Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Po sprzedaży Alpiny rodzina Bovensiepen zakłada nową markę i zaprzęga do współpracy studio Zagato.
Wraz z końcem roku 2025 Alpina przejdzie w całości pod skrzydła BMW i przestanie być niezależnym producentem, którego produkty tak bardzo nam się podobały. Jednak Andreas Bovensiepen - syn twórcy potęgi Alpiny i obecny CEO firmy - nie zamierza opuszczać branży. Założył nową markę pod własnym nazwiskiem i z jej pomocą zamierza wypełnić rynkową lukę, która niewątpliwie powstanie po zmianie przynależności Alpiny. Od razu poznaliśmy pierwszy nowy samochód tej marki - Bovensiepen Zagato.
Jest to wóz w klimacie Alpiny - luksusowe GT stworzone w kooperacji z włoskim studio designu Zagato. Poszycie nadwozia jest niemal w całości wykonane z karbonu co zapewnia lekkość i sztywność, a także swobodę w nadawaniu kształtu. Klasycznie dla Zagato, dach ma dwa nieduże wybrzuszenia, ale widzimy też pokaźny grill z kratką ze stali nierdzewnej, niewielką lotkę zintegrowaną z klapą bagażnika i ciekawe wycięcie w kształcie litery “U” w przedniej masce, którego celem jest chłodzenie silnika. Wklęsłe kute felgi w rozmiarze 20 cali uformowano w elegancki wzór z podwójnymi ramionami i dwukolorowym wykończeniem. Nie trzeba jednak być ekspertem, aby zauważyć podobieństwo do pewnego coupe z Monachium…
A to dlatego, że za bazę dla Zagato posłużyło BMW M4, konkretnie model G83 (kabriolet), mimo że auto ma twardy dach. Wyjście od otwartego auta dało designerom Zagato większą swobodę w formowaniu efektownego dachu, a dodatkowym benefitem są bezramkowe drzwi pozbawione słupka B. Przyjrzyj się, a zobaczysz elementy wzięte wprost z M4 - przede wszystkim lusterka boczne i lampy. Te ostatnie mają jednak lekko zmieniony kształt ze względu na inne posadowienie w nadwoziu.
W środku przyjęto podobną taktykę - ogólny kształt kokpitu, kierownica i rozmieszczenie przyrządów są niemal identyczne jak w M4, ale każdą możliwą powierzchnię pokryto materiałami lepszej jakości, a fotele mają unikalny design. Niektóre detale mogą przypominać te spotykane w Alpinach, na przykład okrągłe logo Bovensiepen umieszczone na elementach ozdobnych z włókna węglowego. Znajomo wygląda też plakietka z numerem na konsoli środkowej, choć oczywiście zawiera logo Bovensiepen. Tak jak w Alpinie, klient może wyspecyfikować swój egzemplarz ze skórą Lavalino dla dalszego podniesienia jakości wnętrza, a program zamówień specjalnych pozwoli na niemal nieograniczone opcje personalizacji.
Jeśli sądzisz, że mechanika Zagato jest w całości przejęta z M4, masz rację. Różnica polega na tym, że trzylitrowe, rzędowe twin turbo zostało delikatnie podkręcone. Seryjne M4 ma bowiem 530 KM i 650 Nm, a Bovensiepen uzyskał 611 KM i 700 Nm, co pozwala przyspieszać do 100 km/h w 3,3 s i rozwinąć ponad 300 km/h (analogiczne M4 wykonuje sprint do 100 km/h w 3,5 s). Za większość dodatkowych koni mechanicznych odpowiada nowy program ECU, ale mały udział ma też całkowicie nowy, tytanowy układ wydechowy stworzony we współpracy z Akrapovic. Dzięki niemu silnik może swobodniej “oddychać”, a przy tym masa układu jest o 40 procent mniejsza niż w M4. Adaptacyjne amortyzatory Bilstein skalibrowano z myślą o typowym Grand Tourerze, a ich zakres trybów to Comfort, Sport i Sport Plus.
Każdy egzemplarz Bovensiepen Zagato będzie efektem 250 godzin pracy, ale zanim samochód wejdzie do produkcji minie jeszcze trochę czasu. Producent obiecuje, że pierwsze samochody trafią do klientów w drugim kwartale 2026 roku. Ceny nie są znane, ale na pewno mocno przekraczają 542 tys. złotych jakie trzeba wydać za podstawowe BMW M4 Competition xDrive w wersji kabrio.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Pagani pozbawiło swój klejnot koronny dachu i dodało opcję manualnej skrzyni. Hipersamochód idealny?
Podkręcony silnik Hondy Type R wystarcza, aby nowy Atom 4RR miał więcej mocy niż potężny Atom V8.
Tylko pozornie model ten jest elektryczną wersją udanego HR-V.
Przywiązani do klasycznego furgonu z Niemiec mogą nie znaleźć wspólnego języka z T7. I nie chodzi tu o to, co oferuje.
DBX nie miał dobrych początków, ale zdaje się, że wkracza na odpowiednią ścieżkę.
Debiutuje poliftowe Porsche 911 992 w wersji AWD oraz z nadwoziem Targa.
Nowa nazwa, odświeżony design i wnętrze - Ferrari Amalfi ma być nowym bazowym GT w miejsce Romy.
Pojawiają się przesłanki, że Lamborghini pracuje nad limitowanym hipersamochodem o nazwie Fenomeno.
Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.
Odwiedziliśmy Amerykę, aby przejechać kilka testowych kilometrów w pocisku o mocy 2059 KM.
Innowacyjna technologia silników i rewolucyjne baterie to główne cechy konceptu czterodrzwiowego AMG.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.