Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Sportowe Subaru ma wspaniałe, angażujące podwozie, ale dychawiczny silnik i słabe opony stoją na przeszkodzie do wielkiego sukcesu.
Obecnie na polskim rynku Subaru BRZ można kupić tylko jako używane, choć ceny raczej nie zachęcają. Egzemplarze z najmniejszymi przebiegami kosztują nawet po 120 tys. zł - to tyle, ile mniej więcej trzeba było zapłacić w salonie wkrótce po wejściu auta na rynek w 2012 roku. Jedyny fabrycznie nowy egzemplarz jaki zdołałem znaleźć w ogłoszeniach pochodzi z 2020 roku i kosztuje 172 900 zł. To sporo, ale pewnie w końcu znajdzie nabywcę, który doceni fakt, że jest to Final Edition na zakończenie produkcji.
Nawet gdy Subaru BRZ i Toyota GT86 był nowe, ich cena wiecznie się wahała, bo zależała głównie od zmian cen walut. To sprawiło, że pod koniec produkcji producent zaczął oferować uboższe wersje, by utrzymać ceny na rozsądnym poziomie.
Mimo to zazwyczaj BRZ są dobrze wyposażone. W dziedzinie mechaniki standardem jest dyferencjał o ograniczonym poślizgu. Pozostałe ważne elementy z wyposażenia to oświetlenie LED, 7-calowy ekran dotykowy z nawigacją, dostęp bezkluczykowy, podgrzewane siedzenia, klimatyzacja automatyczna i wiele innych. Pakiet zawiera główne elementy jakich można oczekiwać na tym poziomie cenowym i warto wziąć pod uwagę, że Subaru nie dzieli podzespołów z żadnym popularnym autem, co na pewno pomogłoby ograniczyć koszty i dać większe możliwości.
Największym rywalem BRZ jest bliźniacza Toyota GT86. To właściwie to samo, bo mają identyczne silniki i nadwozia różniące się tylko detalami i znaczkami. Wybór pomiędzy nimi ogranicza się do tego którą markę wolisz, albo który samochód znajdziesz w lepszym stanie/lepszej cenie. GT86 o wiele częściej można spotkać w ogłoszeniach, więc może być ważne kryterium dostępności. Też z tego powodu Toyota powinna być tańsza, ale może być gorzej wyposażona.
Ciężko już znaleźć równorzędnych rywali dla tego auta. Fiat/Abarth 124 Spider zniknął z rynku i nigdy nie sprzedawał się zbyt dobrze. Jest nadal dostępna w salonach Mazda MX-5. To jedyne małe, sportowe auto z tylnym napędem na tej półce cenowej i tylko BMW 220i w najbardziej ubogich wariantach można jeszcze rozważać jako potencjalną alternatywę.
W tym towarzystwie Mazda jest prawdziwie lekkim i mocnym wozem, choć jej silnik ma mniej koni mechanicznych niż Subaru. Dostępna jako pełny roadster i jako RF (targa) MX-5 z manualną skrzynią biegów w wersji SkyPassion kosztuje od 133 900 zł.
W tej cenie można już szukać nowego lub lekko używanego hothatcha. Wśród najbardziej polecanych wymieniamy zawsze klasowego prymusa jakim jest Honda Civic Type R. Nie ma może sylwetki jak typowy sportowiec od Subaru, ale osiągami daleko przewyższa BRZ, MX-5 i pozostałe małe roadstery. Nie ma oczywiście napędu na tył, ale Honda z przedniego napędu wycisnęła naprawdę wszystko.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Zagato i La Squadra wspólnie stworzyli współczesną interpretację wyścigowego Alpine A220 z lat 60.
Ofensywa modelowa Alpine nabiera rozpędu. Jako drugi w gamie debiutuje sportowy SUV A390 na prąd.
Po sprzedaży Alpiny rodzina Bovensiepen zakłada nową markę i zaprzęga do współpracy studio Zagato.
BMW ponownie przedstawia pomysł na ekskluzywnego shooting brake’a w postaci konceptu Speedtop.
Fernando Alonso zasiadł za sterami Valhalli podczas pokazowego przejazdu przed GP Monako.
Tesla Plaid dysponuje ogromną mocą, ale niekoniecznie świetnie jeździ. Czy nowy Model S będzie inny?
Inspirowany Z3 M shooting brake od BMW zadebiutuje podczas tegorocznego konkursu w Villa d’Este.
W czerwcu AMG odsłoni rywala dla Taycana, tymczasem możemy przyjrzeć się temu modelowi w kamuflażu.
W EVO lubimy przygody, a czym, jeśli nie bajeczną podróżą, mogłaby być przygoda na miarę naszego magazynu? Przed Wami test na zawartość genu DEF.
Hybrydy plug-in (PHEV) miały być złotym środkiem między elektrykiem a spalinówką. W praktyce stały się narzędziem do omijania norm emisji CO2
Długo wyczekiwany system Apple CarPlay Ultra debiutuje na pokładzie wszystkich modeli Aston Martina.
BMW planuje wyprodukować 50 egzemplarzy efektownego roadstera Skytop bazującego na M8.