Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama
REKLAMA
Reklama
REKLAMA

2025 Audi A6 Avant - znamy wszystkie szczegóły nowej generacji A6

Rodzina modeli A6 ma być dla Audi nowym otwarciem w walce z BMW 5 i Mercedesem klasy E.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

4 marca 2025
2025 Audi A6 Avant prezentacja
15

Przedstawiamy nowe Audi A6, pierwszy model tej marki według nowej-starej strategii nazewnictwa. Samochód ten będzie produkowany równolegle ze swoim elektrycznym odpowiednikiem, ale pod maskę trafią jednostki na benzynę i olej napędowy. Dlaczego dwa A6 jednocześnie? Cóż, jeszcze niedawno byliśmy pewni, że samochód ten będzie miał oznaczenie A7, ale Audi zdecydowało się porzucić podział na “nieparzyste spalinowe” i “parzyste elektryczne” oznaczenia modeli. Nie mają jednak zamiaru “naprawiać” w ten sposób aut, które już są na rynku, stąd nowe A5 jest odpowiednikiem dawnego A4.

Może to być nieco mylące, ale Audi chce aby aktualni posiadacze A6, a także inni klienci segmentu dużych modeli klasy premium wiedzieli, że jeśli tylko chcą A6, to niezależnie czy jest to EV, benzyna czy diesel, w gamie jest odpowiedni model. Jak zawsze, rywalami Audi w tej bitwie będzie BMW 5 do spółki z Mercedesem klasy E. W przyszłości producent zamierza uzupełnić ofertę o sportowe RS6 napędzane prawdopodobnie mieszanką V8 i energii elektrycznej.

2025 Audi A6- silniki i parametry

Z technicznego punktu widzenia nowe A6 poszło w ślady wcześniejszych A5Q5. Na początku model ten będzie dostępny z gamą dwulitrowych silników doskonale znanych tym, którzy już mieli okazję poprowadzić nowe A5. Jeden benzynowy, drugi diesel, ten drugi z modułem 48V mild hybrid dla lepszej wydajności i osiągów. Dla miłośników jednostek większych niż 2 litry, Audi przewidziało też silnik 3.0 V6 o mocy 367 KM. W tej chwili nie ma żadnej hybrydy plug-in, ale jeśli za wzorzec przyjmiemy jak uzupełniana jest gama A5, model z wtyczką pojawi się raczej prędzej niż później.

2025 Audi A6 Avant kombi
15

Tak jak w A5 i Q5, turbodiesel z modułem MHEV+ pozwoli A6 jeździć na samym prądzie przy niskiej prędkości i małym obciążeniu napędu. Jazda w poszukiwaniu wolnego miejsca parkingowego lub powolne toczenie się w korku powinno odbywać się z jednostką diesla niejako pracującą w tle. W innych sytuacjach moduł elektryczny będzie w stanie dołożyć 24 KM i 230 Nm do 204 KM i 450 Nm osiąganych przez silnik tłokowy. Zwłaszcza ta druga wartość jest tu istotna, bo zapewnia sprawne napędzanie auta od niskich obrotów. Co więcej, miękka hybryda w technologii Audi potrafi się doładowywać znacznie szybciej niż podobne systemy innych producentów.

Reklama

Benzynowe A6 będzie z kolei napędzane dobrze znanym z A5 silnikiem 2.0 TFSI ze zmienną geometrią turbosprężarki, ale bez dodatku elektryki. Deklarowana moc też wynosi 204 KM, ale moment obrotowy jest niższy: 340 Nm. Diesel ma nad 2.0 TFSI także tę przewagę, że w takiej wersji klienci będą mogli dodać legendarny napęd quattro. Oczywiście quattro jest standardem dla modelu z V6, którego moment obrotowy 550 Nm osiągany jest przy pomocy modułu MHEV podobnego jak ten w turbodieslu 2.0 TDI.

Wszystkie nowe A6, z napędem na dwa jak i cztery koła, mają na pokładzie skrzynię dwusprzęgłową S-tronic, w której tryby mają zrewidowane zęby w celu wyciszenia pracy przekładni. Dodatkowo model V6 posiada przy tylnej osi sportowy dyferencjał aktywnie rozdzielający moment obrotowy pomiędzy koła. Producent podaje, że podstawowe A6 z benzynowym silnikiem przyspiesza do 100 km/h w 8,3 s, a z turbodieslem w 7 s. Prędkości maksymalne to odpowiednio 240 lub 238 km/h.

2025 Audi A6 - układ jezdny i prowadzenie

Jako większy i bardziej luksusowy model niż A5, nowe A6 można skonfigurować z pneumatycznym zawieszeniem adaptacyjnym. Możliwość zmiany prześwitu w zależności od sytuacji oznacza, że w trybie Sport auto porusza się 20 mm bliżej gruntu, a w trybie Dynamic obniża się o kolejne 10 mm. W pozostałych trybach: Normal, Balanced, Comfort i Efficiency zawieszenie pozostaje w ustawieniu standardowym. Dopiero powyżej 120 km/h A6 obniża się dla lepszej aerodynamiki i stabilności. Z kolei poniżej 85 km/h może zwiększyć prześwit o 20 mm, aby pokonać trudniejszy odcinek drogi. Zawieszeniem pneumatycznym można nawet sterować za pomocą komend głosowych do asystenta Audi.

2025 Audi A6 Avant sylwetka
15

Wzorem A5, Audi rozszerzyło zakres trybów jazdy o bardziej sztywne ustawienie Dynamic i miękkie Comfort. Jeśli nie zdecydujesz się na pneumatykę, możesz wybrać alternatywne zawieszenie sportowe z prześwitem obniżonym o 20 mm. A6 wyposażono w system wektorowania momentu obrotowego poprzez hamowanie, co poprawia jego zdolności w zakrętach, a usztywniony układ kierowniczy powinien przyczynić się do lepszego wyczucia drogi. Na większości rynków, ale nie w UK, dostępna będzie opcjonalna skrętna tylna oś. Dopiero RS6 powinno wnieść ten element także na brytyjską ziemię.

Wyciszenie i komfort to główne motywy widoczne w nowym A6. Izolację akustyczną poprawiono o 30% względem poprzednika, choć auto wcale nie jest cięższe. Pomagają też opracowane od zera nowe mocowania silnika i skrzyni biegów, ciaśniej spasowane uszczelki drzwi i okien oraz pierścienie absorbujące hałas w oponach, pod warunkiem wyboru kół w rozmiarze od 19 cali w górę.

2025 Audi A6 - design: widać, że to miało być A7

Ważną kwestią dla konstruktorów i stylistów tej generacji A6 była aerodynamika. Model ten jest najbardziej opływowym Avantem w historii, co nie brzmi specjalnie imponująco, ale sam współczynnik oporu powietrza wynoszący 0,25 już tak. Podobnie jak sama jego sylwetka. A6 urosło na długość aż o 60 mm (ma 4990 mm), a rozstaw osi 2927 mm sprawia, że jest bardziej przestronne w środku. Szerokość bez lusterek jest równa 1880 mm.

Reklama
2025 Audi A6 Avant design
15

Cała ta sprawa, że “to miało być nowe A7” jest widoczna w wyglądzie nowego A6 Avant. Auto wygląda na bardziej sportowe, przyciśnięte do gruntu, niż poprzednik, co podkreślone jest jego oświetleniem, detalami i muskulaturą nadwozia znacznie bliższą sportbacka A7, albo obecnego RS6. Spalinowy Avant jest przy tym znacznie bardziej konwencjonalny niż jego elektryczny brat A6 e-tron, jakby zupełnie nie mieli ze sobą nic wspólnego. Przedni pas dominuje trapezoidalny grill i kurtynowe wloty powietrza, a w przeciwieństwie do e-trona, matrycowe światła LED umieszczono tam, gdzie powinny być.

Idąc w kierunku tyłu, mocne przetłoczenia maski sugerują obecność silnika widlastego (co poniekąd może być prawdą), mocno zarysowane są także nadkola. Tylna szyba jest pochylona bardziej niż kiedykolwiek, a za nią podąża linia samego bagażnika. Wszechobecny lightbar musiał się tu znaleźć, ale oddzielono go od głównych tylnych zespołów oświetleniowych. Jakie wnioski? To spore auto, ale zrobione w stylu Audi: jest nowoczesne, fajne i stylowe.

2025 Audi A6 - wnętrze

W środku rządzi nowa “cyfrowa scena” Audi, czyli 11,9-calowy ekran zegarów połączony z 14,5-calowym ekranem głównym OLED. Czy to oznacza, że nowy model ma o jeden wyświetlacz mniej niż stary, gdzie jako trzeci był ekran panelu klimatyzacji? Nie, jeśli mówimy o wersji Edition 1, w której wzorem A5/S5 znalazł się też opcjonalny ekran po stronie pasażera. Jeśli odczucia będą takie same jak w A5 i S6 e-tron, gdzie “cyfrowa scena” znalazła się już wcześniej, będzie to zaskakująco przyjemne w użytkowaniu wnętrze, z multimediami obdarzonymi dawką zdrowego rozsądku nieznaną wielu innym systemom na rynku.

2025 Audi A6 Avant wnętrze
15

Identycznie jak w A5, na pokładzie znajdzie się też “światło interakcji”, które miga wraz z kierunkowskazami, służy za oświetlenie powitalne i daje znać o zablokowaniu lub odblokowaniu zamków. Nowe A6 jest większe od poprzednika, więc powinno być też bardziej przestronne.

Ceny i dostępność

Audi A6 Avant będzie w sprzedaży od połowy marca 2025. Na początek producent proponuje linie Sport, S-line i Edition 1, a ceny w Niemczech zaczynają się od 58 000 euro (241 tys. zł)za model 2.0 TFSI. Za turbodiesla 2.0 TDI MHEV+ cena startuje od 61 700 euro (258 tys. zł). Cennik wersji V6 jeszcze nie jest znany, a pierwsze samochody trafią do klientów pod koniec maja 2025.

Co z następcą RS6? Ledwo udało mu się uniknąć losu który spotkał RS4 (zmiana nazwy na RS5), a poza tym nie wiemy o nim zbyt wiele. Najprawdopodobniej za napęd posłuży hybryda oparta o silnik V8 jak w Bentleyach Continental GT i Flying Spur będących częścią tego samego koncernu. Wtedy RS6 miałoby spokojnie ponad 700 KM, co w tej chwili jest konieczne do rywalizacji z BMW M5.

Fiat 126P Bis przed scenografią Hot Wheels podczas finału Legends Tour 2025.
Hot Wheels
Fiat 126P Bis wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025

Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.

17 listopada 2025
Bartek Kołaczkowski – życie w rytmie podróży i obiektywu
Życie przez obiektyw
Bartek Kołaczkowski – życie w rytmie podróży i obiektywu

Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.

8 listopada 2025
Kobieta przy klasycznym Porsche 944 Dakarista w rajdowej stylistyce vintage
Prezentacja Partnera
Yokohama on Tour: Porsche 944 „Dakarista” i marzenia o wyprawach

Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.

3 listopada 2025
Połączenie motoryzacji, natury i relaksu – jesienna wyprawa Alpine A110 GTS
Alpine / A110
Alpine A110 GTS – jesienna podróż w stylu premium

Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.

24 października 2025
Lexus LFA Concept premiera
Lexus / LFA
Nowy Lexus LFA nie dostanie silnika V10, ani żadnego silnika tłokowego

Następca LFA będzie samochodem elektrycznym. Jego oficjalną zapowiedzią jest nowy LFA Concept.

7 grudnia 2025
Toyota GR GT i GT3 premiera
Toyota / GR GT
Toyota GR GT ma silnik V8, napęd na tył i będzie ścigać się w GT3

Stworzona od podstaw, flagowa Toyota GR GT ma być perłą w koronie oddziału Gazoo Racing.

5 grudnia 2025
JAS motorsport Honda NSX restomod
Restomod
JAS Motorsport i Pininfarina stworzą restomoda na bazie Hondy NSX

NSX od JAS Motorsport ma być autem, w którym spotyka się piękno, osiągi i sztuka inżynieryjna.

4 grudnia 2025
Volvo wyposażone w opony Bridgestone Blizzak 6 podczas zimowych testów na śniegu.
Prezentacja Partnera
Bridgestone: Rok zwycięstw i dominacji w testach 2025

Bridgestone umacnia pozycję lidera: w 2025 r. zdobywa topowe wyniki w testach opon zimowych, całorocznych i letnich.

3 grudnia 2025
Alfa Romeo Giulia i Stelvio Collezione premiera
Alfa Romeo / Giulia
Alfa Romeo Giulia i Stelvio Collezione - w hołdzie dla Quadrifoglio

Edycja Collezione Giulii i Stelvio nawiązuje do koniczyny obecnej w drogowych Alfach od 1963 roku.

2 grudnia 2025
Mercedes G Cabriolet teaser
Mercedes / klasa G
Mercedes rozpoczął proces testowy klasy G w wersji Cabriolet

Luksusowa terenówka Mercedesa powróci do korzeni i zyska nowy, lifestyle’owy rodzaj nadwozia.

2 grudnia 2025
Bugatti Bolide ostatni egzemplarz
Bugatti / Bolide
Bugatti zakończyło produkcję torowego modelu specjalnego Bolide

Bolide to projekt, który jak żaden inny poszerzył wiedzę Bugatti w zakresie osiągów na torze.

29 listopada 2025
Audi V6 TDI mhev prezentacja
Audi
Audi prezentuje nowy silnik V6 TDI z technologią MHEV plus

Audi udowadnia, że da się jeszcze stworzy mocny i oszczędny silnik diesla o większej pojemności.

29 listopada 2025
2026 Mercedes-AMG GT 4-door ev
Mercedes / AMG GT
Mercedes-AMG zorganizował pierwszy dynamiczny pokaz nowego GT 4-door

W światłach Las Vegas Mercedes-AMG pokazał najnowszy prototyp elektrycznego następcy AMG GT 4-door.

29 listopada 2025
BMW Z4 Final Edition prezentacja
BMW / Z4
BMW Z4 Final Edition - pożegnanie w dobrym stylu

BMW żegna roadstera Z4 limitowaną edycją dla miłośników marki i modelu.

26 listopada 2025
Land Rover Defender Dakar D7X-R prezentacja
Land Rover / Defender
Land Rover Defender D7X-R gotowy na Dakar 2026

Land Rover jako oficjalny partner Dakaru 2026 nie mógł pominąć okazji do posłania w bój Defendera.

25 listopada 2025
2026 Mercedes-Benz CLA Shooting Brake cena
Mercedes / CLA
Nowy Mercedes CLA Shooting Brake wyceniony. Na razie tylko jako EV

Nowy Mercedes CLA Shooting Brake łączy sportowy styl z praktycznością kombi i wydajnym napędem.

25 listopada 2025