Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Bazowy hybrydowy Bentley Continental GT ma aż 680 KM i silnik V8

Gama Bentleya powiększa się o bazowe warianty Continentala GT i Flying Spura z napędem hybrydowym.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

8 kwietnia 2025
2025 Bentley Continental GT premiera
14

Nowa era Bentleya zaczęła się od pełnokrwistych odmian Speed, ale teraz gamę brytyjskiej marki uzupełniają podstawowe wersje Continentala GT/GTC i Flying Spura, których zadaniem będzie skuteczna walka o klienta z Aston Martinem DB12Maserati GranTurismo. Nadal z V8, ale i z modułem elektrycznym, nawet w takiej wersji Continental i Flying Spur mają po 680 KM i kosztują ponad milion złotych.

Poza mocą niższą o około 100 KM, podstawowe Bentleye różnią się od wersji Speed estetyką zewnętrzną - to raczej spokojny letni wieczór na Lazurowym Wybrzeżu niż głośna sesja w studio nagraniowym w Dalston o 3 rano. Z jazd testowych odbywających się na odcinkach od Anglesey aż po Alpy wiemy, że Continental GT Speed potrafi być spektakularny, ale gdy tego chcesz, nadal jest spokojnym, przytulnym krążownikiem. W takim razie gdzie firma widzi sens swojego podstawowego wariantu poza tym że cena jest o 200 tysięcy niższa, a wygląd aż tak nie rzuca się w oczy?

Bazowy Continental GT ma 680 KM - o 100 mniej niż Speed, ale więcej niż stare Bentleye z W12.

Ze względu na fakt niższej mocy systemowej (choć producent nie chwali się czy to efekt innego mapowania V8 czy ograniczenia mocy elektryki), układ napędowy w tym wydaniu nazywa się nie “Ultra Performance Hybrid”, a jedynie “High Performance Hybrid”.

Na pokładzie jest 680 KM i 930 Nm generowane przez 4-litrowe V8 twin turbo do spółki z silnikiem elektrycznym schowanym w obudowie skrzynie biegów. Wystarczająco, aby wytrzymać konkurencję z Astonem i Maserati. Jeśli nie macie encyklopedycznej wiedzy na temat parametrów poszczególnych aut, możecie nie zauważyć, ale są to liczby dokładnie identyczne jak w Porsche Panamera Turbo E-Hybrid, z którym Bentley dzieli technologię. Z kolei Panamera Turbo S E-Hybrid ma dokładnie taki sam napęd jak Bentleye w wersji Speed.

Bentley gama modelowa 2025
14

Entry-level Bentley ma tę samą co Speed baterię 25.9 kWh oraz identyczny zasięg elektryczny dochodzący do 80 km, więc i masa musi być podobna, w granicach 2,4 tony jeśli chodzi o coupe. Mimo to Continental GT potrafi przyspieszyć do 100 km/h w 3,7 s (3,9 s w GTC lub Flying Spur). Nie rozwodząc się nadmiernie, to nadal lepsze wyniki niż w starszych modelach z silnikami W12, więc trudno “bazową” odmianę uznać za niegodną marki Bentley.

Na szczęście na malowniczych trasach przez Góry Pennińskie Bentley powinien dać radę opanować swoją masę, a to dzięki wyposażeniu jakie ma w standardzie. Elektronicznie sterowany dyferencjał z blokadą nie będzie już elementem specyficznym dla odmiany Speed, tak samo jak 48-woltowy system aktywnej stabilizacji i skrętnej tylnej osi. Przeniesiono też dwukomorowe pneumatyczne sprężyny sterowane przez system Bentley Dynamic Ride, które w Speedzie rewelacyjnie łączą komfort resorowania z kontrolą nad samochodem. Podobnie jak w droższych odmianach, steruje się tym wszystkim za pomocą pokrętła na środku kokpitu mieszczącego w sobie przycisk Start/Stop. Trzy podstawowe tryby pracy to Comfort, Bentley i Sport.

Reklama

Bazowy Bentley ma w sobie więcej elegancji i stylu niż sportowo usposobiona wersja Speed.

Continental GT ma sylwetkę, linie i niektóre detale analogiczne jak model Speed, choć jasne elementy wystroju są w nim sporo jaśniejsze. Klosze przednich lamp nie są przyciemnione, a tylnych pozostają czerwone także po wyłączeniu. Wszystkie kratki w nadwoziu mają jaśniejszy odcień chromu, podobnie jak inne zewnętrzne listwy, detale, obudowy i końcówki wydechu. Są to Bentleye jakie ludzie chcą pamiętać - stylowe, eleganckie, dostojne i królewskie - nieskażone ciemnymi motywami wersji Speed.

2025 Bentley Continental GT Azure wnętrze
14

Ta nowo nabyta “Bentleyowskość” najbardziej rzuca się w oczy w linii stylistycznej Azure z chromowanymi pionowymi żebrami grilla i nowymi 22-calowymi felgami o sześciu potrójnych ramionach. Wewnątrz znajdziecie skórę przeszywaną w romby, fotele “wellness” i wykończenia z drewna orzechowego z otwartymi porami ułożone w symetryczny “jodełkowy” wzór na podobieństwo karbonu w samochodach Horacio Paganiego; liniowe forniry spotykają się idealnie pośrodku kokpitu wskazując na przycisk startu, analogowy zegar i wyświetlacz centralny. Mniejsza o Aston Martina, najbliższy wystrojem rywal Bentleya w wersji Azure jest zacumowany gdzieś w porcie Hercules Monaco.

Bentley Continental GT, Continental GTC i Flying Spur w nowych wersjach są już dostępne w salonach. W Wielkiej Brytanii cenniki zaczynają się od 202 400 funtów (1,01 mln zł) za odmianę Coupe. Przy czym “zaczynają się” jest tu określeniem niezbędnym, bo już linia Azure kosztuje sporo więcej, a większość klientów będzie sięgać po inne kosztowne opcje - lakiery, materiały i personalizowane detale z palety Mulliner.

Michał Sztorc z nową okładką EVO Magazine
PREMIERA EVO
Już jest nowe EVO Magazine. Rower na okładce?! Co im strzeliło do głowy?!

Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!

28 lutego 2025
Yokohama on Tour - Puszcza Białowieska - zimą
Prezentacja Partnera
Ruszamy na wschód do Puszczy Białowieskiej

Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!

28 lutego 2025
Ducati Panigale V4 na torze
Prezentacja Partnera
Co na nas czeka w salonach Ducati w 2025 roku?

Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji

25 lutego 2025
Test opon 2024
Test opon 2024
EVO TEST OPON 2024 - w corocznym teście wyłaniamy najlepsze opony

Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?

25 lutego 2025
Toyota GR Corolla produkcja UK
Toyota / Corolla GR
Toyota wreszcie sprowadza GR Corollę do Europy. No, tak jakby…

Pojawiła się szansa, że GR Corolla trafi do salonów w EU, bo Toyota przenosi część produkcji do UK.

30 maja 2025
Porsche 963 RSP zapowiedź
Porsche / 963 RSP
Porsche oficjalnie zapowiada 963 RSP - drogową wersję bolidu z Le Mans

Wkrótce będziemy świadkami premiery drogowego wariantu 963 o nazwie RSP, zapowiada Porsche.

30 maja 2025
Land Rover Defender MY26 zmiany
Land Rover / Defender
Land Rover Defender z nowościami na 2026. To mniej niż lifting

Nowe opcje i zaktualizowane multimedia - tak przygotowany Defender wjedzie w rok modelowy 2026.

30 maja 2025
BMW M2 CS G87 drift
BMW / M2 CS
Nowe BMW M2 CS to oczywisty kandydat do grona najlepszych M w historii

BMW G87 M2 doczekało się wersji CS - jeśli jest ono lepsze niż poprzednik, powinno być genialne.

29 maja 2025
Giamaro Katla prezentacja
Giamaro / Katla
Tego włoskiego hiper-V12 nie znacie. Przy nim F80 wypada słabo

Giamaro Automobili z Modeny prezentuje Katlę z karbonowym podwoziem i V12 z czterema turbinami.

29 maja 2025
2026 Mercedes-AMG S63 E-Performance polift
Mercedes / S63 AMG
Powoli nadjeżdża nowy hybrydowy Mercedes-AMG S63 po liftingu

Limuzyna z Affalterbach ma mieć napęd PHEV z większym niż dotychczas zasięgiem elektrycznym.

29 maja 2025
Zagato AGTZ Twin Tail profil
Zagato
Zagato AGTZ Twin Tail - pierwszy egzemplarz opuścił fabrykę

Zagato i La Squadra wspólnie stworzyli współczesną interpretację wyścigowego Alpine A220 z lat 60.

28 maja 2025
Alpine A390 produkcyjne
Alpine / A390
Debiutuje Alpine A390 - francuska odpowiedź na Porsche Macan

Ofensywa modelowa Alpine nabiera rozpędu. Jako drugi w gamie debiutuje sportowy SUV A390 na prąd.

28 maja 2025
Bovensiepen Zagato coupe premiera
Bovensiepen / Zagato
Bovensiepen Zagato - 600-konne BMW M4 we włoskim kostiumie

Po sprzedaży Alpiny rodzina Bovensiepen zakłada nową markę i zaprzęga do współpracy studio Zagato.

27 maja 2025
BMW Speedtop premiera
BMW / Speedtop
BMW Speedtop Concept - unikalny shooting brake z V8

BMW ponownie przedstawia pomysł na ekskluzywnego shooting brake’a w postaci konceptu Speedtop.

26 maja 2025
Aston Martin Valhalla produkcyjny
Aston Martin / Valhalla
Aston Martin Valhalla zaliczył dynamiczny debiut na ulicach Monako

Fernando Alonso zasiadł za sterami Valhalli podczas pokazowego przejazdu przed GP Monako.

24 maja 2025
2026 Tesla Model S Plaid spyshot
Tesla
Nowa Tesla Model S Plaid już w drodze - czy w końcu dorówna Taycanowi?

Tesla Plaid dysponuje ogromną mocą, ale niekoniecznie świetnie jeździ. Czy nowy Model S będzie inny?

24 maja 2025