Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Sportowe Subaru ma wspaniałe, angażujące podwozie, ale dychawiczny silnik i słabe opony stoją na przeszkodzie do wielkiego sukcesu.
Obecnie na polskim rynku Subaru BRZ można kupić tylko jako używane, choć ceny raczej nie zachęcają. Egzemplarze z najmniejszymi przebiegami kosztują nawet po 120 tys. zł - to tyle, ile mniej więcej trzeba było zapłacić w salonie wkrótce po wejściu auta na rynek w 2012 roku. Jedyny fabrycznie nowy egzemplarz jaki zdołałem znaleźć w ogłoszeniach pochodzi z 2020 roku i kosztuje 172 900 zł. To sporo, ale pewnie w końcu znajdzie nabywcę, który doceni fakt, że jest to Final Edition na zakończenie produkcji.
Nawet gdy Subaru BRZ i Toyota GT86 był nowe, ich cena wiecznie się wahała, bo zależała głównie od zmian cen walut. To sprawiło, że pod koniec produkcji producent zaczął oferować uboższe wersje, by utrzymać ceny na rozsądnym poziomie.
Mimo to zazwyczaj BRZ są dobrze wyposażone. W dziedzinie mechaniki standardem jest dyferencjał o ograniczonym poślizgu. Pozostałe ważne elementy z wyposażenia to oświetlenie LED, 7-calowy ekran dotykowy z nawigacją, dostęp bezkluczykowy, podgrzewane siedzenia, klimatyzacja automatyczna i wiele innych. Pakiet zawiera główne elementy jakich można oczekiwać na tym poziomie cenowym i warto wziąć pod uwagę, że Subaru nie dzieli podzespołów z żadnym popularnym autem, co na pewno pomogłoby ograniczyć koszty i dać większe możliwości.

Największym rywalem BRZ jest bliźniacza Toyota GT86. To właściwie to samo, bo mają identyczne silniki i nadwozia różniące się tylko detalami i znaczkami. Wybór pomiędzy nimi ogranicza się do tego którą markę wolisz, albo który samochód znajdziesz w lepszym stanie/lepszej cenie. GT86 o wiele częściej można spotkać w ogłoszeniach, więc może być ważne kryterium dostępności. Też z tego powodu Toyota powinna być tańsza, ale może być gorzej wyposażona.
Ciężko już znaleźć równorzędnych rywali dla tego auta. Fiat/Abarth 124 Spider zniknął z rynku i nigdy nie sprzedawał się zbyt dobrze. Jest nadal dostępna w salonach Mazda MX-5. To jedyne małe, sportowe auto z tylnym napędem na tej półce cenowej i tylko BMW 220i w najbardziej ubogich wariantach można jeszcze rozważać jako potencjalną alternatywę.
W tym towarzystwie Mazda jest prawdziwie lekkim i mocnym wozem, choć jej silnik ma mniej koni mechanicznych niż Subaru. Dostępna jako pełny roadster i jako RF (targa) MX-5 z manualną skrzynią biegów w wersji SkyPassion kosztuje od 133 900 zł.
W tej cenie można już szukać nowego lub lekko używanego hothatcha. Wśród najbardziej polecanych wymieniamy zawsze klasowego prymusa jakim jest Honda Civic Type R. Nie ma może sylwetki jak typowy sportowiec od Subaru, ale osiągami daleko przewyższa BRZ, MX-5 i pozostałe małe roadstery. Nie ma oczywiście napędu na tył, ale Honda z przedniego napędu wycisnęła naprawdę wszystko.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Stworzona od podstaw, flagowa Toyota GR GT ma być perłą w koronie oddziału Gazoo Racing.
NSX od JAS Motorsport ma być autem, w którym spotyka się piękno, osiągi i sztuka inżynieryjna.
Bridgestone umacnia pozycję lidera: w 2025 r. zdobywa topowe wyniki w testach opon zimowych, całorocznych i letnich.
Edycja Collezione Giulii i Stelvio nawiązuje do koniczyny obecnej w drogowych Alfach od 1963 roku.
Luksusowa terenówka Mercedesa powróci do korzeni i zyska nowy, lifestyle’owy rodzaj nadwozia.
Bolide to projekt, który jak żaden inny poszerzył wiedzę Bugatti w zakresie osiągów na torze.
Audi udowadnia, że da się jeszcze stworzy mocny i oszczędny silnik diesla o większej pojemności.
W światłach Las Vegas Mercedes-AMG pokazał najnowszy prototyp elektrycznego następcy AMG GT 4-door.
BMW żegna roadstera Z4 limitowaną edycją dla miłośników marki i modelu.
Land Rover jako oficjalny partner Dakaru 2026 nie mógł pominąć okazji do posłania w bój Defendera.
Nowy Mercedes CLA Shooting Brake łączy sportowy styl z praktycznością kombi i wydajnym napędem.
Pustynia w Emiratach i bulwary w Monako - Brabus XL 800 Cabrio świetnie pasuje do obu tych miejsc.