Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Porsche Taycan jeździ lepiej i ostrzej niż konkurencja, choć jego masa zaprzecza sportowym aspiracjom.
Każdy Taycan oprócz bazowej wersji ma dwa silniki, tylny połączony z dwubiegową przekładnią. Podstawowa wersja Porsche Taycan ma jeden motor i napęd na tył, ale każdy inny model ma też silnik na przedniej osi. Z tyłu Porsche zamontowało dwubiegową przekładnię , a baterie są ukryte w podłodze pod kabiną pasażerską. Dostępne są dwa zestawy baterii, których fizyczny rozmiar jest taki sam, więc i układ pozostaje niezmieniony.
Sytuacja jest trochę bardziej skomplikowana jeśli chodzi o motory elektryczne, bo ich parametry są inne niemal w każdej wersji. W modelach podstawowych i 4S wiele zależy też od wybranej wielkości baterii. Niezależnie od tego każdy model ma jakby dwie wartości mocy - podstawową oraz overboost uruchamiany wraz z funkcją Launch Control.
Tylnonapędowy, bazowy Taycan ma moc regularną 326 KM, a po uruchomieniu Launch control zwiększa się ona do 408 KM. Po wyposażeniu auta w większą baterię Performance Plus moc podstawowa wzrasta do 380 KM, a z overboostem do 476 KM.
Wersja 4S z mniejszą baterią ma z kolei 435 KM/530 KM w przypadku wyboru mniejszej baterii, ale z większą te wartości rosną do 490 KM/571 KM. Na szczęście od tego momentu jest już tylko jeden możliwy zestaw baterii, więc GTS ma 517 KM lub 598 KM przy użyciu overboosta. Najmocniejsze są oczywiście wersje Turbo (625 KM/680 KM) i Turbo S, w którym moc podstawowa jest taka sama, ale w trybie Launch Control rośnie aż do 761 KM.
Taycan ma najlepszy współczynnik oporu powietrza wśród wszystkich modeli Porsche (0,22 Cx) i jest pierwszym samochodem seryjnym, w którym cały napęd działa pod napięciem 800V. Konkurencja na razie została na poziomie 400V. Wyższe napięcie robocze oznacza, że Porsche jest w stanie zachować lepszą powtarzalność osiągów w przyspieszeniach jak i szybkość ładowania. Teoretycznie przy użyciu ładowarki o mocy 270 kW można ten samochód (z większą baterią) naładować od 5% do 80% w około 23 minuty. Z kolei ładowanie domowym wallboxem 11 kW o 0 do 100% zajmuje 11 godzin.
Integralną częścią nowej platformy Porsche są takie elementy jak układ Porsche 4D Chassis Control z pneumatycznym zawieszeniem na trójkomorowych poduszkach z aktywnymi amortyzatorami. Do tego system aktywnego niwelowania przechyłów (PDCC Sport) i najnowsza generacja Porsche Torque Vectoring. Do każdego Taycana można zamówić zestaw 21-calowych felg z oponami w rozmiarze 265/35 z przodu i 305/30 z tyłu.
Standardem wersji Turbo S są hamulce karbonowo-ceramiczne z 10-tłoczkowymi zaciskami na tarczach 420 mm z przodu i 4-tłoczkowymi na tarczach 410 mm z tyłu. Oprócz tego Taycan hamuje rekuperacyjnie, więc Porsche zapewnia, że 90% codziennego użytkowania tego auta nie wymaga w ogóle używania konwencjonalnych hamulców.
Każdy element tego super zaawansowanego układu jezdnego dostaje się w najdroższych i najszybszych odmianach, ale podstawowy Taycan z napędem na tył nie jest wcale taki nowoczesny. Jeździ na stalowych sprężynach i pasywnych amortyzatorach, nie ma aktywnej kontroli przechyłów ani skrętnej tylnej osi.
Cały samochód bazuje na konstrukcji hybrydowej powstałej z połączenia aluminium i stali. Głównym elementem z aluminium jest obudowa mieszcząca zestaw baterii, która jednocześnie zapewnia sztywność całego nadwozia i jest elementem klatki bezpieczeństwa chroniącej pasażerów w czasie wypadku.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Długo wyczekiwany system Apple CarPlay Ultra debiutuje na pokładzie wszystkich modeli Aston Martina.
BMW planuje wyprodukować 50 egzemplarzy efektownego roadstera Skytop bazującego na M8.
Tajemniczy prototyp Porsche 911 wyróżnia się znacznie poszerzonym tyłem i agresywną aerodynamiką.
Zaprezentowany pierwszy raz w 2019 roku butikowy hipersamochód De Tomaso P72 doczeka się produkcji.
Na drogach pojawiły się nowe, mniej zamaskowane i bardziej agresywne, prototypy Genesis GV60 Magma.
Elektryczna Skoda Enyaq RS w ramach liftingu otrzymała odświeżający design i wzrost wydajności.
Jak zapewnia Chevrolet, wnętrze nowej Corvette C8 zyskało głównie na ergonomii i technologii.
Nowa odsłona popularnej gry wyścigowej z 2014 roku właśnie zyskała pierwszą aktualizację.
Land Rover jako oficjalny partner Dakaru 2026 nie mógł pominąć okazji do posłania w bój Defendera.
Mija prawie połowa roku, a nadal niewiele wiemy o testowanym elektrycznym Porsche Cayman/Boxster.
Nowe AMG GT wygląda dobrze, ale jego długoterminowa wartość będzie zależała od sukcesu filmu “F1”.
Nowy Singer oprócz wyjątkowej jakości zawiera odrobinę wyścigowego know-how Red Bulla i Coswortha.