Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Tajemniczy prototyp Porsche 911 wyróżnia się znacznie poszerzonym tyłem i agresywną aerodynamiką.
Obserwatorzy donoszą, że na Nürburgringu pojawił się ciekawy prototyp nowego Porsche 911, a jego cechy charakterystyczne to szerokie nadwozie, rozbudowany pakiet aero i dźwięk turbodoładowanego boksera. Do tej pory Niemcy nie potwierdzili prac nad kolejną generacją GT2 RS, więc debata czym jest ów tajemniczy samochód pozostaje otwarta. „Twoje przypuszczenia są tak samo dobre jak moje”, brzmiały słowa przedstawiciela Porsche, do którego zwróciliśmy się z prośbą o komentarz.
Na pierwszy rzut oka wóz wydaje się dość podobny do aktualnego GT3 RS. Łatwo pomyśleć, że może to po prostu jego poliftowa wersja. Jednak nie wszystko wydaje się klarowne, bo znane z RS-a centralne końcówki wydechu są tutaj rozmieszczone inaczej, a cały zderzak ma mocno prototypową formę.
Widać także mocne poszerzenia tylnych nadkoli wykonane z jakiegoś rodzaju kompozytu oraz mniej widoczne poszerzenia z przodu. Te elementy mogą oznaczać, że jednak nie jest to kolejne GT3 RS, którego premiera ma się odbyć na przestrzeni mniej więcej 12 miesięcy. Oczywiście może to być muł testowy samego napędu do czegoś zupełnie innego.
Jeśli jest to GT2 RS, pojawia się on zaskakująco wcześnie. Dopiero co debiutowała odświeżona gama modeli 992.2, a bazując na doświadczeniach z modeli 991 i 997, GT2 RS pojawia się jako mocno limitowany model pod sam koniec produkcji danej generacji. Weźmy jednak pod uwagę, że nowe GT3 również pojawiło się wcześniej niż “powinno”, bo i popyt na tę wersję był bardzo wysoki.
Ostatnie 911 GT2 RS to model roku 2017 stworzony jako zwieńczenie generacji 991, podobnie jak wcześniejsze 997 GT2 RS i 997 GT3 RS 4.0 z lat 2010-2011 kończyły produkcję poprzednika. Porsche nie użyło oznaczenia GT2 bez dopiska “RS” od czasów 997.1 z 2008 roku, który był kontynuacją limitowanych modeli 996 GT2 i 993 GT2 z wczesnych lat 90. (ten ostatni zaczynał jako 911 GT).
GT2 RS w ostatnich latach był tą najmocniejszą i najbardziej ekstremalną wersją w każdym typoszeregu 911. Prototyp ze zdjęć z pewnością jest materiałem na flagowca w podobnym stylu. Czymkolwiek jest, na pewno dowiezie oszałamiające liczby i osiągi.
Trudno estymować parametry takie jak moc nie znając danych nadchodzącego modelu 992.2 Turbo S. Według plotek zakręci się on wokół liczby 700 KM, które mają pochodzić z napędu hybrydowego zbliżonego do układu T-Hybrid w aktualnie oferowanym 911 GTS.
Silnik GTS posiada pojedynczą turbosprężarkę z silniczkiem w korpusie między kołem turbiny, a kołem kompresji, przez co silnik jest odporny na turbodziurę i nie potrzebuje zaworu wastegate. Elektryczny napęd turbiny pozwala uzyskać jej maksymalną wydajność w 0,8 s po wdepnięciu pedału gazu, podczas gdy w starszym modelu były to 3 sekundy. Bokser o pojemności 3.6 współpracuje z małym motorem elektrycznym zintegrowanym ze skrzynią biegów, aby systemowo wygenerować 541 KM. To więcej mocy niż we wspomnianym 997 GT2 czy nawet 991.2 Turbo. Mówi się, że nadchodzące 992.2 Turbo S będzie miało dwie takie turbosprężarki, a ekstremalny model w stylu GT2 RS mógłby potencjalnie dostać wersję rozwojową tego zestawu.
Ostatni GT2 RS miał 700 KM - o 120 KM więcej niż spokrewniony z nim model Turbo S. Jeśli Porsche faktycznie testuje nowego RS-a i zachowa te proporcje w napędzie, możemy spodziewać się fabrycznego, drogowego 911 podkręconego do ponad 800 KM.
Taka moc byłaby logicznym wytłumaczeniem znacznego poszerzenia błotników mieszczących większe koła, hamulce i opony. Dla porównania, obecne GT3 RS ma z tyłu gumy o szerokości aż 335 mm. Nadchodzące auto miałoby również zaktualizowaną wersję szalenie skomplikowanego, regulowanego z poziomu kokpitu układu jezdnego, który debiutował wraz z obecnym GT3 RS. Poprzez ten system można samodzielnie wybierać jedno z 8 ustawień amortyzatorów w zakresie kompresji i odbicia, kilka poziomów pracy aktywnego dyferencjału i pożądany poziom wsparcia ze strony systemów stabilizacji toru jazdy i kontroli trakcji.
Nie bez znaczenia jest tu aerodynamika. Jako flagowiec GT2 RS pewnie otrzymałby bardziej rozwinięty pakiet z nowego 992.2 GT3 RS, który też jeszcze nie zadebiutował. Dostępna w salonach wersja 992.1 generuje 860 kg docisku przy 285 km/h (bez włączonego DRS-u), a ten sam samochód z pakietem poprawek Manthey Racing jest w stanie wytworzyć ponad tonę docisku przy tej samej prędkości.
Datę premiery tego tajemniczego modelu, czy jest to GT2 RS czy nie, poznamy pewnie nieprędko. Obawiamy się, że to kolejna zgadywanka. Według logiki Porsche najpierw pojawią się modele 992.2 Turbo/Turbo S (spodziewane są w tym roku), a potem poliftowe GT3 RS (następny rok). Cokolwiek to jest, jeśli to faktycznie auto produkcyjne, nie pojawi się prędzej niż w 2027.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
BMW planuje wyprodukować 50 egzemplarzy efektownego roadstera Skytop bazującego na M8.
Tajemniczy prototyp Porsche 911 wyróżnia się znacznie poszerzonym tyłem i agresywną aerodynamiką.
Zaprezentowany pierwszy raz w 2019 roku butikowy hipersamochód De Tomaso P72 doczeka się produkcji.
Na drogach pojawiły się nowe, mniej zamaskowane i bardziej agresywne, prototypy Genesis GV60 Magma.
Elektryczna Skoda Enyaq RS w ramach liftingu otrzymała odświeżający design i wzrost wydajności.
Jak zapewnia Chevrolet, wnętrze nowej Corvette C8 zyskało głównie na ergonomii i technologii.
Nowa odsłona popularnej gry wyścigowej z 2014 roku właśnie zyskała pierwszą aktualizację.
Land Rover jako oficjalny partner Dakaru 2026 nie mógł pominąć okazji do posłania w bój Defendera.
Mija prawie połowa roku, a nadal niewiele wiemy o testowanym elektrycznym Porsche Cayman/Boxster.
Nowe AMG GT wygląda dobrze, ale jego długoterminowa wartość będzie zależała od sukcesu filmu “F1”.
Nowy Singer oprócz wyjątkowej jakości zawiera odrobinę wyścigowego know-how Red Bulla i Coswortha.
Rysunki patentowe Mazdy zdradzają założenia wieloczęściowej baterii elektrycznego następcy MX-5.