Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Nowe BMW M3 CS Touring - 300 km/h w rodzinnym stylu

Jedno z najlepszych szybkich kombi - BMW M3 Touring - właśnie dostało ostrzejszą wersję CS.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

30 stycznia 2025
BMW M3 CS Touring teaser
20

Szybkie kombi znów mają swój moment popularności. Niemieckie firmy jak Mercedes-AMG i Audi RS wytaczają najcięższe działa, aby zdobyć przewagę nad konkurencją w tym segmencie, ale to BMW na razie zostawiło wszystkich w tyle za sprawą G81 M3 Touring. Już w standardowej odmianie jest to szalenie kompetentny samochód dla kierowcy, ale po kuracji CS może być tylko lepszy. Zamówienia można już składać, ale ceny zaczynają się od 740 000 zł.

Śladami wcześniejszych M4 CS G82M3 CS G80, nowy M3 CS Touring dostał więcej mocy, bardziej ekstremalne nastawy podwozia i detale stylistyczne wyróżniające tę wersję na tle innych w gamie. Podobnie jak w innych CS-ach, topowy M3 Touring dostał najmocniejszą wersję 3-litrowej rzędowej “szóstki” S58. Moc podniesiono o 21 KM do wartości 551 KM poprzez zmianę ciśnienia doładowania na 2,1 bara. Moment obrotowy 650 Nm pozostał bez zmian i jest identyczny jak w M3 Touring i M3 CS sedan. Układ smarowania i chłodzenia oleju dopracowano pod kątem użytkowania auta na torze.

BMW M3 Touring po kuracji w stylu CS jest mocniejsze, lżejsze i bardziej ekstremalne.

Podobnie jak analogiczny sedan i coupe, CS Touring otrzymał sztywniejsze mocowania silnika i bardziej agresywne ustawienia 8-biegowej skrzyni biegów, która ma lepiej sprawdzać się na torze. Dalej mamy ten sam co do tej pory system napędu na wszystkie koła xDrive, ale systemy kontroli stabilności i tryby jazdy wersji CS stworzono od początku z myślą o zaangażowaniu w prowadzenie. Choć zastrzyk mocy jest niewielki, przyspieszenie do 100 km/h spadło o jedną dziesiątą, do poziomu 3,5 s, a prędkość maksymalną podniesiono do 300 km/h. Oznacza to, że Touring jest tylko minimalnie wolniejszy niż BMW M3 CS sedan.

Pozostałe modyfikacje obejmują między innymi przekalibrowany specjalnie do CS układ kierowniczy i oprogramowanie adaptacyjnych amortyzatorów dostosowane do twardszych sprężyn zawieszenia. Nowy układ wydechowy z tytanowym tłumikiem ma dwa zadania: zgubić nieco masy i poprawić dźwięk. Wybrane inne komponenty także poprawiono głównie dla zbicia masy; są wśród nich aluminiowe wzmocnienia przedniej części karoserii odpowiadające za sztywność skrętną auta. Mimo wszystko różnica w masie nie jest duża - standardowy CS jest tylko 15 kg lżejszy niż BMW M3 Touring Competition xDrive.

BMW M3 CS Touring drift
20

Tak jak inne CS-y od BMW, Touring ma pokrywę silnika z karbonu jak w modelu M4 CSL. Z tego samego materiału wykonano także splitter, przednie wloty powietrza, obudowy lusterek i dyfuzor. Koła z kutego aluminium w rozmiarze 19/20 cali przód/tył mogą mieć kolor złoty lub czarny. Standardowo BMW montuje na nich opony Michelin Pilot Sport 4S o szerokości 275 i 285 mm, ale za dopłatą można mieć bardziej bezkompromisowe gumy Cup 2 lub Cup 2R. W bazowej wersji M3 CS Touring ma hamulce stalowe, a ceramikę (ze złotymi lub czerwonymi zaciskami) można wybrać jako opcję. Jak przystało na auto z rodziny CS, przednie światła do jazdy dziennej mają charakterystyczny żółty kolor, a szczątkowe wypełnienie przedniego grilla to odnośnik do wyścigowego BMW M4 GT3.

BMW M3 CS Touring ma efektywnie i efektownie jeździć, tak po drogach, jak i torach wyścigowych.

Reklama

Jak zwykle w limitowanych odmianach BMW, lista dostępnych lakierów jest mocno okrojona, konkretnie do czterech pozycji. Są to British Racing Green, Laguna Seca Blue, Frozen Solid White i Black Sapphire Metallic. Do sedana CS BMW proponuje karbonowy dach, w Touringu jest on po prostu czarny, za to zakończony unikalnym dla tej wersji spoilerem dachowym z czerwonymi akcentami.

BMW M3 CS Touring kokpit
20

Wnętrze skrywa najnowszy system operacyjny BMW wyświetlany na zakrzywionej połaci szkła o przekątnej 14,9 cala. W CS znalazło się sporo karbonu, skóra Merino w połączeniu z alcantarą, głębokie fotele kubełkowe (z dedykowanym podświetlanym logo CS w oparciu) i kierownica z podcięciem stosowana tylko w modelach BMW M.

Sprzedaż nowego BMW M3 CS Touring na dobre ruszy w marcu, ale można już ten model konfigurować i zamawiać. Jego cena może szokować - to minimum 740 000 zł - ale jest niższa o 30 000 zł niż cena, z którą na rynek wchodził czterodrzwiowy wariant BMW M3 CS.

BMW M3 CS Touring - podstawowe dane

Silnik: 3.0 twin turbo R6, kod S58
Moc: 551 KM
Moment obrotowy: 650 Nm
0-100 km/h: 3,5 s
Prędkość: 300 km/h
Cena: od 740 000 zł

Michał Sztorc z nową okładką EVO Magazine
PREMIERA EVO
Już jest nowe EVO Magazine. Rower na okładce?! Co im strzeliło do głowy?!

Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!

28 lutego 2025
Yokohama on Tour - Puszcza Białowieska - zimą
Prezentacja Partnera
Ruszamy na wschód do Puszczy Białowieskiej

Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!

28 lutego 2025
Ducati Panigale V4 na torze
Prezentacja Partnera
Co na nas czeka w salonach Ducati w 2025 roku?

Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji

25 lutego 2025
Test opon 2024
Test opon 2024
EVO TEST OPON 2024 - w corocznym teście wyłaniamy najlepsze opony

Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?

25 lutego 2025
Kamm 912T restomod
Restomod
Ten restomod Porsche 912 ma mniej mocy niż BMW 3, ale to nieważne

Kamm Manufaktur właśnie pokazało samochód będący idealnym antidotum na współczesny wyścig mocy.

9 sierpnia 2025
Bugatti Brouillard prezentacja
Bugatti / Brouillard
Bugatti Brouillard to pierwszy z wielu nowych one-offów z Molsheim

Kto powiedział że W16 zniknęło? Jeśli masz kasę i wyobraźnię, Bugatti jest gotowe współpracować.

7 sierpnia 2025
2025 Bentley Bentayga Speed test
Bentley / Bentayga
2025 Bentley Bentayga Speed - godny rywal Aston Martina DBX?

Już bez W12, ale z V8 i plejadą zmyślnej elektroniki - Bentley Bentayga Speed może zagrozić liderom.

6 sierpnia 2025
Range Rover Sport SV Carbon 2025
Land Rover / Range Rover Sport
Range Rover Sport SV teraz także w wersji specjalnej Carbon

Range Rover Sport SV w wersji Carbon nie posiada w standardzie dwóch najlepszych karbonowych opcji…

6 sierpnia 2025
Lamborghini Temerario test torowy
Lamborghini / Temerario
Lamborghini Temerario - pełen ogień hybrydowym następcą Huracána

Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?

3 sierpnia 2025
Chevrolet Corvette ZR1X design
Chevrolet / Corvette C8
Nowa Corvette ZR1X pobiła czas Mustanga GTD na Nürburgringu

…dokładnie tak jak powinna zważając na ponad 450 KM różnicy mocy.

1 sierpnia 2025
Range Rover EV pierwsza jazda
Land Rover / Range Rover
Range Rover Electric to najwygodniejszy i najcichszy RR w historii

Zasiedliśmy za kierownicą prototypu Range Rovera Electric - potencjalnie najlepszego RR w historii.

31 lipca 2025
Porsche 911 992.2 Speedster spyshot
Porsche / 911
Nadchodzi nowe Porsche 911 Speedster i nie, to nie jest GT3 Cabriolet

Wiele wskazuje na to, że pod nadwoziem przypominającym GT3 kabrio kryje się nowy Porsche Speedster.

29 lipca 2025
Mercedes-AMG GT Track Sport teaser
Mercedes / AMG GT
Mercedes Concept AMG GT Track Sport - AMG tworzy rywala dla 911 GT3?

Zanim powstanie następca AMG GT R czy Black Series, AMG szykuje pro-torową wersję auta drogowego.

25 lipca 2025
Opel Mokka GSE prezentacja
Opel / Mokka
Opel Mokka GSE to kolejny kuzyn Alfy Romeo Junior i Abartha 600e

Niemcy skorzystali z zasobów magazynu Peugeota i Alfy Romeo i zaprezentowali elektryczną Mokkę GSE.

23 lipca 2025
Pirelli P Zero 2025
Pirelli
Nowe Pirelli P Zero stworzono z myślą o środowisku i… Range Roverach

Najnowsza opona z rodziny P Zero jest zrobiona głównie z bioodpadów. Wkrótce trafi do produktów JLR.

21 lipca 2025
2025 Ferrari F80 test na torze i drodze
Ferrari / F80
Ferrari F80 - demonstracja siły Ferrari na drodze i na torze

Nowa perła w koronie Maranello - Ferrari F80 - łączy nierealne osiągi z intuicyjnością jazdy.

20 lipca 2025