5 10500 / AMD 2600X)
Pamięć: 16 GB RAM
Grafika: GTX 1070, RX 580 (zalecana RTX 2070, Radeon RX 5600)
DirectX: wersja 12
Dysk: 100 GB SSD
VR Support: SteamVR, Oculus VR, OpenXR
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?
Wiele już powiedziano na temat hybrydowego M5, ale czas przestać gadać. Czas się przejechać.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
Inspirowane F1 nadwozia to próbka możliwości jakie daje nowy program personalizacji Chapman Bespoke.
Nadal postrzegasz Polestar tylko jako elektryczny odłam Volvo? Model 5 zamierza to zmienić.
Prawie 50 lat po kultowym Renault 5 Turbo, francuski producent wypuszcza jego duchowego następcę.
Trzecia generacja najmniejszego sedana-coupe w gamie Mercedesa wkrótce pojawi się na rynku.
BMW M3 kolejnej generacji dostanie napęd elektryczny. Mamy pierwsze zdjęcia.
“Kontynuacja” Forda Escorta MK1 od Boreham Motorworks ma kilka usprawnień np. silnik o mocy 300 KM.
AMG tworzy serię ekskluzywną linię projektów Mythos, a pierwszym z nich jest speedster Purespeed.
Na 2025 rok producent symulatora jazdy Assetto Corsa zapowiada nową wersję popularnej serii.
Nowoczesne coupe Caterhama z elektryczną technologią Yamahy zakończy proces rozwojowy w 2025 r.
“Formuła Wygrywania - Mistrzowie i Pretendenci” to hasło przewodnie następnego Festiwalu Prędkości.
Szwajcarski król zegarmistrzostwa zaprasza do świata luksusu w sercu Mokotowa
Po sześciu latach oczekiwania hybrydowy hipersamochód Aston Martin Valhalla wchodzi do produkcji.