Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Porsche Taycan jeździ lepiej i ostrzej niż konkurencja, choć jego masa zaprzecza sportowym aspiracjom.
Jeśli ładujesz auto w domu, będzie bardzo tanio. Gdy w grę wchodzą komercyjne ładowarki koszty mogą zniechęcać. Z masą 2,3 tony i zdolnością do atomowych przyspieszeń Taycan zużywa opony i hamulce szybciej niż się wydaje. Nie należy też do czołówki najbardziej oszczędnych aut, a zasięg wersji Turbo S wynoszący 417 km szybko przestaje być aktualny. Wystarczy parę razy ruszyć z launch control i spada do 320 km. Potem jeszcze chwila dynamicznej jazdy i już wynosi 250-280 km.

W Polsce brakuje ładowarek zdolnych wykorzystać pełny potencjał jaki daje Porsche. Teoretycznie można ładować ten samochód mocą ponad 200 kW, ale trudno w ogóle spotkać ładowarkę 120 kW nie mówiąc o tych najszybszych. Stosunkowo popularne są ładowarki marki Greenway, ale ich typowa moc to tylko 50 kW, co oznacza około 1,5-2 godzin “szybkiego” ładowania od 10 do 80%. Koszt wynosi 2,19 zł za 1kWh i 0,4 zł za każdą minutę postoju po przekroczeniu 45 minut. Przypuśćmy, że naładowałem 75 kWh w 1,5 h - koszt takiej operacji powinien wynosić około 180 zł. Biorąc pod uwagę, że Porsche deklaruje zasięg w trasie 350 km to koszt przejechania 100 km wynosi 52 zł - tyle ile w aucie spalinowym zużywającym 9,5 l/100 km.
W przypadku ładowania w domu poza szczytem koszt ten z pewnością będzie dużo niższy, ale przy tak ograniczonym zasięgu każda dłuższa podróż będzie wymagała doładowania w połowie trasy, a jeśli wydajesz 600-800 tys. zł na Porsche, raczej nie będziesz chciał siedzieć przy autostradach przez dodatkowe kilka godzin czekając na tani punkt ładowania. Pod tym względem sieć superchargerów Tesli wciąż nie ma sobie równych, choć może jeszcze nie w Polsce.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Nie GT R i nie Black Series - nowy torowy Mercedes-AMG nazywa się Track Sport i już rozpoczął testy.
Dwurotorowy silnik Wankla jest elementem nowego typu napędu PHEV do przyszłych modeli Mazdy.
Novitec prezentuje pakiet modyfikacji do Ferrari 12Cilindri obejmujący stronę wizualną i techniczną.
Wyjątkowy Mercedes 190E 2.3-16 trafi pod młotek. Pierwszym właścicielem był sam Ayrton Senna.
Prelude powraca jako zgrabne coupe z wydajnym napędem hybrydowym i sportowym charakterem.
Chery świętuje w Polsce dostarczenie 5-milionowego auta i prezentuje dwa nowe modele – Tiggo 4 HEV oraz Tiggo 9 PHEV.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Rolls-Royce świętuje 100 lat Phantoma limitowaną, wyjątkową edycją Centenary Private Collection.
Między Macana 4S i Turbo Porsche wprowadza nowy wariant GTS o typowo sportowym charakterze.
Dział projektów specjalnych Ferrari przedstawia SC40 - one-off jawnie inspirowany kultowym F40.
Stylowy SUV Alfy Romeo przeszedł lifting obejmujący wygląd, wyposażenie i technologie pokładowe.
Cupra jeszcze nie żegna się z silnikiem 2.5 TFSI i przywraca model Formentor VZ5 do czasowej oferty.