Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Odświeżone Alpine A110 nie przestaje błyszczeć w swoim własnym, francuskim stylu.
Czterocylindrowe serce bardzo chętnie wkręca się na obroty, a przy okazji liftingu poprawiła się ostrość reakcji skrzyni biegów. Alpine A110 jest napędzane 1.8-litrowym, czterocylindrowym silnikiem rzędowym z jedną turbosprężarką i wtryskiem bezpośrednim. To ta sama jednostka, którą Renault montuje do Megane RS, ale to nie świadczy o nim źle. W przypadku Alpine moc wynosi 252 KM w podstawowej wersji i 300 KM w S oraz GT. Moment obrotowy jest dość niski z uwagi na wytrzymałość skrzyni biegów - 320 Nm w A110 i 340 Nm w pozostałych wersjach.

Te dane nie wyglądają zbyt imponująco, ale trzeba brać poprawkę, że samochód bardzo mało waży. Wszystkie Alpine to niewielkie, ale bardzo szybkie maszyny, które potrafią pokazać na swoich wirtualnych zegarach naprawdę imponujące liczby.
Skromne pochodzenie nie zmienia faktu, że silnik w Alpine ma więcej charyzmy i lepiej reaguje na polecenia kierowcy niż czterocylindrowy bokser w Porsche Cayman. Ta żywiołowa jednostka bezzwłocznie zabiera się do pracy przy każdym ruchu prawego pedału, a dźwięki dochodzące z wydechu tylko podsycają apetyt kierowcy. Włączenie odpowiedniego trybu (są Normal, Sport i Track) jeszcze dodaje ścieżce dźwiękowej pożądanej głębi, a wydech zaczyna strzelać i charczeć przy schodzeniu z obrotów. Ogólne wrażenia dźwiękowe Alpine są pochodną wymieszania pomruków z wydechu z charakterystycznymi odgłosami z układu dolotowego.
Siedmiobiegowa skrzynia także jest chętna do współpracy, potrafi wykonać porządne kopnięcie w plecy podczas zmiany w górę, ale i tak nie dobija do poziomu charyzmy silnika. Nie ma w niej niczego szczególnie irytującego (zmienia biegi szybko i dość płynnie), ale sam charakter dwusprzęgłówki to nie jest dość wyrazista perspektywa do samochodu sportowego. Szybkie starty od zera są uzyskiwane poprzez poślizg sprzęgła i podobne odczucia występują przy szybkich zmianach biegów, co daje wrażenie, że osiągi są w jakimś stopniu ograniczone. Mimo to, przy zmianach biegów w dół pojawia się przyjemne podbicie obrotów, a skrzynia pozostawiona w trybie Auto nie przysparza problemów. W trybie Sport auto reaguje wystarczająco szybko, zachęcając do jego włączania przy każdej jeździe.

Podstawą konstrukcji Alpine jest lekka, aluminiowa struktura, na którą nałożono aluminiowe panele nadwozia, a to wszystko przekłada się na masę własną auta bez dodatków wynoszącą 1103 kg. Etos lekkości i prostoty zdefiniował niektóre elementy A110. Wahacze z przodu i z tyłu są asymetryczne, zastosowano tu zwyczajne sprężyny śrubowe i pasywne amortyzatory. Konstruktorzy Alpine chcieli uniknąć niepotrzebnych komplikacji, dlatego wszelkie układy adaptacyjne były wykluczone.
Alpine podaje, że rozkład masy wynosi 44% na przód i 56% na tył. Walka o lekkość dotknęła nawet tylne zaciski hamulcowe, które mają zintegrowany hamulec ręczny. W opcji dla podstawowego A110 można dokupić lepszy układ hamulcowy firmowany przez Brembo, a pozostałe wersje mają go w standardzie.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Nie GT R i nie Black Series - nowy torowy Mercedes-AMG nazywa się Track Sport i już rozpoczął testy.
Dwurotorowy silnik Wankla jest elementem nowego typu napędu PHEV do przyszłych modeli Mazdy.
Novitec prezentuje pakiet modyfikacji do Ferrari 12Cilindri obejmujący stronę wizualną i techniczną.
Wyjątkowy Mercedes 190E 2.3-16 trafi pod młotek. Pierwszym właścicielem był sam Ayrton Senna.
Prelude powraca jako zgrabne coupe z wydajnym napędem hybrydowym i sportowym charakterem.
Chery świętuje w Polsce dostarczenie 5-milionowego auta i prezentuje dwa nowe modele – Tiggo 4 HEV oraz Tiggo 9 PHEV.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Rolls-Royce świętuje 100 lat Phantoma limitowaną, wyjątkową edycją Centenary Private Collection.
Między Macana 4S i Turbo Porsche wprowadza nowy wariant GTS o typowo sportowym charakterze.
Dział projektów specjalnych Ferrari przedstawia SC40 - one-off jawnie inspirowany kultowym F40.
Stylowy SUV Alfy Romeo przeszedł lifting obejmujący wygląd, wyposażenie i technologie pokładowe.
Cupra jeszcze nie żegna się z silnikiem 2.5 TFSI i przywraca model Formentor VZ5 do czasowej oferty.